دیدگاه روسیه درباره تعداد و ترکیب آینده شورای امنیت

به گزارش بلاگ پو، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل معتقد است، ترکیب اعضای شورای امنیت نباید بیشتر از حدود 20 نماینده افزایش یابد ولی لازم است کشورهای در حال توسعه در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در این ارگان نماینده داشته باشند.

دیدگاه روسیه درباره تعداد و ترکیب آینده شورای امنیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی این سازمان درباره مسئله نمایندگی منصفانه در شورای امنیت بیان کرد که حداکثر تعداد اعضای شورای امنیت سازمان ملل نباید از حدود 20 نماینده تجاوز کند.

ترکیب شورای امنیت در حال حاضر شامل پنج عضو دائم (روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین) و همچنین 10 عضوغیردائم است که برای یک دوره دو ساله انتخاب می شوند.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: ما هوادار حفظ ماهیت جمع و جور و نه چندان گسترده شورای امنیت هستیم. ما معتقدیم که ترکیب این ارگان مهم بین المللی نباید بیش از حدود 20 نماینده کشورهای دنیا باشد.

پولیانسکی یادآور شد که روسیه به عنوان دائم شورای امنیت معتقد است که جنبه متوازن تر نمایندگان کشورها در شورای امنیت اهمیت بیشتری داشته و قبل از هر چیز باید تعداد نمایندگان کشورهای در حال توسعه آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین افزایش یابد.

وی تاکید نمود: ما اصلاح عادلانه ترکیب اعضای شورای امنیت و حضور نمایندگان همه مناطق دنیا در آن هستیم و معتقدیم که این مسئله در رابطه با کشورهای آفریقایی عادلانه نیست و تعداد اعضای شورای امنیت با نقش امروزی قاره های دنیا در مسائل بین المللی مطابقت ندارد.

لازم به یادآوری است روز دوشنبه نماینده فرانسه در سازمان ملل از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد که به عقیده مقامات پاریس، ترکیب شورای امنیت باید تا 25 کشور افزایش یابد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16391

به "دیدگاه روسیه درباره تعداد و ترکیب آینده شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه روسیه درباره تعداد و ترکیب آینده شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید