رئیس جمهور صربستان طرفداران خود را به خیابان ها آورد

به گزارش بلاگ پو، در واکنش به چندین هفته تظاهرات ضد دولتی در صربستان، ده ها هزار نفر در حمایت از رئیس جمهور این کشور در خیابانهای پایتخت تجمع کردند.

رئیس جمهور صربستان طرفداران خود را به خیابان ها آورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از مردم صربستان دیروز (آدینه) با تظاهرات در شهر بلگراد، پایتخت این کشور از الکساندر ووچیچ رئیس جمهور این کشور حمایت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این تظاهرات در واکنش به اعتراض هایی که در چند ماه گذشته علیه دولت و شخص رئیس جمهور صورت گرفت، سازماندهی شد.

با ورود اتوبوس های طرفداران ووچیچ از سراسر کشور و حتی از بوسنی و کوزوو به پایتخت، مقامات چندین خیابان را در مرکز شهر مسدود کردند. رسانه های دولتی صربستان هم در پخش زنده این تجمع، مقامات مخالف را سارق و فاشیست خطاب کردند.

ووچیچ این تجمع با عنوان کارناوال اتمسفر را بزرگترین تجمع صرب ها در چند دهه گذشته خطاب کرد.

در جریان تظاهرات های ضد دولتی که در هفته های اخیر برگزار شده است، مخالفان دولت خواهان برگزاری انتخابات آزاد و سالم و آزادی بیشتر رسانه ها شده اند. آنها رئیس جمهور را به محدود کردن اقدامات رسانه ها متهم نموده اند.

تظاهرات علیه رئیس جمهور صربستان از دسامبر گذشته شروع شده است.یعنی زمانی که به بروکو استفانویچ رهبر چپ گراها در شهر کروسواچ واقع در جنوب صربستان حمله شد.

طبق اخباری که درباره این واقعه منتشر شده، افرادی با پیراهن های سیاه استفانویچ را از طریق ادوات آهنی مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را به شدت زخمی کردند. این افراد البته بعدا دستگیر شدند و ووچیچ هم این واقعه را محکوم کرد. با این حال مخالفان دولت معتقدند که رئیس جمهور با سخنان نفرت پراکنانه علیه منتقدان، شرایط را برای ارتکاب چنین خشونتی مساعد نموده است.

انتهای پیغام/م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6387

به "رئیس جمهور صربستان طرفداران خود را به خیابان ها آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور صربستان طرفداران خود را به خیابان ها آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید