راهنمای خرید آیپد های سال 2020؛ مناسب ترین گزینه برای شما کدام است؟

به گزارش بلاگ پو، با توجه به اینکه به انتها سال 2020 نزدیک می شویم، قصد داریم با راهنمای خرید آیپدهای سال 2020 شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه یازی کنیم. آیپدهای اپل همواره به عنوان یکی از محبوب ترین تبلت های بازار شناخته می شوند و اگر رقیب بزرگی مثل خانواده سرفیس را کنار بگذاریم، می توان گفت کاربردی ترین نیز هستند. شما می توانید از مدل های مختلف آیپد برای انواع کارها از جمله آموزش، کارهای اداری، طراحی و … بهره ببرید.

راهنمای خرید آیپد های سال 2020؛ مناسب ترین گزینه برای شما کدام است؟

در حال حاضر اپل مدل های مختلفی از آیپد را فراوری می نماید که شامل نسل هشتم آیپد 10.2 اینچی، نسل چهارم آیپد ایر 10.5 اینچی، نسل دوم آیپد پرو 11 اینچی و نسل چهارم آیپد پرو 12.9 اینچی است که در امسال معرفی شدند. البته آیپد مینی 7.9 اینچی نسل پنجم (2019) نیز هنوز فراوری می گردد.

هر یک از این دستگاه ها ویژگی های خاص خود را دارند و برای کاربرد خاصی مناسب هستند، اما فارغ از اینکه کدام یک را انتخاب خواهید کرد، همه این مدل ها از آخرین نسخه iPadOS، نسل اول یا دوم اپل پنسل (قلم اپل) و صفحه کلیدهای هوشمند این شرکت پشتیبانی می نمایند. بنابراین، با هر احتیاجی که سراغ اپل بروید، یک آیپد مناسب برای شما وجود دارد.

با توجه به اینکه تمامی نسل های فعلی از ماوس و صفحه کلید و حتی ترک پد پشتیبانی می نمایند، می توان گفت اکنون آیپد بیش از هر زمان به ارائه تجربه ای مشابه آنچه در مک بوک دیده بودیم نزدیک شده است. دیگر نمی توان این تبلت ها را فقط ابزارهایی برای وب گردی، تماشای فیلم، اجرای بازی و پخش موزیک در نظر گرفت.

همان طور که بسیاری از کارشناسان می گویند، آیپد در طول یک دهه ای که از تولدش می گذرد همواره ارزش برند خود را حفظ نموده است و برخلاف بسیاری از تبلت های اندرویدی که این روزها به اسبا ب بازی و سرگرمی بچه ها و نوجوانان تبدیل شده اند، آیپدهای اپل همواره به عنوان یک ابزار کاربردی برای اقشار مختلف در نظر گرفته می شوند.

ظاهرا با توجه به شرایطی که همه گیری ویروس کرونا در دنیا به وجود آورده و به دلیل اهمیت آموزش مجازی، در بسیاری از نقاط تقاضا برای آیپدهای جدید و حتی مدل های قدیمی تر و ریفربیشد آن ها افزایش یافته است.

در ادامه با جدولی از مشخصات آیپد، آیپد ایر و آیپد پروهای امسال آشنا خواهیم شد و پس از آن به معرفی کوتاهی از هر یک از مدل های موجود می پردازیم.

مناسب ترین مدل برای بیشتر کاربران

آیپد 10.2 اینچی 2020 (نسل هشتم)

ارزان ترین آیپد موجود که می تواند احتیاج بیشتر کاربران را جوابگو باشد و به عنوان یک ابزار دیجیتال برای استفاده روزمره توصیه می گردد، نسل هشتم آیپد 10.2 اینچی است. این دستگاه به چیپ قدرتمند A12 Bionic مجهز است که قدرت آن را نسبت به نسل های قبلی چند برابر نموده است.

همچنین این دستگاه در ظرفیت های مختلفی عرضه شده است که مدل پایه آن 32 گیگابایتی و بالاترین ظرفیت آن 128 گیگابایت است. شاید برای تان جذاب باشد که بدانید این مدل هنوز جک هدفون دوست داشتنی را حفظ نموده است.

به لطف iPadOS و اتصال لوازم جانبی مانند ماوس، صفحه کلید و اپل پنسل، می توانید از این دستگاه برای کاربردهای آموزشی و کاری نیز بهره ببرید.

مناسب ترین گزینه برای کسانی که کمی بیشتر می خواهند

آیپد ایر 10.9 اینچی (نسل چهارم)

اپل به تازگی خانواده آیپد ایر خود را با یک محصول جدید و قدرتمند به روز نموده است. آیپد ایر 10.9 اینچی نسل چهارم به لطف پردازنده قدرتمند A14 اکنون از پس بسیاری از وظایف سنگین برمی آید. این دستگاه اولین آیپدی بود که به این چیپ مجهز شد؛ نسل قبلی که در سال 2019 معرفی شده بود از چیپ A12 استفاده می کرد. بنابراین، می توان گفت قدرت پردازش و بهینه سازی مصرف باتری این نسل نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

آیپد ایر 2020 به نمایشگر بزرگتر 10.9 اینچی مجهز است، اما حاشیه های باریک اطراف آن باعث شده تا تقریبا ابعاد کلی دستگاه با نسل قبلی برابر باشد. این تبلت به Touch ID نیز مجهز شده که پس از کاهش حاشیه های نمایشگر و حذف کلید هوم اکنون به کلید پاور منتقل شده است.

آیپد ایر جدید از نسل دوم اپل پنسل و صفحه کلیدهای Magic Keyboard و Smart Keyboard Folio پشتیبانی می نماید و از مشخصات به روزتری بهره می گیرد. از جمله این مشخصات می توان به دوربین های پیشرفته تر، وای فای سریع تر، بلوتوث نسل 5.0 و مهاجرت از درگاه لایتنینگ به USB-C اشاره نمود. با تمام این بهبودها، قیمت این دستگاه فقط 100 دلار از نسل قبلی بیشتر است.

نسل سوم آیپد ایر هم هنوز ارزش فکر کردن را دارد؛ البته به شرطی که به دنبال یک محصول ارزان تر باشید و بهبودهایی که اشاره نمودیم در اولویت شما نباشند. آیپد ایر 2019 شباهت بسیاری به آیپد پروهای 2017 دارد که قیمت 499 دلاری و نمایشگر رتینا از اصلی ترین آن هاست، اما تفاوت آن با آیپد پروهای 2017 در این است که از چیپ A12 Bionic بهره می برد که اولین بار در آیفون XS استفاده شده بود.

آیپد ایر 2020 در نسخه های 64 و 256 گیگابایتی فراوری شده است. احتیاج به شرح نیست که پسوند ایر در خانواده آیپد به وزن کمتر و کاهش ضخامت آن ها نسبت به آیپدهای معمولی اشاره دارد.

مناسب ترین برای کاربران حرفه ای

آیپد پرو 2020

اگر دیجیتال آرتیست هستید یا سال ها به دنبال آیپدی بودید که فاصله میان تبلت و مک بوک را پر کند، آیپد پرو 2020 بهترین گزینه برای شماست. جدا از ابعاد و رزولوشن نمایشگر و وزن دستگاه، مدل های 12.9 اینچی و 11 اینچی مشخصات یکسانی دارند.

اگر قصد دارید آیپد پرو را به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ در نظر بگیرید، نسخه 12.9 اینچی به دلیل نمایشگر بزرگتر می تواند انتخاب عاقلانه تری باشد. با توجه به اینکه اپل در فراوری آیپد پرو از بهترین و جدیدترین قطعات سخت افزاری بهره گرفته است، نباید از لحاظ عملکرد این دستگاه نگران باشید.

همچنین پشتیبانی آیپد پرو 2020 از قلم، صفحه کلید و ترک پد در کنار سیستم عامل iPadOS می تواند این تبلت را به یک انتخاب عالی برای کاربردهای آموزشی، اداری و حتی مهندسی تبدیل کند.

مناسب ترین آیپد برای حمل و نقل

آیپد مینی 7.9 اینچی 2019 (نسل پنجم)

ظاهر کوچک ترین آیپد این مجموعه نسبت به نسخه سال 2015 خود تغییری نداشته، ولی به چیپ قدرتمند A12 و پشتیبانی از اپل پنسل مجهز شده است. این تبلت با قیمتی معادل 399 دلار می تواند برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک دستگاه کوچک برای کارهای روزانه خود هستند، یک انتخاب ایده آل باشد.

به لطف ابعاد جمع و جور و در عین حال قدرت بالای آیپد مینی 2019، در هر لحظه و هر جایی می توانید به کارهای مختلف مانند یادداشت بردای، طراحی، وب گردی، تماشای فیلم و سریال، بازی و … بپردازید. شاید فکر کنید که تمام این کارها را می توان با گوشی هوشمند هم انجام داد، اما نمایشگر 7.9 اینچی و عمر باتری بالا چیزی نیست که گوشی های هوشمند امروزی بتوانند به شما ارائه نمایند.

البته حاشیه های بسیار زیاد اطراف نمایشگر آیپد مینی باعث شده تا ظاهر آن نسبت به سایر مدل هایی که آنالیز کردیم قدیمی تر به نظر برسد. اما نکته مثبت این ظاهر قدیمی حفظ جک هدفون و سنسور Touch ID است.

نباید این مورد را هم از قلم انداخت که چیپ به کار رفته در آیپد مینی 2019 دقیقا مشابه همانی است که در آیپد 10.2 اینچی 2020 به کار رفته است. نسخه 32 گیگابایتی آیپد 10.2 اینچی با قیمت 329 دلار به فروش می رسد که 70 دلار از نسخه پایه آیپد مینی 2019 ارزان تر است.

آیپد مینی با نسخه پایه 64 گیگابایتی راهی بازار شده و با وجود ابعاد کوچکتر نسبت به آیپد 10.2 اینچی، نمایشگری با کیفیت تر دارد و از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می نماید. با این وجود، هنوز هم به نظر می رسد شما پول بیشتری پرداخت می کنید تا همان عملکرد آیپد 10.2 اینچی را در قالبی کوچکتر با امکان حمل آسان تر تجربه کنید.

منبع: CNET

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38643

به "راهنمای خرید آیپد های سال 2020؛ مناسب ترین گزینه برای شما کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آیپد های سال 2020؛ مناسب ترین گزینه برای شما کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید