راه چاره جلوگیری از اشتباهات رایج در بازسازی خانه ها

به گزارش بلاگ پو، معمارها ساخت یک خانه جدید یا بازسازی ساختمان را یک تغییر عظیم می نامند. چیزی که یک زمانی به نظر ایده خوبی بوده، پس از سال ها به طول انجامیدن برای ساخت، به نظر یک اشتباه عظیم می رسد. این اشتباه می تواند اختصاص ندادن فضای کافی به حیاط. بعضی اشتباهات به راحتی جبران می شوند اما بعضی خسارت سنگینی به جا می گذارند.

راه چاره جلوگیری از اشتباهات رایج در بازسازی خانه ها

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به عقیده یک طراح دکوراسیون اشتباهات عمومی زیادی هست که افراد هنگام ساخت یا بازسازی خانه انجام می دهند. مثلا فکر می نمایند فضایی بیشتر از حد نیازشان لازم دارند. کلارک اهمیت نقشه کشی ساختمان دقیق و بودجه برای قیمت گذاری هر پروژه از ابتدای کار را درک می نماید و می گوید : در برخی موارد دیده شده افراد براساس بازار خرید و فروش خانه تصمیم گیری می نمایند، نه نیازهایشان. چند تغییر کوچک در اینجا و آنجا، خسارات چند هزار دلاری به بار می آورد. وقتی این چند تغییر یک جا جمع گردد، این رقم به چند صد هزار هم می رسد. پس از ادغام، این خسارات تیشه به ریشه می زنند.

معماری به نام روسلی هم هنگام بازرسی خانه Queen Anne متعلق به قرن بیستم در سیدنی متوجه چندین اشتباه شد. پدر مرحوم ساکن فعلی این خانه در دهه 1970 با یاری یک معمار این خانه را بازسازی نموده بوده. روسلی گفته : بازسازی این خانه با جزئیات دوره ساخت آن بی ربط بوده. سقف کم ارتفاع آشپزخانه (دو و نیم متر) چشم انداز بندرگاه را از بین برده و جلوی ورود نور شمال را گرفته بود.

یکی دیگر از اشتباهات معمار قبلی دسترسی بوده، با راهروی کناری منتهی به طبقه همکف پایین تر از سطح خیابان. روسلی که حیاط جلوی خانه را بازسازی نموده و راه پله بیضوی شکلی در آن درآورده که جذابیت بیشتری دارد می گوید : از یک راه پله با شیب تند، وارد یک راهروی بسیار باریک می شدید. خیلی تاریک و غار مانند بود. بعد از اضافه کردن اتاق بازی شبیه زیرشیروانی برای بچه ها، آشپزخانه از جای بسیار نامناسبش به بخش دیگری از خانه منتقل شد. جایی که قبلا آشپزخانه بود، الان باغچه تراسی قرار داد که چشم انداز دریا را به نمایش می گذارد و زیر حجم زیادی از نور طبیعی غرق است. روسلی می گوید : برخی اوقات تصحیح اشتباهات به معنی حذف کردن چیزی است، نه اضافه کردن به خانه.

یکی از متداول ترین اشتباهاتی که روسلی در بازسازی خانه ها به چشم دیده، تمایل شدید صاحبخانه و البته معمار پروژه، به آغاز کردن از صفر است، به جای کار روی اسکلت موجود. به عقیده روسلی این تمایل معمارها، از غرور آن ها نشات می گیرد و می گوید : اگر در این پروژه ما کل ساختمان را خراب و از صفر آغاز می کردیم، قانون و مقررات جدید دست و پای ما را می بست. شاید برای یک معمار راحت تر باشد که با مسائل موجود روبرو نگردد، اما ممکن است از تنبلی هم باشد.

یکی دیگر از اشتباهاتی که به اندازه تمایل شدید به تخریب ساختمان اساسی و عظیم است، اختصاص ندادن فضای کافی به محوطه بیرونی خانه است. در سایت های کوچک تر و عظیم تر، دیده شده که ساختمان را تا سرحد مرز زمین پیش می برند. این اشتباه پر خسارتی است چون تخریب دیوارهای بیرونی و ساخت محوطه بیرون خانه، کار پرهزینه ای است.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24014

به "راه چاره جلوگیری از اشتباهات رایج در بازسازی خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره جلوگیری از اشتباهات رایج در بازسازی خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید