راه کارهای مناسب برای افزایش فروش برندهای ایرانی پوشاک
به گزارش بلاگ پو، یکی از دلایلی که باعث افزایش فروش منسوجات خارجی و اروپایی این است که این محصولات در قالب برند به مردم ارایه می شود. در اینجا سعی می کنیم راه های برندسازی در صنعت پوشاک ایرانی را بیان کنیم.
طراحی لوگو را هرگز از قلم نیاندازید
لوگو، به غیر از اینکه می تواند بر روی ناخودمطلع تاثیر بسزایی داشته باشد، مقیاس سنجشی برای اعتبار یک مجموعه نیز به حساب می آید. همچنین لوگو می تواند گویای اهداف و کارایی مجموعه باشد. با بررسی و مقایسه مجموعه ها، تولیدی ها و برند های داخلی و خارجی این صنعت، متوجه این موضوع خواهیم شد که متاسفانه در صنعت پوشاک ایران به این موضوع توجه خاصی نمی شود و عمدتا به تایپ ساده یا قالب های آماده اکتفا می شود.
به فکر راه اندازی یک وب سایت مناسب باشید
فرض کنید یک مخاطب تعریفی از محصولات یک کارخانه تولید پارچه را می شنود. حال اولین و ساده ترین راه برای آشنایی با شرایط کارخانه، جستجو در فضای اینترنت است و زمانی که با جستجو در اینترنت نتواند کارخانه مورد نظر خود را بیابد، بدین معنی است که حدود 80 درصد احتمال جذب آن مشتری از بین خواهد رفت. برای رفع این مشکل کافیست فروشگاه لباس ، بوتیک و یا مزون خود را در جستجوگر لباس چی بپوشم ثبت کنید تا از این طریق اطلاعات کاملی از خود را در اختیار کاربران و مشتریان احتمالی خود قرار دهید. اما این تنها یک فرض نیست و در واقعیت اگر محصولات مشتری پسندی دارید ولی در فضای اینترنت فعالیت شما به خوبی پایدار نگشته است، به احتمال زیاد مشتریان بسیاری را از دست داده اید.
با اثرات برندسازی بیشتر آشنا شوید
1- با تعریف و توضیحات محصول یا خدمات شما، می توان مخاطبان زیادی را از طریق موتور های جستجو جذب نمود.
2- اینترنت می تواند پلی میان شما و مخاطبانتان ایجاد کند تا بتوانید به راحتی ارتباط خود را با آنها مدیریت نمایید.
3- با وبسایت می توان مخاطبان را از محصولات، رویداد ها، ویژگی ها و موارد بسیار دیگر مطلع نمود.
4- می توان وبسایت را به یک مرکز ارائه یا فروش تبدیل نمود که بسیار مقرون به صرفه باشد.
5- از طریق وبسایت می توان به مخاطبان سرویس های متنوعی را ارائه داد تا درصد رضایتمندیشان بالا رود.
6- از طریق وبسایت می توان آمار ها راتحلیل نمود و از طریق نظرسنجی، دیدگاه ها و نقدها، مسائل یا مزایای مجموعه را مشخص کرد.
7- یک وبسایت به اعتبار مجموعه می افزاید و از طریق آن می توان اعتماد سازی نمود.
به فکر تبلیغات گسترده باشید
این روز ها در صنعت نساجی و پوشاک، هم رقیب زیاد است و هم تبلیغات. به همین دلیل مخاطبان توجه خاصی به تبلیغات اطراف خود ندارند، مگر اینکه تبلیغی نظرشان را جلب کند. جلب توجه مخاطب عمدتا با خلاقیت، (که سومین مورد مهم برندسازی می باشد) امکانپذیر است. طراحی یک گرافیک یا یک مدیا که این ویژگی را داشته باشد، مسلما تاثیری بسیار بیشتر از تبلیغات عادی با شعار های تکراری دارد.
منبع: مجله سفرabanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت