رایزنی نماینده ویژه گوترش در امور یمن با خاجی، مردم یمن تصمیم گیر نهایی درباره سرنوشتشان

به گزارش بلاگ پو، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در ملاقات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، مردم یمن را تصمیم گیر نهایی درباره سرنوشتشان خواند و برطرف محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران این کشور برشمرد.

رایزنی نماینده ویژه گوترش در امور یمن با خاجی، مردم یمن تصمیم گیر نهایی درباره سرنوشتشان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر نموده است، امروز (دوشنبه) با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات و درباره مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن و آخرین تحولات به بحث و گفت وگو پرداخت.

این نخستین سفیر گروندبرگ بعد از تصدی این سمت است. پیش از وی مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بود.

مردم یمن تصمیم گیرنده نهایی درباره سرنوشت این کشور

در این ملاقات، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که تصمیم گیرنده نهایی در خصوص سرنوشت یمن، مردم این کشور هستند، برطرف محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن مطرح نمود.

وی بعلاوه با ارزیابی نقش سازمان ملل در بحران یمن، بی اعتمادی ایجاد شده را حلقه مفقوده پیشرفت مذاکرات خواند و تاکید نمود: بازسازی اعتماد باید با اقدامات عملی به ویژه در زمینه امور بشردوستانه همراه باشد.

خاجی حمایت جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه کوشش عادلانه سازمان ملل در حل بحران یمن بیان کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تأیید این که مردم یمن تصمیم گیرندگان نهایی خواهند بود، نقش کشورهای منطقه را برای حمایت از فرآیند صلح بسیار مهم ارزیابی کرد و در این زمینه حمایت جمهوری اسلامی ایران را مهم برشمرد.

وی بعلاوه تأکید کرد: اکنون در مرحله ارزیابی نقطه نظرات مختلف است و درصدد است نگرانی گروه های مختلف یمن را در برنامه های آینده خود در نظر بگیرد و در عین حال اولویت های کوتاه مدت خود را در چارچوب اهداف بلندمدت به پیش ببرد.

فرستاده نو سازمان ملل اواسط مهر ماه نیز به عدن سفر کرد.

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران نیز 25 مهر ماه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی ملاقات و گفت وگو کرد. (اینجا بخوانید)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57331

به "رایزنی نماینده ویژه گوترش در امور یمن با خاجی، مردم یمن تصمیم گیر نهایی درباره سرنوشتشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نماینده ویژه گوترش در امور یمن با خاجی، مردم یمن تصمیم گیر نهایی درباره سرنوشتشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید