رشد 368 درصدی ارزش معاملات در بورس کرمان، 283 میلیون دلار، سرمایه گذاری خارجی جذب شده استان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/کرمان مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به عملکرد بورس گفت: در چهار ماهه سال جاری 1286 میلیون سهم به ارزش 19 هزار و 54 میلیارد ریال در بورس منطقه ای معامله شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد سهم 8 درصد و از نظر ارزش 368 درصد رشد نشان می دهد.

رشد 368 درصدی ارزش معاملات در بورس کرمان، 283 میلیون دلار، سرمایه گذاری خارجی جذب شده استان

حمید شیخ اسدی امروز چهارم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: حوزه ماموریتی وزارت اقتصاد بسیار گسترده است و هفت حوزه در استان ها به عهده وزارت اقتصاد است که بخش اقتصادیاتی، بانک ها، بیمه، گمرکات، بورس، اوراق بهادار و اموال تملیکی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه از یک سو باید به درآمدها از بخش اقتصادیاتی فکر کنیم که احتیاج به برنامه ریزی دارد، اضافه نمود: شرایط اقتصادی در سال های اخیر به نحوی بود که به دلیل تحریم ها نفت را از دست دادیم و باید به دنبال درآمدهای پایدارتر باشیم.

شیخ اسدی با اشاره به اینکه هزینه کرد درآمدها هم به تدبیر احتیاج دارد، توضیح داد: باید هزینه ها به نحوی توزیع شود که رعایت عدالت باشد و از سوی دیگر تخصیص ها یکجا پرداخت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر هزینه کرد به عهده ذی حسابان است، بیان نمود: کل اموال دستگاه های اجرائی از قبیل ساختمان، زمین، امکانات رفاهی، تجهیزات و وسائل نقلیه در حوزه نظارت اقتصادی تحت عنوان اداره اموال دولتی ثبت و ضبط می شود.

شناسایی 187 ملک مازاد در 18 دستگاه های اجرائی استان

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال بحث مولدسازی و فروش اموال دولتی به عهده وزارت اقتصاد گذاشته شد و یکی از مهم ترین موارد در دستور کار ماست اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران بخشی از منابع باید از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دستگاه های اجرائی تامین شود که 2300 میلیارد تومان سهم استان کرمان است.

شیخ اسدی توضیح داد: تا به امروز 187 ملک مازاد در 18 دستگاه های اجرائی استان شناسائی شده که 86 مورد از این املاک سند دارد و سند مابقی املاک دریافت نشده و از 187 ملک شناسائی شده 78 مورد مستندسازی و به تهران ارسال شده تا بتوانیم با توجه به اختیارات داده شده امسال آنها را به فروش برسانیم.

وی بیان نمود: 16 مجوز فروش املاک را دریافت نموده ایم و آماده فروش به وسیله تشریفات قانونی هستیم که پول حاصل از فروش به استان برمی شود.

شیخ اسدی با اشاره به اینکه با وجود تحریم های ظالمانه و عدم فروش نفت نباید انتظار داشت خزانه شرایط مطلوبی داشته باشد، گفت: 48 هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد و مولدسازی پیش بینی شد و این کار به مستندسازی دارائی های دولت نیز یاری می نماید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه 100 درصد منابع حاصل از فروش املاک مازاد به استان برمی شود، گفت: ارزش 187 ملک شناسایی شده در سطح استان حدود 183 میلیارد تومان است که تا امروز تنها یک ملک به ارزش 62 میلیون تومان فروخته ایم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ای نداریم و کار به خوبی انجام می شود، عنوان نمود: امیدواریم بتوانیم درآمد حاصل از فروش املاک مازاد به وسیله قانونی کسری اعتبارات جاری دستگاه های اجرائی و تکمیل طرح های سرمایه گذاری هزینه شود.

شیخ اسدی با اشاره به عملکرد اقتصاد و دارائی استان کرمان در حوزه خزانه داری بیان نمود: در سال های گذشته کار به صورت دستی انجام می شد که کرمان جزو استان های پیشرو در اجرای خزانه داری الکترونیک است و حضور فیزیکی را کامل حذف کردیم و مدارک فیزیکی نیز حذف شده و کار در بستر شبکه اطلاعات صورت می گیرد.

یک میلیارد و 670 میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی استان در دولت تدبیر و امید

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حوزه هیئت ماده 251 در زمینه رسیدگی به پرونده های اقتصادیاتی در استان است و 2111 پرونده در هیئت های 251 طرح موضوع شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان درباره سرمایه گذاری خارجی عنوان نمود: از سال 92 تا کنون 39 طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان مجوز دریافت نموده که یک میلیارد و 670 میلیون دلار حجم سرمایه گذاری است و 25 طرح مربوط به نیروگاه های خورشیدی است.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی ثبت شده در استان 283 میلیون دلار بوده که 208 میلیون دلار مربوط به فراوری و مونتاژ خودرو و بخشی مربوط به پروژه صاروج پارس، ریگان خودروی بم و ... است.

4500 میلیارد تومان، درآمد اقتصادیاتی استان کرمان در سال 98

شیخ اسدی در ادامه توضیح داد: در سال 98 درآمدهای اقتصادیاتی استان کرمان 4500 میلیارد تومان بود که نسبت به سال 97 میزان 49 درصد رشد داشت و در چهار ماهه امسال میزان وصول درآمدهای اقتصادیاتی تقریبا 2185 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال 98 میزان 72 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال 8 درصد از سهمیه ماهیانه جلوتر هستیم و 45 درصد سهمیه سالیانه وصول شده است گفت: در بخش درآمد غیراقتصادیاتی، عدد مصوب امسال 340 میلیارد تومان است که 61 میلیارد تومان عملکرد پنج ماهه استان است و 44 درصد سهمیه ماهیانه و 18 درصد سالیانه وصول شده است.

وی درباره عملکرد شبکه بانکی استان عنوان نمود: میزان سپرده بانک های دولتی در انتها سال 98 میزان 436 هزار میلیارد ریال بوده که 40 درصد نسبت به سال 97 افزایش داشته و مانده سپرده ها در انتها تیرماه 99 میزان 15 هزار و 208 میلیارد ریال است.

شیخ اسدی توضیح داد: مانده تسهیلات اعطائی در انتها 98 مبلغ 300 هزار میلیارد ریال بود که 26 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

کاهش واردات استان کرمان در چهار ماهه اول امسال

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: صادرات گمرکات استان در سال قبل 425 هزار تن با ارزش 888 میلیون دلار بود که نسبت به سال 97 از نظر وزنی 34 درصد و ارزش دلاری 85 درصد افزایش دارد.

وی اضافه نمود: صادرات امسال 89 هزار تن به ارزش 189 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 26 درصد کاهش و از نظر ارزشی 11 درصد رشد را نشان می دهد.

شیخ اسدی توضیح داد: واردات استان کرمان در چهار ماهه امسال 11 هزار تن به ارزش 73 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 74درصد از نظر وزنی و 81 درصد از نظر ارزشی کاهش دارد.

وی بیان نمود: میزان حق بیمه فراوریی چهار شرکت بیمه ایران، دانا، آسیا و البرز در سال گذشته در استان کرمان 8 هزار و 791 میلیارد ریال و میزان خسارت پرداختی این شرکت ها 6 هزار و 124 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به عملکرد بورس گفت: در چهار ماهه امسال 1286 میلیون سهم به ارزش 19 هزار و 54 میلیارد ریال در بورس منطقه ای معامله شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد سهم 8 درصد و از نظر ارزش 368 درصد رشد نشان می دهد.

وی با تاکید بر لزوم ورود آگاهانه به بازار سرمایه اضافه نمود: مردم ما احساساتی وارد بورس و خارج می شوند که تاکید داریم باید مشاور داشته و با آگاهی ورود نمایند تا موجب پشیمانی و مسائل اقتصادی برای آنها نشود.

شیخ اسدی توضیح داد: در حوزه فروش اموال تملیکی در سال گذشته اموال منقول 103 میلیارد ریال و غیرمنقول 231 میلیارد ریال بوده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32715

به "رشد 368 درصدی ارزش معاملات در بورس کرمان، 283 میلیون دلار، سرمایه گذاری خارجی جذب شده استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 368 درصدی ارزش معاملات در بورس کرمان، 283 میلیون دلار، سرمایه گذاری خارجی جذب شده استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید