برطرف مسائل فراوری لاور آبزیان با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محسن یکتاپور با اشاره به به اهمیت تامین لارو با کیفیت به عنوان یکی از مهمترین چالشها جهت تامین غذای زنده مورد احتیاج مولدین پرورشی گفت: خوشبختانه شیلات هرمزگان در این راستا با همکاری بخش خصوصی مسیر خوبی را آغازه نموده است.

برطرف مسائل فراوری لاور آبزیان با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی

وی توضیح داد: یکی از این غذاها کرم خونی یا شنی از گونه پری نرئیس یا نرئیس دریایی است (که داری کیفیت بالایی از لحاظ انالیز تغذیه ای است) که تا کنون از خارج کشور یا منابع طبیعی تامین می شده لذا در خصوص هماهنگی و همکاری لازم در راه اندازی پروژه و ساخت مرکز و خود کفایی در فراوری این منابع امروز جلسه ای با حضور مسئولان آبزی پروری و مدیر کل محترم و شرکت های مذکور برگزار گردید.

مدیر کل شیلات هرمزگان با شاره به اهمیت توسعه پایدار آبزی پروری در استان و کشور این پروژه به زودی در استان وارد فاز اجرایی می گردد.

یکتاپور اظهارداشت: درحال حاضر پروانه تاسیس فراوری کرم خونی جهت شرکت مذکور به ظرفیت شش هزار و 500 کیلوگرم در سال صادر شده است و امید است با راه اندازی این پروژه برای اولین بار گام محکمی در برطرف مسائل فراوری باشد و از خروج ارز از کشور برای واردات کرم خونی جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2204

به "برطرف مسائل فراوری لاور آبزیان با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مسائل فراوری لاور آبزیان با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید