رهبران غربی با عدم حضور در مراسم رژه مسکو مرتکب اشتباه شدند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: نخست وزیر سابق ایتالیا از اقدام اخیر رهبران کشورهای غربی در عدم حضور در مراسم ویژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو به بهانه دخالت روسیه در بحران اوکراین انتقاد کرد.

رهبران غربی با عدم حضور در مراسم رژه مسکو مرتکب اشتباه شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا در نامه ای سرگشاده که در روزنامه کوریرا دلاسرا به چاپ رسید، تأکید کرد که تصمیم برای عدم حضور در مراسم ویژه در شهر مسکو اول از همه بی احترامی به نقش سازنده و قاطع روسیه در پیروزی علیه هیتلر در سال 1945 میلادی بوده است.

وی در ادامه اضافه نمود: کوشش ها برای منزوی کردن روسیه به خاطر ادامه بحران اوکراین، به ضرر کشورهای غربی بوده است. در شرایط ژئوپلیتیک کنونی، غرب با 2 چالش روبه رو است، ظهور قدرت های مالی آسیایی و بنیادگرایی اسلامی نظامی و سیاسی. برای مقابله با این چالش ها، این مسئله اهمیت زیادی دارد که روسیه در طرف ما باشد.

تعدادی از رهبران اروپایی شامل دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه حاضر به شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد خاتمه جنگ جهانی در مسکو نشدند.

کشورهای غربی ترجیح دادند تا به جای شنبه، مراسم ویژه خاتمه جنگ جهانی دوم را در روز آدینه برگزار نمایند.

نخست وزیر سابق ایتالیا تأکید کرد: شرکت های اروپایی هزینه سنگینی را به خاطر اعمال تحریم های ضد روسی پرداخت نموده اند ولی این تحریم ها نتایج قطعی به همراه نداشته است.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین ترین سطح پس از خاتمه جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در ماه مارس سال گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم نموده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال نموده است.

1

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15652

به "رهبران غربی با عدم حضور در مراسم رژه مسکو مرتکب اشتباه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران غربی با عدم حضور در مراسم رژه مسکو مرتکب اشتباه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید