روزانه چه اندازه روغن ماهی بایستی مصرف کرد

به گزارش بلاگ پو، روغن ماهی دارای فوائد بی حد و حصری است، و دوز یا اندازه مصرف صحیح آن می تواند برای بدنتان شگفتی کند. اکنون، اگر دلتان می خواهد بدانید در روز چه اندازه روغن ماهی بایستی مصرف کنید، این مقاله را بخوانید تا نه تنها

روزانه چه اندازه روغن ماهی بایستی مصرف کرد

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

روغن ماهی دارای فوائد بی حد و حصری است، و دوز یا اندازه مصرف صحیح آن می تواند برای بدنتان شگفتی کند. اکنون، اگر دلتان می خواهد بدانید در روز چه اندازه روغن ماهی بایستی مصرف کنید، این مقاله را بخوانید تا نه تنها پاسخ خود را از این سئوال بیابید بلکه از فوائد آن هم مطلع شوید.

روغن ماهی، که از بافت های ماهی های روغنی بدست می آید، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) و DHA (دو کوزاهگزانوئیک اسید) است. اسیدهای چرب امگا 3 به واکنش های شیمیایی حیاتی کمک کرده و جنبه های مختلف سلامت، از جمله افزایش ایمنی را تسهیل می سازند. حتی اگر ماهی بخشی از رژیم غذایی مرتب شما باشد، ممکن است به اندازه کافی روغن ماهی دریافت نکنید، به این علت که سطوح اسیدهای چرب امگا 3 از یک ماهی به ماهی دگیر فرق می کند. ماهی های روغنی مانند ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ساردین، قزل آلای دریاچه، ماهی تن و ماهی قزل آلا دارای محتوای روغن بالاتری از ماهی های دیگر هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهند که مصرف دو وعده ماهی در هفته، اندازه مناسب روغن ماهی مورد نیاز بدن شما را به بهترین شکل تأمین می سازد. این کار عملی به نظر نمی رسد، از این رو به مکمل های روغن ماهی ورود کنید. این مکمل ها ارزان بوده و به وارد نمودن اندازه مورد نیاز روغن ماهی به بدنتان کمک می کنند. خاطر نشان می شود که مصرف این مکمل ها بر اساس سن و عوارض زمینه ای که در شما وجود دارد، تفاوت می کند. اما سئوال این است که چه اندازه روغن ماهی بایستی به طور روزانه مصرف شود؟ در ذیل توضیحی مختصر راجع به اندازه مصرفی ماهی آورده شده است.

اندازه یا دوز مصرفی روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی یکسان نیستند، تولید کنندگان مختلفی را خواهید یافت که مقادیر مختلف از EPA و DHA را در هر کپسول ارائه می کنند. اندازه روغن ماهی با توجه به سن و اندازه سلامتی شما تفاوت می کند. در این بخش جدولی از دوز دقیق این روغن را فراهم ساخته ایم.

بزرگسالان سالم

حداقل دوز 500 میلی گرم از EPA و DHA در روز توصیه می شود.

بزرگسالان مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی

گفته شده است که چربی امگا 3 به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کرده، از این رو دوز توصیه شده دو برابر اندازه عادی است یعنی 1 گرم EPA و DHA در روز می باشد.

بزرگسالان با سطوح بالایی از تری گلیسیرید

امگا 3 در کاهش سطوح تری گلیسیرید بسیار موثر است، دوز توصیه شده آن 2 گرم EPA و DHA در روز است

بچه ها و نوجوانان

روغن ماهی به افزایش تمرکز و بهبود بینایی کمک می کند. کپسولی حاوی 280 گرم DHA و 120 گرم EPA توصیه می شود.

زنان باردار و شیرده

زنان باردار و شیرده به روغن ماهی نیاز دارند به این علت که سطوح DHA در مغز جنین را افزایش می دهد و جهت رشد بهتر کودک مورد نیاز است. بنابراین، حداقل 200 میلی گرمDHA بایستی روزانه مصرف شود.

فوائد روغن ماهی

روغن ماهی بسکمک از بیماریها و اختلالات را درمان می کند. مصرف مناسب EPA و DHA قلب را سالم و قوی نگاه می دارد. اینها سرعت فرایند سخت شدن عروق را کاهش داده و در نتیجه به جلوگیری از بیماری های قلبی مانند حملات، سکته، و غیره کمک می کنند. امگا 3 همچنین هنگامی که بحث از کاهش سطوح تری گلیسیرید می شود، بسیار مؤثر می باشد.

ADHD (اختلال بیش فعالی و کمبود توجه) اختلالی است که بچه ها را تحت تأثیر قرار می دهد، به طوری که در این بیماری، بچه ها برای مدت زمان طولانی نمی توانند تمرکز خود را حفظ کنند و یا نمی تواند بر روی یک کار خاص متمرکز شوند. اسیدهای چرب امگا 3 در مقابله با این مشکل مفید می باشند. روغن ماهی همچنین در درمان بچه های که از اختلال در خواندن و سایر اختلالات وسواسی رنج می برند، مفید است. گنجاندن مکمل های روغن ماهی در رژیم غذایی زنان باردار، به رشد مغز جنین کمک کرده و سطح هوش کودک متولد نشده را افزایش می دهد.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3، EPA و DHA جهت جلوگیری و یا درمان بیماری هایی مانند آلزایمر، افسردگی، اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی مفید می باشند. اسیدهای چرب امگا 3 همراه با داروهای تجویز شده به تحت کنترل در آوردن خلق و خوی کسانی که مبتلا به بیماری های بالا هستند، کمک می کنند.

درد مفاصل به علت تورم در مفاصل ایجاد می شود و روغن ماهی در مقابله با التهاب بسیار مؤثر بوده، در نتیجه درد را کاهش می دهد. نشان داده شده است که امگا 3 اختلال بینایی را کاهش داده و به منظور بهتر شدن بینایی، خشکی چشم را بهبود می دهد. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین موجب بهبود گردش خون در بدن می شوند.

بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی که مورد استفاده قرار می گیرند، اندازه کمی روغن ماهی در آنها وجود دارد. روغن ماهی تولید کلاژن و الاستین را افزایش داده و سلولهای پیر شده را احیا می کند و در نتیجه پوستی جوان و درخشان خواهید داشت. به همین دلیل، فرایند پیری را آهسته می سازد. روغن ماهی همراه با یک رژیم غذایی خوب و ورزش همچنین به رشد مو کمک می کند.

اکنون که در مورد فوائد روغن ماهی بسیار صحبت کردیم، احتمالاً خواهید پرسید که چه اندازه روغن ماهی برای ADHD ، و یا برای سلامت پوست نیاز دارم. جدول زیر اطلاع مختصری از اندازه مصرفی روغن ماهی با توجه به اختلالات مختلف به شما ارائه می کند.

اختلال

اندازه مصرف

آسم

3 گرم در روز

سرطان

5ر2 گرم در روز

بیماری کرون

4 گرم در روز

دیابت

5 گرم در روز

آنژین

4 گرم در روز

اگزما

3 گرم در روز

نقرس

3 گرم در روز

آرتریت روماتوئید

4 گرم در روز

فشار خون بالا

3 گرم در روز

اندومتریوز

3 گرم در روز

ADHD (اختلال بیش فعالی و کمبود توجه)

4 گرم در روز

خشکی چشم

3 گرم در روز

بهداشت پوست

روزانه 1 گرم با مواد غذایی

پیری

روزانه 1 گرم

شرکت های تولید کننده مکمل های روغن ماهی گواهی تجزیه و تحلیل را به طور مرتب منتشر کرده تا در انتخاب بهترین مکمل به شما کمک شود. نگران تأثیر آلودگی ماهی بر کیفیت مکمل روغن ماهی نباشید. تمام تولید کننده های این مکمل ها به منظور دور ساختن هر گونه سموم موجود و بی خطر ساختن آنها برای مصرف، تحت فرایند ضدعفونی قرار می گیرند. با این حال، بهترین راه مصرف روغن ماهی، وارد نمودن ماهی به رژیم غذایی خود است. برای کسانی که از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند، روغن کشمش سیاه، روغن کریل یا امگا 3 گیاهی هفت دریا (seven seas vegetarian omega-3)، بهترین جایگزین های روغن ماهی به حساب می آیند. مصرف روغن ماهی قطعا سلامتی دراز مدت بدن و فکر را تضمین می سازد.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55687

به "روزانه چه اندازه روغن ماهی بایستی مصرف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چه اندازه روغن ماهی بایستی مصرف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید