سئول: به کوشش بی وقفه جهت ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی ادامه می دهیم

به گزارش بلاگ پو، یک مقام ارشد کره جنوبی از کوشش برای گفت وگو با کره شمالی و برطرف تنش با این کشور اطلاع داد.

سئول: به کوشش بی وقفه جهت ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت اتحاد کره جنوبی روز دوشنبه اعلام نمود که به کوشش های خود برای از سرگیری گفت وگو و بهبود روابط با کره شمالی در مناسبت های مختلف در امسال ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ لی جونگ جو،سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: برای پیشبرد فرایند صلح در شبه جزیره کره، احیای زودهنگام گفت گو و همکاری بین دو کره بیش از هر چیز مهم است.

وی گفت: ما کوشش های خود را برای احیای روابط بین دو کره به وسیله فرصتهای مختلف با وجود شرایط سخت ادامه خواهیم داد.

دو کره قرار است سومین سالگرد بیانیه اجلاس پیونگ یانگ 2018 در 19 سپتامبر را جشن بگیرند ، که در آن مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اذعان کردند که شبه جزیره باید به منطقه ای عاری از سلاح های اتمی مبدل گردد.

وزیر اتحاد کره جنوبی هم اخیرا تاکید نمود که گفت وگو تنها راه رسیدن به اهداف است. لی اینانگ وزیر اتحاد کره جنوبی در سخنرانی افتتاحیه مجمع جهانی کره برای صلح، از کره شمالی خواست تا در خصوص همکاری های بین دو کُره در زمینه های بشردوستانه مذاکره کند.

لی گفت: حتی بدون وجود شرایط مناسب برای گفت وگو، کره جنوبی، کره شمالی و ایالات متحده باید ابتدا مسیرهای ارتباطی خود را باز نمایند، دور هم بنشینند و مذاکرات را از سر بگیرند زیرا گفت وگو تنها راه رسیدن به اهداف مورد نظر آنها است.

وی اضافه کرد: میز مذاکرات هرگز دور نیست و هیچ راهی برای ایجاد اعتماد اساسی وجود ندارد که بتواند خصومت طولانی مدت را به وسیله گفت وگو رفع کند.

مذاکرات اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ از زمانی که نشست هانوی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بدون توافق در سال 2019 به انتها رسید، همچنان به بن بست رسیده است. با به بن بست رسیدن مذاکرات اتمی، روابط بین دو کره هم با عدم پاسخ به پیشنهادات مکرر سئول برای گفت وگو ، سرد شده است.

لی ابراز امیدواری کرد که کره شمالی در زمینه همکاری های بشردوستانه گفت وگو کند زیرا با چالش های همه گیری ویروس کرونا و تحریم های جهانی روبرو است.

وی بعلاوه خواهان انعطاف پذیرتر شدن اجرای تحریم ها علیه کره شمالی به گونه ای شد که همکاری را در زمینه های بشردوستانه تقویت کند. وی بعلاوه قول داد که از سازمان های غیر نظامی و بین المللی برای پروژه های بشردوستانه برای کره شمالی حمایت بیشتری خواهد نمود.

م

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53846

به "سئول: به کوشش بی وقفه جهت ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: به کوشش بی وقفه جهت ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید