سریع ترین روش تهیه شربت و مربای گیلاس

به گزارش بلاگ پو، مربای سرخ رنگ آلبالو، شاید محبوب ترین مربایی باشد که از میوه های تابستانه تهیه می گردد؛ اما شما با چاشنی کمی خلاقیت، می توانید با دیگر میوه های این فصل هم مربا و ترشی بسازید و سفره تان را با یاری شان رنگارنگ کنید. این بار می خواهیم روشی ساده را برای پخت مربای خوش طعم گیلاس به شما آموزش دهیم. پس هسته گیلاس ها را جدا کنید و برای تهیه این مربا و شربت خوشمزه ای که در کنارش آماده می گردد، همراه ما باشید.

سریع ترین روش تهیه شربت و مربای گیلاس
  • مواد لازم برای تهیه شربت و مربای گیلاس

گیلاس بدون هسته سه پیمانه

آب سیب خانگی نصف فنجان

آب لیمو تازه دو قاشق چای خوری

شکر سه پیمانه

  • طرز تهیه شربت و مربای گیلاس

مرحله اول

در یک قابلمه بزرگ یک لایه گیلاس بریزید، مقداری شکر روی گیلاس ها بریزید و این کار را لایه لایه تکرار کنید و در آخر آب لیمو و آب سیب را هم به آنها اضافه کنید. حواستان باشد که سیب را با پوست آب بگیرید.

قابلمه را برای 35 تا 50 دقیقه (بسته به قدرت اجاق گاز) روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از گذشت نیم ساعت، مقداری از شربت را در ظرف تمیز در دار بریزید و باقی مانده مایعات داخل قابلمه را برای غلیظ تر شدن روی اجاق بگذارید. وقتی که مایع به غلظت دلخواهتان نزدیک شد (اما از آنچه که انتظار دارید آبکی تر بود) شعله را خاموش کنید. پنج تا ده دقیقه بعد به قابلمه سر بزنید و غلظت باقی مانده شربت مربا را آنالیز کنید. اگر به اندازه کافی غلیظ شده بود، کمی برای سرد تر شدن مربا صبر نموده و سپس آن را در ظرف هایی که آماده نموده اید بکشید.

نکته

آب سیب و آب لیمویی که به این مربا اضافه نموده اید، مانع شکرک زدن آن می گردد. پس اگر مرباها را در ظرف استریلی که در محکمی دارد، در یخچال بگذارید، بیشتر از شش ماه می توانید آنها را میل کنید. اگر هم می خواهید تا تابستان سال بعد مربای گیلاس داشته باشید، بخشی از آن را در فریزر بگذارید و به اندازه مصرف یکی دو ماه را در یخچال قرار دهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12019

به "سریع ترین روش تهیه شربت و مربای گیلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین روش تهیه شربت و مربای گیلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید