سعید معروف و محمد موسوی در والیبال ایران جایگزین ندارند

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است بعضی ستاره ها در ورزش جایگزین ندارند و سعید معروف و سید محمد موسوی در تیم ملی والیبال چنین شرایطی دارند و کسی نمی تواند جای آنها را پر کند.

سعید معروف و محمد موسوی در والیبال ایران جایگزین ندارند

فرهاد نفرزاده در گفت وگو با پانا، با اشاره به شرایط تیم ملی والیبال ایران در سال گذشته گفت: والیبال ما بعد از خولیو ولاسکو وارد یک مرحله بلوغ فکری و نتایج فوق العاده در سطح بین المللی شد، توانستیم به عنوان برترین تیم آسیا و جزء 10 تیم برتر دنیا برسیم. بعد از آن تیم ما در مسابقات مختلف توانست نتایج خوبی بگیرد. خیلی ها با این شرایط به والیبال رو آوردند. تیم های پایه ما در نوجوانان و جوانان هم عملکرد خیلی خوبی داشتند. خوشبختانه با پشتوانه سازی های خوبی که در والیبال ما صورت گرفت، تعداد بازیکنان خوب ما با توجه به رشد و توسعه والیبال در سطح کشور، زیاد شد. این پشتوانه سازی باعث شد ویترین والیبال ما که همان تیم ملی بزرگسال است، بتواند نتایج درخشانی را بگیرد. اما اینکه در سال 1400 عملکرد والیبال را بسنجیم باید واقعیت هایی را در نظر بگیریم. والیبالیست های ما در مسابقات مختلف از قهرمانی آسیا، قهرمانی دنیا و المپیک که بالاترین سطح بازی ها بود، حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: مقدار والیبال ایران در سطح بین المللی حقیقتا الان این نیست و می توانیم بالاتر باشیم. ما یکی از برترین های والیبال دنیا هستیم اما جزء قدرت های برتر نیستیم. فرق این دو اینجاست که قدرت های برتر دنیا در تورنمنتی مثل المپیک یا لیگ ملت ها یا جام دنیای می توانند حداقل در دو تورنمنت بزرگ جزء 4 تیم برتر قرار بگیرد. باید قبول کنیم که در این سطح نیستیم و خیلی با این مرحله فاصله داریم. ولی می توانیم تیم های بزرگی مثل آمریکا، برزیل، ایتالیا یا فرانسه را در بازی هایی شکست دهیم. ولی سطح ما این قدر نیست که بتوانیم در تورنمنت های بزرگ جزو 4 تیم اول باشیم. مقدار والیبال ما در حد این نیست که بتوانیم در همه تورنمنت ها پیروز شویم. باید توقعات را نسبت به تدارکاتی که داشتیم بالا ببریم.

مربی اسبق تیم ملی والیبال ایران درباره سال 1401 گفت: از لحاظ تقویمی سال شلوغی در انتظار والیبال ماست. باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم پیروز عمل کنیم. لیگ ملت ها و قهرمانی دنیا را در پیش داریم. بعد از آن هم بازی های آسیایی چین را در پیش داریم. فدراسیون والیبال البته به این شرایط عادت نموده است. انشالله بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. درست است که خیلی از ستاره های والیبال ما کنار رفته اند اما چند مسئله وجود دارد. در رشته های مختلف همواره بازیکنانی می آیند که جزء ستاره های آن رشته هستند. همواره این طور نیست وقتی بازیکنی که ستاره است، از آن رشته بازنشسته می گردد، بلافاصله بازیکنی در آن حد جایگزینش گردد و شاید سال ها طول بکشد. ولی بازیکنانی داریم که بتوانند در سال های آینده خودشان را نشان دهند و تبدیل به ستاره شوند.

فرهاد نفرزاده در خاتمه درباره خداحافظی سعید معروف از تیم ملی گفت: سعید معروف و سید محمد موسوی در والیبال ما دو ورزشکار تکرار نشدنی هستند. عیار این دو بازیکن ضمن احترام به همه والیبالیست هایی که در این رشته بوده اند و از سال 1386 وارد تیم ملی شدند، تا آخرین اردویی که بودند، فوق العاده بود. آنها تبدیل به دو بازیکنی شدند که تکرارنشدنی اند. نباید انتظار داشته باشیم که پاسورها یا سرعتی زن های دیگری که به تیم ملی می آیند، در حد و مقدار های این دو ستاره ظاهر شوند. ولی در پست های مختلف بازیکنان خیلی خوبی داریم که بتوانند تیم ملی را بالا نگه دارند. کیفیت و سطح خیلی از والیبالیست های ما به هم نزدیک و تعداد اینها زیاد هم است. با این بازیکنان می توانیم تیم های بزرگ دنیا را شکست دهیم. در پست پاسور در خیلی از مسابقات با بازیکنانی مثل فرهاد صالح افزون، جواد کریمی، محمد وادی در برابر تیم های بزرگ خوب ظاهر شوید. لیبروهای خیلی خوبی مثل صالحی و حضرت پور و موذن هم داریم. اینها تجارب بین المللی خوبی دارند و خیلی استعداد و بازیکن خوب داریم که می توانند با انگیزه زیاد به چرخه والیبال بزرگسالان اضافه شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62658

به "سعید معروف و محمد موسوی در والیبال ایران جایگزین ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید معروف و محمد موسوی در والیبال ایران جایگزین ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید