سورپرایز اپل برای سال 2020؛ از آیفون 12 تا عرضه زودهنگام آیفون SE 2

به گزارش بلاگ پو، طبق جدیدترین اخباری که توسط تحلیل گر نام آشنای اپل، مینگ چی کو، بدست آمده، به نظر می رسد این شرکت میخواهد گوشی آیفون SE 2 را زودتر از آنچه که انتظار می رفت روانه بازار کند.

سورپرایز اپل برای سال 2020؛ از آیفون 12 تا عرضه زودهنگام آیفون SE 2

اپل با معرفی و عرضه آیفون های سری 11 توانست تا حدود زیادی عملکرد نه چندان خوب آیفون های سری X را جبران کند. اپل آمار فروش گوشی های جدید خود را منتشر نکرد اما از درآمد هنگفتی که نصیب آن ها شد می توان به این نتیجه رسید که آیفون های سری 11 دقیقا همانطور که این شرکت انتظارش را داشت ظاهر شدند.

یکی از دلایل موفقیت این شرکت در فروش زیاد آیفون های سری 11 به دوربین این گوشی ها بر می گردد. مسئله ای که یک لحظه هم از روی زبان ها نیفتاد و گفته های مثبت و منفی در خصوص آن همگی به سود اپل تمام شد. این شرکت مدت زمان زیادی بود که از نظر دوربین، پشت سر شرکت هایی نظیر گوگل، هواوی و شاید سامسونگ (از نظر تعداد و کیفیت دوربین) قرار داشت. تا اینکه آیفون های سری 11 به یاری این شرکت آمدند و دستاورد بزرگی را برای اپل در بخش دوربین رقم زدند.

به طور کلی قابلیت های جذاب آیفون های سری 11 بسیار زیاد هستند که صحبت در خصوص تک تک آن ها از حوصله متن خارج است. اما با همه این تفاسیر، گفته می گردد آیفون های سری 12 با بروزرسانی های بیشتر و جذاب تری همراه هستند!

آیفون 12 با تغییرات کلی در طراحی رونمایی خواهد شد

از جمله این بروزرسانی ها می توان به پشتیبانی گوشی های آینده این شرکت از اینترنت 5G، نمایشگر 120 هرتزی (یا حداقل 90 هرتزی)، دوربین چهارگانه، حاشیه کوچک تر، طراحی جدید و جذاب و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود که می توانند بعد از مدت ها، بار دیگر نوآوری اپل را در زمینه طراحی به رخ دیگر شرکت ها بکشند. البته در بین تمام تفاوت ها، قابلیت تشخیص چهره (Face ID) به جای تاچ آیدی و قیمت بسیار بالا، بین این دو محصول مشترک خواهد بود!

اپل به دو دلیل تصمیم گرفت سنسور اثر انگشت (Touch ID) را از گوشی های خود حذف کند. یک اینکه بتواند حاشیه های بالا و پایین گوشی را به حداقل برساند و دیگر اینکه سنسورهای اثر انگشت درون صفحه و یا پشت گوشی نتوانستند به شکل قبل توجه کاربران را به سوی خود جلب نمایند. با این حال هنوز شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در آینده این قابلیت را به شکل پیشرفته تری به آیفون ها برمی گرداند.

البته برای کسانی که همچنان به آیفون های مجهز به تاچ آیدی علاقه مند هستند، آیفون 8 در دسترس واقع شده است و اپل آن را با قیمت 499 دلار به فروش می رساند، اما این گوشی هم قدیمی است و هم قدرت بسیار کمتری به نسبت آیفون های جدید دارد. علاوه بر این ها، از نظر بروزرسانی نرم افزاری نیز در شرایط خوبی قرار ندارد و ممکن است تا دو سال آینده آخرین گوشی باشد که به نسخه جدید سیستم عامل iOS مجهز می گردد.

بنابراین وجود یک گوشی دیگر که بتواند از قابلیت تاچ آیدی پشتیبانی کند و همچنان جز خط فراوری گوشی های اصلی اپل نباشد کاملا حس می گردد. این یعنی سورپرایز اپل در سال آینده در بخش گوشی های هوشمند به آیفون های سری 12 با قابلیت های جذابشان محدود نخواهد شد. چرا که علاوه بر این گوشی ها که آیفون 12، آیفون 12 پرو و پرو مکس نام دارند، آیفون چهارمی نیز وجود خواهد داشت که قبل تر از عرضه سه مدل اصلی روانه بازار خواهد شد!

جزییات تازه ای از آیفون SE 2 افشا شد

این گوشی در واقع همان آیفون SE 2 است. البته تعیین نیست اپل بخواهد آن را همینطوری که ما می دانیم نام گذاری کند. با این اوصاف به نظر می رسد این گوشی قرار است به نسبت نسل قبلی خود (آیفون SE) پیشرفت های بسیار زیادی داشته باشد.

مینگ چی کو پیشتر اعلام نموده بود این گوشی جدید اپل دقیقا شکل و شمایل مشابهی با آیفون 8 خواهد داشت اما از نظر تعیینات فنی بسیار قوی تر است. طبق گفته های او، به عبارتی، آیفون SE 2 را می توان ترکیبی از طراحی ظاهری آیفون 8 و قدرت سخت افزاری آیفون های سری 11 دانست که به یک نمایشگر 4.7 اینچی، چیپست A13 Bionic و 3 گیگابایت حافظه رم مجهز می گردد.

نکته جالب در خصوص این گوشی که شاید سورپرایز اصلی اپل نیز به حساب بیاید، زمان انتشار این گوشی است! کو در جدیدترین اظهارات خود اظهار داشت اپل میخواهد این گوشی را بسیار زودتر از آیفون های سری 12 و اواخر سه ماه اول سال آینده روانه بازار کند! یعنی در حال حاضر حدودا 4 ماه تا عرضه این گوشی زمان باقی است! کو اضافه کرد آیفون SE 2 در سه رنگ خاکستری، نقره ای و قرمز و با قیمت پایه 399 دلار برای مدل 64 گیگابایتی روانه بازار می گردد.

نکته مهم دیگر هم که شاید برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت باشد این است که اپل میخواهد تاچ آیدی محبوب آیفون های پیشین را در این گوشی نگه دارد. این مسئله می تواند برای کاربرانی که آیفون های قدیمی خود را صرفا به خاطر جذابیت تاچ آیدی نگه داشته اند امیدوار نماینده باشد.

تحلیل گران معتقدند آیفون SE 2 به اندازه نسل اول محبوب نخواهد بود

منبع: bgr

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16099

به "سورپرایز اپل برای سال 2020؛ از آیفون 12 تا عرضه زودهنگام آیفون SE 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز اپل برای سال 2020؛ از آیفون 12 تا عرضه زودهنگام آیفون SE 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید