شرایط حضور طرفداران در استادیوم ها و زمان قرعه کشی لیگ برتر معین شد

به گزارش بلاگ پو، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: در بحث ورود طرفداران به استادیوم بحث بلیت فروشی الکترونیکی هم باید مدنظر قرار بگیرد.

شرایط حضور طرفداران در استادیوم ها و زمان قرعه کشی لیگ برتر معین شد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید نمود لیگ بیست و یکم از 27 مهر شروع می شود.

مهدی در خصوص احتمال تغییر در برنامه مسابقات و قطعی بودن غیبت پرسپولیس در هفته های ابتدایی به علت حضور در لیگ قهرمانان آسیا به برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت: محتمل است با توجه به حضور ا این تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان زمان بازی این تیم یکی دو روز به تأخیر بیفتد. البته ان شاءالله پرسپولیس بتواند به مرحله نیمه نهایی و بالاتر هم برود و نتایج مورد انتظار مردم را به اسم نماینده خوب کشورمان ثبت کند اما باید برای برنامه ریزی بازی های این تیم در لیگ برتر ابتدا ببینیم در لیگ قهرمانان چه نتایجی کسب می نماید. هرچند بازی های پرسپولیس را در جاهای خالی لیگ برتر پیش بینی نموده ایم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره زمان اتمام لیگ بیست و یکم شرح داد: به رغم میل باطنی مان چالش عظیمی که در لیگ سال جاری داریم این است که در هفته های پایانی لیگ برتر باید به استقبال لیگ قهرمانان آسیا برویم و مرحله گروهی این مسابقات به مدت یک ماه برگزار می شود. هر تیم باید در این مرحله 6 بازی انجام بدهد. 4-3 پس از آن موقع هم به مدت 12 تا 14 روز روزهای فیفا را پیش رو داریم. به صورت ناگهانی حدود 45 روز لیگ تعطیل می شود. در نیم فصل لیگ برتر با در نظر گرفتن شرایط پاندمی کرونا نظراتی از سرمربیان تیم ها می گیریم تا رجحانن برنامه را برای دور برگشت اعلام کنیم.

مهدی در خصوص اینکه آیا در روزهای اخیر با دراگان اسکوچیچ جلسه داشته پاسخ داد: قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات دو جلسه حضوری با وی داشتیم. روز گذشته هم تلفنی با اسکوچیچ صحبت کردیم.

مهدی در خصوص اینکه به نظر می رسد خودش تمایل به شروع لیگ برتر از اوایل مهر داشت پاسخ داد: به این علت که فصل گذشته لیگ را دیر تمام کردیم باید 8 هفته بین دو لیگ به تیم ها زمان می دادیم. آن هم برای لیگی که در حالت معمولی و با آرامش تمام می شد. در شرایطی که سال گذشته لیگی فرسایشی داشتیم که 11 ماه طول کشید. در این شرایط 8 هفته زمان مناسبی برای ریکاوری و استراحت بازیکنان و بازگشت به مسابقه نبود. به همین علت ناچار شدیم زمان بیشتری در اختیار باشگاه ها قرار دهیم تا مسائل شدید بدنی، مصدومیت ها و مسائلی از این دست به ویژه سال جاری که سال منتهی به جام جهانی است پیش نیاید و کمترین ریسک به وجود بیاید. نباید این موارد به تیم ملی در سال جام جهانی منتقل شود. به همین علت ناچار شدیم علی رغم شرایط فعلی خود برنامه را تغییر بدهیم تا این مسائل کمتر اتفاق بیفتد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره اظهارنظر رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر احتمال حضور تماشاگرانی که دو دز واکسن زده اند در استادیوم ها از اواخر مهر اسم کرد: همانگونه که از روز اول به اطلاع طرفداران رساندیم تابع تصمیمات مدیریت بهداشت کشور هستیم. این خبر خوب را شنیدیم و امیدواریم اتفاق بیفتد زیرا واقعاً دلمان برای حضور طرفداران در استادیوم ها تنگ شده و فوتبال بدون آنها لطفی ندارد اما مکانیزم کار هم مهم است. طبق دستورالعمل محتمل است افرادی که دو دوز واکسن تزریق نموده اند بتوانند روی سکوها حضور یابند اما اینکه کنترل به چه شکلی باید انجام شود مهم است.

مهدی اضافه نمود: با توجه به بحث بلیت الکترونیک باید حضور طرفداران در استادیوم را به سمت فروش بلیت الکترونیکی ببریم. یادمان نرفته در گذشته بلیت فروشی به شکل الکترونیکی انجام می شد نه دستی. نکاتی از این دست باید مورد توجه قرار بگیرد. افراد مرتبط باید درباره این موضوع آنالیز های لازم را انجام بدهند و ما هم مجری اوامر و نظرات هستیم. البته صد درصد از حضور تماشاگران در استادیوم استقبال می کنیم.

مهدی درباره اینکه در زمان غیبت تماشاگران در استادیوم بخش اعظمی از حواشی و درگیری های مسابقات لیگ برتر مربوط به خود مربیان و بازیکنان بود، گفت:به هر حال این چیزها را کرونا به ما یاد داد (با خنده).

مهدی در خصوص تأکید سازمان لیگ روی ممنوعیت استفاده تیم ها از چمن مصنوعی در فصل تازه لیگ برتر گفت: واقعیت این است که برای فصل تازه لیگ برتر این موضوع مطرح شده و سال جاری چمن مصنوعی نداریم. باید آرام آرام به سمت لیگ های پایین تر برویم. هر چند ایجاد زیرساخت خیلی مشکل است. در بحث برگزاری مسابقات مشکل زیرساخت داریم و در تهران عظیم با این همه تراکم جمعیت فقط دو استادیوم استاندارد داریم. این اصلاً خوب نیست خواهش می کنم سازندگان و مالکان استادیوم ها به سمت استانداردسازی استادیوم ها بروند و اگر یاریی هم از ما بخواهند در خدمت هستیم. کوشش می کنیم استادیوم ها زودتر به شرایط استاندارد برسند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیح داد: واقعا احتیاج داریم استادیوم ها را توسعه و ارتقاء بدهیم. از لحاظ زیرساخت به هیچ وجه شرایط خوبی نداریم و امیدوارم سازمان توسعه و اماکن ورزشی، شهرداری ها و سازمان های عظیم که به جامعه خدمت می نمایند، لطف نموده و یاری نمایند تا تعداد استادیوم ها در مراکز استان ها و شهرهای فوتبال توسعه یابد.

مهدی در خصوص اینکه با این تفاسیر تیم های مس رفسنجان و نساجی مازنداران دیگر از چمن مصنوعی استفاده نمی نمایند گفت: آنها دیگر از چمن مصنوعی استفاده نمی نمایند. احساس می کنم کارهای خیلی خوبی صورت گرفته تا استادیوم خود را به چمن طبیعی تجهیز نموده و به لیگ برتر برسانند. اگر شرایط به شکلی باشد که مجبور شوند یک تا دو بازی بیرون از خانه بازی نمایند باید خودشان نام استادیوم تازه را اعلام نموده و ما هم در کنار این تیم ها هستیم و یاری شان می کنیم.

مهدی در ادامه درباره قرعه کشی لیگ برتر اسم کرد: یک تا دو جا را در نظر گرفته بودیم تا با وجود شرایط کرونایی قرعه کشی لیگ برتر را با حداقل ظرفیت برگزار کنیم. برآورد ها را انجام می دهیم تا تاریخ دقیق تعیین شود. قاعدتا باید 15 تا 20 روز قبل از شروع مسابقات قرعه کشی انجام شود و سعی می کنیم تا نهایت در دهه اول مهر مراسم قرعه کشی لیگ را برگزار کنیم.

مهدی در خصوص برطرف مشکل جذب بازیکنان و مربیان خارجی برای تیم های لیگ رجحان به شرط پرونده نداشتن آنها گفت: این موضوع به کمیته شرایط فدراسیون فوتبال و کمیته جابجایی سازمان لیگ باز می شود و آنها جذب بازیکن و مربی خارجی را مدیریت می نمایند. باید باشگاه به سمتی برود که بدهی نداشته باشد و البته باید تضمین هایی هم ارائه بدهد. ما مجری هستیم و هر چه بازیکنان با کیفیت وارد کشور بشوند راضی می شویم زیرا کیفیت بازی ها بالا می رود اما باشگاه برای جذب بازیکن خارجی جدا از بدهی نداشتن باید تضمین بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54462

به "شرایط حضور طرفداران در استادیوم ها و زمان قرعه کشی لیگ برتر معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط حضور طرفداران در استادیوم ها و زمان قرعه کشی لیگ برتر معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید