شرکت های هواپیمایی آسیا برنامه پروازهای خود را به چین می دهند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: مقام های رسمی شرکت های هواپیمایی آسیا اعلام کردند که پیش از ورود هواپیماهای این شرکت ها به حریم هوایی دریای شرق چین برنامه پروازهای خود را به مقام های پکن ارائه خواهند کرد.

شرکت های هواپیمایی آسیا برنامه پروازهای خود را به چین می دهند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزارت دفاع چین در حالی از تصمیم خود برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز آب های دریای شرق چین خبر داده که این اقدام با واکنش منفی و انتقاد شدید آمریکا و ژاپن روبرو شده است .بر اساس این گزارش قوانین جدید وضع شده از سوی چین کلیه هواپیماهایی که قصد عبور از فراز دریای شرق چین را دارند ملزم نموده است که هویت کامل خود را به مقام های چینی اعلام نمایند و در غیر این صورت با تدابیر دفاعی چین روبرو خواهند شد.

این اقدام دولت چین در شرایطی است که تنش های پکن و توکیو بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف در دریای شرق چین به شدت افزایش یافته است.وزارت دفاع چین تاکید نموده است که این اقدام تاثیری بر فعالیت های عادی پروازهای بین المللی بر فراز دریای شرق چین نخواهد داشت. یک مقام وزارت حمل و نقل کره جنوبی تاکید نمود، هواپیماهای کره ای که قصد پرواز به این منطقه را داشته باشند با مقام های چینی همکاری خواهند کرد.

مقام های هوایی تایوان نیز آمادگی خود را برای همکاری با مقام های چینی اعلام نموده اند. مقام های تایوانی به هواپیماهای خود توصیه نموده اند که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین بیشتر مراقب باشند.شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و ای ان ای هلدینگ نیز اظهار داشت، ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین تاثیر منفی بر پروازهای این شرکت نخواهد داشت.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در این باره تاکید نمود، این گونه اقدامات چین تغییری در فعالیت ها و ماموریت های نظامی آمریکا در منطقه نخواهد داشت.وی توضیح داد، این گونه تحولات تلاشی برای بی ثبات کردن منطقه خواهد بود و آمریکا به شدت نگران این گونه اقدامات چین است. این گونه اقدامات یک جانبه خطر اشتباه محاسباتی و سوء تفاهم در منطقه را افزایش خواهد داد.

یک مقام رسمی دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت، این اقدام چین ماموریت های ژاپن در منطقه را با چالش مستقیمی روبرو خواهد نمود.جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفت، آزادی پرواز هواپیماها بر فراز منطقه برای تامین ثبات و امنیت لازم خواهد بود. ما از چین می خواهیم تا تهدیدات خود در برابر هواپیماهایی را خود را معرفی نمی نمایند یا از قوانین چین تبعیت نمی نمایند، عملی نکند.

کاخ سفید نیز اظهار داشت، این گونه اقدامات موجب افزایش تنش ها در منطقه خواهد شد و منافع آمریکا و متحدان آن را به شدت به خطر خواهد انداخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11804

به "شرکت های هواپیمایی آسیا برنامه پروازهای خود را به چین می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی آسیا برنامه پروازهای خود را به چین می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید