شرکت های کوچک و متوسط چگونه محرک رشد فراگیر و پایدار می شوند؟

به گزارش بلاگ پو، در سال های اخیر شرکت های کوچک و متوسط (SME) ازجمله در بخش هایی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) عامل اصلی اشتغال زایی بوده اند؛ اما آنالیز جدید OECD پیرامون SME و کارآفرینی بیانگر آن است که بیشتر مشاغل ایجاد شده در SME سطح بهره وری کمتر از متوسط داشته اند، به طور متوسط SMEها حدود 20 درصد کمتر از شرکت های عظیم به کارمندان پرداخت می نمایند.

شرکت های کوچک و متوسط چگونه محرک رشد فراگیر و پایدار می شوند؟

درحالی که SMEها بیشتر از بنگاه های عظیم درگیر امور سازمانی یا بازاریابی جدید هستند و گاهی نیز در فراوری محصولات و فرآیندهای جدید ابتکار بیشتری دارند؛ اما بسیاری از آن ها سعی دارند تا از پیچیدگی روزافزون فن آوری ها و بازارها استفاده ننمایند.

آنجل گوریا، دبیر کل OECD، با ارائه گزارشی در مجمع سالانه OECD گفت. ما به سیاست های تازه ای احتیاج داریم تا درک کنیم چگونه کشورها، مناطق و شهرها می توانند از مشاغل کوچک متنوع خود به عنوان محرک رشد فراگیر و پایدار استفاده نمایند.

این پژوهش، با گردآوری داده ها و شواهد منحصربه فرد پیرامون عملکرد و سیاست های SME، ابزارهای جدیدی را برای سیاست گذاران در جهت یاری به چارچوب سیاست های ملی SME و کارآفرینی ارائه می-دهد. این گزارش نشان می دهد که SMEها بیشتر از شرکت های عظیم به فضای تجارت و سیاست وابسته اند.

درحالی که شکاف دستمزد برای SMEهای صادرنماینده کمتر است، موانع تجاری به طور نامتناسبی زیاد است و تنش های تجاری اخیر ممکن است توانایی آن ها را برای بهره مندی از جهانی سازی بیشتر با مشکل روبرو کند.

SMEها برای دسترسی به منابع استراتژیک، ازجمله مهارت ها، امور مالی و دانش با موانع زیادی روبرو هستند. 25 درصد از شرکت های کوچک و متوسط در اتحادیه اروپا، مهم ترین مشکل خود را کمبود نیروی ماهر یا مدیران باتجربه گزارش کردند و در بیشتر کشورهای OECD، کمتر از یک چهارم شرکت های کوچک، دوره های آموزشی ICT را در سال 2018 گذرانده اند.

تحول دیجیتالی زمینه رشد بهره وری را فراهم می نماید، اما در مقایسه با شرکت های عظیم، شکاف عظیمی در دسترسی به این امر وجود دارد.

دولت ها در کوشش های خود برای بهبود شرایط اساسی و برطرف موانع SMEها فعالانه عمل نموده اند. آنالیز شرایط SME های 36 کشور و چشم انداز کارآفرینی نشان می دهد که در منطقه OECD، دولت ها بر سرعت بخشیدن به اشاعه نوآوری به SMEها متمرکز هستند. حصول اطمینان از همگام بودن SMEها با تحول دیجیتال، مشارکت آن ها در مهارت های بالقوه، افزایش شبکه های نوآوری و ارتباطات، تساوی شرایط حضور در بازارهای محصولات، خریدهای عمومی و رهبری بازارهای نوآورانه ازجمله برنامه های دولت ها بوده است.

مشاغل کوچک همچنین از تقویت خدمات دولت الکترونیکی و اصلاحاتی که در کشورهای OECD با هدف کاهش بارهای اداری و مالیاتی و اجرای مقررات هوشمندانه اجرا شده است، بهره مند هستند.

باوجود این کوشش ها، پیچیدگی رویه های نظارتی، همچنان یک مانع عظیم برای SMEها و کارآفرینان به شمار می رود. علاوه بر این، سرعت اصلاحات ساختاری در سال های اخیر کند شده است و پیشرفت در زمینه-هایی که برای ایجاد مشاغل و سرمایه گذاری SME مهم هستند، مانند عدالت مدنی و اجرای قوانین رقابت برابر، کند بوده است.

دسترسی به متن کامل گزارش سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) به زبان اصلی، از اینجا امکان پذیر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33577

به "شرکت های کوچک و متوسط چگونه محرک رشد فراگیر و پایدار می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های کوچک و متوسط چگونه محرک رشد فراگیر و پایدار می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید