شرکت و موفقیت در آزمون جامع ضرورت ورود به عرصه معلمی است

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ماندگاری 30 ساله معلم در سیستم تعلیم و تربیت کشور، گفت شرکت و موفقیت در آزمون جامع ضرورت ورود همه علاقمندان به عرصه معلمی است.

شرکت و موفقیت در آزمون جامع ضرورت ورود به عرصه معلمی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در جلسه برگزار شده با مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای منابع انسانی در مکان دفتر معاونت نظارت، با اشاره به برگزاری آزمون جامع خاتمهی برای افراد حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان مهدهای کودک و خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش، گفت: دانشگاه فرهنگیان، مجری برگزار نماینده دوره های آموزشی و آزمون خاتمهی جامع برای این جمعیت است. در امسال هم این آزمون همچون سال های گذشته با همکاری مجموعه دانشگاه برای جمعیتی بالغ بر 53 هزار نفر در مرحله نخست برای افراد ذکر شده به منظور تبدیل شرایط آن ها برگزار خواهد شد.

کچوئیان، با تاکید بر رعایت ضوابط قانونمند در راستای احراز صلاحیت و تبدیل شرایط این افراد برای ادامه فعالیت در آموزش و پرورش، توضیح داد: پشت سر گذاشتن دو پودمان آموزشی، به وسیله نیروهای آزاد در دانشگاه فرهنگیان، لازم است. با توجه به سوابق کاری این نیروها در آموزش و پرورش و برخوردار بودن آن ها از تجارب و پداگوژی جاری در کلاس های درس، دو پودمان با تعدادی دروس معین برگزار و نتایج کسب شده از آموزش های ارائه شده به افراد، سنجش و مورد تایید قرار می گیرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون تعدادی از دروس این دو پودمان را برای شرکت نمایندگان به صورت متمرکز و مجازی به وسیله ستاد مرکزی دانشگاه، دانست و اضافه نمود: بنا بر تصمیم ستاد ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، مقرر شد، مسوولیت برگزاری آزمون تعدادی دیگر از دروس هم به مراکز دانشگاه فرهنگیان در استان ها واگذار گردد.

این مقام مسوول، ادامه همکاری و استمرار بکارگیری و تبدیل شرایط افراد را در قالب گروه های مختلف در نظام آموزشی و پرورشی کشور، بنا بر مصوبات هیات رئیسه و شورای دانشگاه فرهنگیان الزام در گذراندن دوره های مهارت آموزی بالغ بر 650 تا 700 ساعت آموزشی به صورت حضوری و مجازی گفت و گفت: ابلاغ برگزاری آزمون خاتمهی جامع به وسیله وزارت آموزش و پرورش، تایید نماینده نهایی صلاحیت حرفه ای افراد پس از گذراندن پودمان های آموزشی است.

کچوئیان، محتوای آزمون خاتمهی را برگرفته از تعدادی از دروس پودمان دوم و مولفه های فرهنگی ذکر و گفت: پس از معین شدن عناوین درس هر رشته، چارچوب سنجش مربوط به آزمون خاتمهی طی اطلاعیه ها و خبرهای آینده به آگاهی گروه های شرکت نماینده در آزمون خواهد رسید.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، پایش، ارزیابی وتعالی کیفی توانمندی ها و فعالیت های نیروهای علاقمند به حرفه شریف معلمی را به منظور تثبیت شرایط این افراد در آموزش و پرورش از اهداف مهم دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: آزمون خاتمهی جامع با توجه به ماندگاری 30 ساله معلم در سیستم تعلیم و تربیت کشور، از اقدامات مهمی است که همه نیروهای علاقمند به ورود به آموزش و پرورش پس از گذراندن کامل و صحیح دروس پداگوژی، فنون معلمی و تدریس برای ورود به عرصه معلمی، باید از آن عبور نمایند.

وی، فلسفه آزمون خاتمهی را سنجش اندازه مهارت معلمی در افراد ذکر کرد و گفت: آزمون جامع امسال همچون سال های قبل دارای سه بخش و در مجموع هزار نمره است.

این مقام مسوول، بخش نخست را مربوط به کارآموزی دانست و گفت: مشمولان آزمون، همزمان با گذراندن پودمان ها در دانشگاه فرهنگیان، با حضور در کلاس های آموزشی دانش آموز همچون تدریس های شبکه شاد و بعلاوه سایر شبکه های تلویزیونی، کسب مهارت می نمایند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، نمره بخش کارآموزی را دارای امتیاز 275 دانست و خاطر نشان کرد: با سنجش فرد به وسیله استاد راهنما و طی فرآیندهای خاص او از این بخش 275 نمره را از آن خود می نماید.

کچوئیان، از مؤلفه های فرهنگی به اسم بخش دوم آزمون یاد کرد و اضافه نمود: معلم باید این بخش را در کلاس درس و سایر فضاهای کالبدی آموزشی به کار بندد، چرا که علاوه بر برنامه درسی آشکار، دارای برنامه درسی پنهان هم هستیم.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اعلام عدد 275 امتیاز این بخش، توضیح داد: وظیفه معلم فقط انتقال محتوای کتاب درسی نیست، بلکه باید آداب معاشرت، ایفای نقش در مواقع ضروری، نحوه برقراری ارتباط و زندگی در جامعه را به اسم برنامه درسی پنهان به دانش آموز ارائه و آموزش دهد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، اندازه امتیاز آزمون خاتمهی جامع را 450 نمره ذکر و تاکید نمود: اگر فرد پیروز به کسب حد نصاب سه مولفه یاد شده گردد، فرآیند دریافت گواهی صلاحیت حرفه معلمی برای ورود به آموزش و پرورش و تبدیل شرایط اشتغال وی، تسهیل و قطعی خواهد شد.

وی، در مورد چگونگی و نحوه برگزاری آزمون خاتمهی جامع، گفت: نحوه برگزاری این آزمون به شرایط حاکم بر کشور بستگی دارد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تفاوت چهار گروه نیروهای شاغل معرفی شده آموزش و پرورش به این دانشگاه، اضافه نمود: مدل و محتوای آزمون جامع این افراد با آزمون جامع ویژه مهارت آموزان مشمول ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، فرق دارد.

کچوئیان، در خاتمه از صلاحیت به اسم اعتبار آزمون یاد و با تاکید بر این که آزمون عملکردی طبق روال مرکز سنجش معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان، بخشی از آزمون خاتمهی خواهد بود، گفت: سنجش و مشخص صلاحیت فرد فقط با رویکردهای قدیمی آزمون معین نمی گردد، طرح صحیح سؤالات عملکردی و مهارت سنج، حائز اهمیت است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50849

به "شرکت و موفقیت در آزمون جامع ضرورت ورود به عرصه معلمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت و موفقیت در آزمون جامع ضرورت ورود به عرصه معلمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید