شهردار نیویورک به بازداشت یهودیان ناقض قوانین کرونا تهدید شد

به گزارش بلاگ پو، شهردار شهر نیویورک آمریکا از گروهی از یهودیان در منطقه ویلیامزبرگ این شهر به خاطر زیر پا گذاشتن قواعد مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و برگزار کردن یک مراسم تشییع عظیم برای یک خاخامی که در اثر ابتلا به کروناویروس درگذشت، انتقاد کرد.

شهردار نیویورک به بازداشت یهودیان ناقض قوانین کرونا تهدید شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیراً صدها تن از یهودیان ارتودوکس آمریکا با حضور در منطقه پیرامون تقاطع خیابان روتلج و خیابان بدفورد در شهر نیویورک، تجمعی را برای ادای احترام به یک خاخام درگذشته در اثر ابتلا به کرونا که از سوی نهاد یشیوا ورلد با اسم خائیم مرتز شناسایی شد، برگزار کردند.

بیل دِ بلاسیو، شهردار شهر نیویورک آمریکا در توئیتر در واکنش به این اتفاق نوشت: امشب یک اتفاق مطلقا غیرقابل قبول در ویلیامزبرگ رخ داد؛ بر پایی یک تجمع برای تشییع جنازه، درست در زمان شیوع ویروس.

وی اعلام کرد: هنگامی که من این خبر را شنیدم خودم شخصاً آنجا رفتم تا اطمینان حاصل کنم این جمعیت متفرق شده اند و چیزی که من آنجا دیدم یک اتفاق غیر قابل تحمل تا زمانی که ما مشغول به مبارزه با کروناویروس هستیم، است.

در تصاویر منتشر شده از این تجمع با وجود آنکه بسیاری از عزاداران صورتشان را با ماسک پوشانده اند اما تعداد تجمع نمایندگان خیلی بیشتر از تعداد 50 نفری است که طبق دستور اندرو کومو، فرماندار نیویورک نباید بیشتر از آن تجمع نمایند. تعداد زیادی از تجمع نماینده ها نیز در حالی در پیاده روها ایستاده بودند که قانون رعایت فاصله حداقل 6 فوتی از یکدیگر را رعایت نکرده بودند. شهردار شهر نیویورک اعلام کرد، به واحد پلیس این شهر دستور داده تا علیه کسانی که قوانین فاصله گذاری اجتماعی را نقض می نمایند احضاریه صادر و حتی آنها را دستگیر کند.

این شهردار در ادامه مطلب خود نوشت: پیغام من به جامعه یهودیان و به همه گروه ها بسیار ساده است؛ دیگر زمان آن که بخواهیم به کسی هشدار بدهیم گذشته است. مسئله اکنون متوقف ساختن این بیماری و نجات جان انسان ها است.

یک سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد که افسران این نیرو که در صحنه حاضر بودند کسی را دستگیر نکردند. آیزاک آبراهام، یک فعال جامعه یهودیان واکنش نشان داده و گفت، صبح روز سه شنبه نیز جمعیت بزرگی در این شهر تجمع کردند تا پرواز جنگنده های بلو انجلز و تاندربردز را بر فراز سرشان ببینند. او گفت: جمعیت تجمع نمایندگانی که به دنبال تماشای پرواز این جنگنده ها بودند بیشتر از جمعیت حاضر در مراسم تشییع جنازه بود. او در عین حال به این مساله اشاره نمود که آن مراسم تشییع جنازه مراسمی که در دقیقه 90 برگزار گردد نبوده و از قبل برنامه ریزی شده بود و مقام های شهر نیویورک از آن اطلاع داشتند.،ایسنا

-

-

-

-

-

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25174

به "شهردار نیویورک به بازداشت یهودیان ناقض قوانین کرونا تهدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار نیویورک به بازداشت یهودیان ناقض قوانین کرونا تهدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید