شکاف های دشت کاشمر نگران کننده است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر آبفای شهری کاشمر گفت: متاسفانه شکاف های دشت کاشمر فاجعه بار و نگران کننده شده به طوری که در پایین دشت این شهر شکاف های عمیقی بر اثر خشکسالی ایجاد شده است.

شکاف های دشت کاشمر نگران کننده است

علیرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: خشکسالی های دو دهه اخیر موجب شده این شهرستان به شدت با کمبود آب روبرو باشد؛ شهرستان کاشمر به شدت با تنش آبی روبرو است، گفته می گردد جنگ آینده برای آب خواهد بود اما از مدت ها قبل این جنگ آغاز شده به طوری که اکنون زاویه پنهان بسیاری از جنگ ها به دلیل آب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم بعضی کشورها که منابع آبی آن ها با ایران مشترک است به سهم خواهی پرداخته اند و مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

مدیر آبفای شهری کاشمر مطرح نمود: بر اثر کاهش سفره های آبی زیرزمینی شکاف های بسیاری در منطقه از جمله در خیابان های نیازمند و رازی شهر کاشمر ایجاد شده است، در پایین دشت کاشمر شکاف هایی ایجاد شده که اگر اتوبوسی با تمام سرنشینانش در داخل این شکاف بیفتد نمی توان متوجه شد به کجا و تا چه عمقی رفته است.

وی گفت: بسیاری از قسمت های آسفالت داخل شهر به دلیل نشست زمین ترک برداشته و شاهد افزایش عمق چاه ها هستیم، آخرین چاهی که سال گذشته در شهر کاشمر حفر شد 300 متر عمق داشته در صورتی که سال های قبل این عمق 70 تا 100 متر بوده است.

عباسی اظهار کرد: در اطراف شهر کاشمر آثار و بقایای بسیاری از قنات ها وجود دارد ولی هیچ آبی ندارند و یا به صورت فصلی هستند، درگیری های اجتماعی که بر روی آب اتفاق می افتد نشان می دهد به سمت بحران آب در حرکت هستیم.

مدیر آبفای شهری کاشمر اضافه نمود: براساس آنچه اعلام شده بیشترین نشست زمین در کشور مربوط به دشت کاشمر است، شهر کاشمر جزء معدود مراکز جمعیتی بالای 100 هزار نفر جمعیت در استان است.

وی مطرح نمود: متاسفانه به دلیل بارندگی های اخیر امسال بسیاری فکر می نمایند خشکسالی ها و مشکل بی آبی به اتمام رسیده در صورتی که این بزرگ ترین اشتباهی است که یک جامعه می تواند مرتکب آن گردد.

عباسی همچنین از شرایط ناپایدار منابع فراوری آب اطلاع داد و گفت: در شرایط فعلی به چاه ها اطمینان نداریم، امروز که آب دهی می نمایند آیا فردا هم آب دارند یا نه؛ اما مردم حتی یک لحظه قبول نمی نمایند که شاهد قطعی آب، برق و یا سایر خدمات باشند.

وی اعلام کرد: سیل امسال و خسارت های آن موجب شد در پروژه های عمرانی با کمبود اعتبار روبرو شویم، هزینه های بالای تأمین آب موجب شده در شرایط فعلی این کار بسیار سخت باشد.

مدیر آب و فاضلاب شهری کاشمر تاکید نمود: دیگر مدیریت سنتی جوابگوی شرایط فعلی نیست، طی سال گذشته با ابلاغ قانون واگذاری انشعاب های غیر دائم شهر و مناطق حاشیه نشین شهر کاشمر ساماندهی شد به طوری که دیگر مراجعه نماینده ای از این مناطق نداریم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18027

به "شکاف های دشت کاشمر نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف های دشت کاشمر نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید