شیائومی نیم میلیون ردمی نوت 11 را در یک ساعت فروخت

به گزارش بلاگ پو، شیائومی هفته گذشته از سری گوشی های هوشمند نو ردمی نوت 11 خود در چین رونمایی کرد و همان طور که انتظار می رفت فروش اول این سری از گوشی های شیائومی با استقبال گسترده ای از علاقمندان و کاربران روبه رو شده است. طبق منابع رسمی، بیش از نیم میلیون دستگاه در بازه زمانی یک ساعته فروخته شده که این تعداد شامل گوشی های ردمی نوت 11 و بعلاوه پیش فروش ردمی نوت 11 پرو و پلاس بوده است.

شیائومی نیم میلیون ردمی نوت 11 را در یک ساعت فروخت

قیمت ردمی نوت 11 شیائومی از 1199 یوان (حدود 185 دلار) شروع می شود و از چیپست Dimensity 810، شارژ سریع 33 واتی و LCD بزرگ 6.6 اینچی با رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد. نسخه ی پرو این گوشی از تراشه Dimensity 920 قدرتمندتر، چهار دوربین و فناوری شارژ سریع استفاده می نماید و مدل پلاس آن نیز از تکنولوژی شارژ 120 واتی پشتیبانی خواهد نمود. شیائومی هنوز اعلام ننموده که چه زمانی فروش بعدی این گوشی ها شروع می شود، اما انتظار داریم در روزهای آینده شاهد پیش فروش و فروش بیشتری از این گوشی ها باشیم.

ردمی را می توان به یکی از پیروز ترین، محبوب ترین و برترین برندهای زیرمجموعه شیائومی در نظر گرفت که طی سالیان اخیر با رونمایی و عرضه گوشی هایی قدرتمند اما با قیمت مناسب توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را در سراسر دنیا به خود جلب کند. علاوه بر این ها، تحریمی که از سوی دولت آمریکا به هواوی تحمیل شد باعث شد شیائومی بتواند با تصاحب سهم این شرکت چینی در بسیاری از بازارهای دنیا، محبوبیت بیشتری بیان کاربران کسب کند و این محبوبیت را هم تا حد زیادی مدیون گوشی های سری ردمی است. طی سال های اخیر گوشی های ردمی نوت در مدل های استاندارد و پرو راهی بازار می شدند اما سری ردمی نوت 11 شامل یک مدل پرو پلاس هم می شوند که بیشتر شبیه به سیاست نام گذاری هواوی و یک سری دیگر از شرکت های چینی است که برای پرچم دارها در نظر گرفته می شود.

ردمی نوت 11 شیائومی نخستین و خوش قیمت ترین گوشی در این سری تازه محسوب می شود. بااین حال نباید از معینات سخت افزاری درخور توجه آن غافل شد. شیائومی در بطن ردمی نوت 11 وظیفه پردازشی را به تراشه میان رده مدیاتک موسوم به Dimensity 810 5G محول نموده است؛ تراشه ای که همان طور از نامش معین است از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) پشتیانی می نماید و در کلاس گوشی های ارزان به خوبی می تواند از پس پردازش های میانه برآید. دایمنسیتی 810، 8 هسته پردازشی متشکل از چهار هسته کورتکس A76 با بیشینه فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با بیشینه فرکانس 2 گیگاهرتز دارد. از سوی دیگر، استفاده از فرایند ساخت 6 نانومتری مصرف انرژی کمی را نوید می دهد که می تواند شارژدهی گوشی را افزایش بدهد.

شرکت چینی برای غوطه ور کردن کاربران در محتوای بصری در نمای جلویی دستگاه از یک نمایشگر 6.6 از نوع LCD با رزولوشن FHD+ بهره گرفته است که از قرار معلوم از نرخ نوسازی تصویر تا 90 هرتز نیز پشتیبانی می نماید. خاتمه، یک باتری حجیم با ظرفیت 5000 میلی آمپر وظیفه تأمین انرژی این گوشی را برعهده دارد. جالب است بدانید که ردمی نوت 11 بعلاوه یک سیستم دوربین دوگانه پشتی با دو لنز اضافی برای اهداف زیبایی دارد. این موضوع شاید همه را در نگاه اول گول بزند چرا که سنسورهای این گوشی فقط شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و فوق عریض 8 مگاپیکسلی می شوند. به عنوان دوربین سلفی هم یک لنز 16 مگاپیکسلی را شاهد هستیم که به صورت حفره ای در مرکز نمایشگر تعبیه شده است.

طبیعتا انتظار می رود که مدل پرو نسبت به مدل استاندارد داری سخت افزار قوی تری باشد و خوشبختانه شیائومی همین رویه را دنبال نموده است. قلب تپنده ردمی نوت 11 پرو شیائومی را تراشه Dimensity 920 تشکیل می دهد؛ بنابراین با توجه به هسته های CPU تازهتر و تراشه گرافیکی Mali-G68 MC4، باید انتظار عملکرد پردازشی و گرافیکی چشمگیری در مقایسه با نسخه استاندارد را داشته باشیم. این گوشی بعلاوه از نمایشگر 6.67 اینچی از نوع ارگانیک ال ای دی (OLED) با رزولوشن Full HD پلاس و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. در زیر بدنه این گوشی، یک باتری 5150 میلی آمپری نیز شارژدهی مناسب این گوشی را تضمین خواهد نمود. از لحاظ کیفیت عکاسی هم به نظر می رسد همه چیز خوب باشد چرا که شاهد یک سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی در کنار 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو هستیم. دوربین سلفی اما باز هم 16 مگاپیکسلی است و به صورت حفره ای روی نمایشگر تعبیه شده است. بعلاوه این مدل به اسپیکرهای استریو مجهز شده است.

گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی، در واقع تغییر زیادی را در مقایسه با مدل پرو ننموده است. سومین گوشی میان رده شیائومی طراحی نسخه پرو، پردازنده Dimensity 920، صفحه نمایش OLED با رفرش ریت 120 هرتزی و دوربین سه گانه پشتی را حفظ نموده است. تنها تغییر عمده به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی (دو سلول 2250 میلی آمپر ساعتی) و بعلاوه شارژ 120 واتی باز می شود که به طور شگفت آوری گوشی یادشده را تنها در15 دقیقه به طور کامل شارژ می نماید. البته نباید از این غافل شد که ظرفت باتری این گوشی در مقایسه با دو مدل قبلی کمتر است. سایر معینات این گوشی شامل فرستنده مادون قرمز، جک 3.5 میلی متری صدا، بدنه شیشه ای از جنس گوریلاگلس 5، NFC، حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور، بلندگوهای استریو و رابط کاربری MIUI 12.5 می شوند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57394

به "شیائومی نیم میلیون ردمی نوت 11 را در یک ساعت فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی نیم میلیون ردمی نوت 11 را در یک ساعت فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید