طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک خوشمزه

به گزارش بلاگ پو، یکی از خوراکی های خوشمزه که ارزش غذایی بالایی هم دارد، پوره سیب زمینی کلاسیک است. این پوره علاوه بر اینکه از خوراکی های مورد علاقه بچه ها است به عنوان پیش غذا در کنار غذاهای دیگر نیز استفاده می گردد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک و رستورانی آشنا کنیم. ضمناً به معرفی چند روش تهیه پوره سیب زمینی با مواد مختلف می پردازیم.

طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک خوشمزه

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی

به طور کلی برای تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک یا ساده از ترکیب مواد شیر، خامه و کره به مقادیر مختلف استفاده می گردد. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم یکی از خوشمزه ترین دستورهای پخت پوره سیب زمینی کلاسیک را برای شما بیان کنیم.

این دستور پخت یکی از برترین روش های تهیه پوره سیب زمینی ساده است که در بسیاری از رستوران ها استفاده می گردد. طرز تهیه این پوره چندان سخت نیست و خوشمزه بودن آن بستگی به مواد و میزان ترکیب آنها دارد.

نکاتی درباره آماده سازی پوره سیب زمینی

  • زمان آماده سازی: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 1 ساعت
  • غذا برای 5 نفر
  • میزان کالری 180 کیلو کالری

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک

  • سیب زمینی 1 کیلوگرم
  • خامه نصف پیمانه
  • شیر نصف پیمانه
  • کره 60 گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک

مرحله اول: پختن سیب زمینی

برای تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک ابتدا احتیاج است سیب زمینی ها پخته شوند. برای پختن سیب زمینی دو روش وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم. شما می توانید مطابق میل خود، از هر کدام از این دو روش بهره ببرید.

  1. برای پختن سیب زمینی ها این است که بعد از شستن، ابتدا پوست آنها را بگیرید سپس به صورت قطعات 2 سانتیمتری خرد کنید. در نظر داشته باشید، استفاده از این روش باعث می گردد که پوره سیب زمینی کلاسیک در نهایت بافت بهتری داشته باشد و مانع از چسبندگی بیش از حد پوره می گردد.
  2. شما می توانید بعد از شستن سیب زمینی ها، آنها را درون قابلمه پراز آب بریزید تا پخته شوند، سپس اقدام به پوست گرفتن آنها کنید.

مرحله دوم: تهیه سس پوره سیب زمینی کلاسیک

در فاصله پختن سیب زمینی ها، در ظرف دیگر، مخلوط شیر و کره و خامه را آماده کنید. برای تهیه این سس، شیر و کره و خامه را درون یک ظرف گود، روی شعله ملایم قرار دهید تا حدی که کره کاملا ذوب گردد. دقت داشته باشید که شیر نباید بجوشد.

مرحله سوم: ترکیب سیب زمینی با سس

، سیب زمینی های پخته شده را با استفاده از گوشت کوب، کاملا له کنید. در نهایت مخلوط شیر و خامه داغ را به سیب زمینی ها اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست گردد. پوره سیب زمینی کلاسیک آماده شده را در ظرف مناسب سرو کنید و همانطور گرم میل بفرمایید.

علاوه بر روش فوق، پوره سیب زمینی را می توان با مواد دیگری ترکیب کرد و یک پیش غذای خوشمزه و دلپذیر را فراهم آورد. در ادامه شما را با دستور پخت دو نوع پوره سیب زمینی کلاسیک خوشمزه آشنا می کنیم.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پنیر

پوره سیب زمینی با پنیر یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه ای است که با استفاده از سیب زمینی به روش های مختلفی تهیه می گردد و به میزان پوره سیب زمینی کلاسیک می تواند هوادار داشته باشد. در زیر به معرفی یکی از برترین روش های طرز تهیه پوره سیب زمینی با پنیر می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک با پنیر

میزان مواد اولیه زیر جهت تهیه این غذا برای 4 الی 5 نفر کافی است.

  • سیب زمینی 750 گرم
  • سینه مرغ 250 گرم
  • پیاز یک عدد
  • شیر یک لیوان
  • کره 70 گرم
  • پنیر موزارلا و پارمسان هر کدام 100 گرم
  • نمک، روغن و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور پخت پوره سیب زمینی کلاسیک با پنیر

  1. در مرحله اول سینه مرغ را به صورت قطعات 1 سانتیمتری خرد کنید و بعد از شستن، در آبکش بریزید تا آب آن گرفته گردد.
  2. در قدم بعدی پیاز را نگینی خرد کنید و همراه با مرغ خرد شده، داخل ماهیتابه، تف دهید به گونه ای که رنگ مرغ طلایی گردد.
  3. در این فاصله سیب زمینی های پخته شده را که به صورت پوره در آورده اید، بر روی شعله گاز قرار دهید و شیر را به آن اضافه کنید.
  4. بعد از اینکه شیر به خوبی جذب سیب زمینی شد، کره، نمک و فلفل سیاه را به سیب زمینی اضافه کنید. در نهایت زمانی که کره کاملا ذوب شد، شعله گاز را خاموش کنید.
  5. در این مرحله از تهیه پوره سیب زمینی با پنیر، احتیاج به یک ظرف مناسب جهت قرار گرفتن در فر است. ظرف موردنظر را به خوبی چرب کنید و مخلوط پوره سیب زمینی و شیر را درون آن یکدست کنید.
  6. سپس مرغ طلایی شده را به آن اضافه کنید و سطح آن را به خوبی با پنیر بپوشانید.
  7. ظرف را به مدت 15 دقیقه درون فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پنیر به خوبی ذوب گردد. در این هنگام پوره سیب زمینی با پنیر آماده است و می توانید میل کنید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با قارچ

دستور پخت پوره سیب زمینی با قارچ، چندان تفاوتی با پوره سیب زمینی کلاسیک ندارد و تفاوت اصلی آنها در اضافه کردن قارچ است. در این روش هم، مانند روش های قبل سیب زمینی با استفاده از یکی از روش های ذکر شده، پخته می گردد.

مواد لازم جهت تهیه پوره سیب زمینی با قارچ

  • سیب زمینی 1 کیلوگرم
  • کره یک چهارم فنجان
  • خامه نصف فنجان
  • قارچ خرد شده دو فنجان
  • شیر یک چهارم فنجان
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پوره سیب زمینی با قارچ

  1. برای تهیه این نوع پوره، آماده کردن سیب زمینی ها، در ظرف جداگانه ای خامه و شیر را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست گردد سپس به سیب زمینی له شده اضافه کنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.
  2. مرحله بعدی نوبت به اضافه کردن قارچ هاست. قبل از اضافه کردن قارچ به مواد، ابتدا باید به طور جداگانه آنها را با روغن تف داد تا کاملاً پخته گردد.
  3. در نهایت قارچ های پخته شده را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید تا پوره سیب زمینی با قارچ آماده گردد.
  4. این غذا با توجه به موادی که دارد، غذای کاملی است و می توانید از آن به عنوان پیش غذا یا وعده اصلی بهره ببرید.

جمع بندی

پوره سیب زمینی کلاسیک، یکی از غذاهای سالم و خوش خوراک است که اگر به درستی طبخ و سرو گردد، به عنوان یک وعده مناسب و کم خطر به شمار می آید. در واقع با توجه به اینکه سیب زمینی، خود به تنهایی حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات است؛ باید دقت کرد در کنار مواد غذایی با چربی بالا سرو نگردد.

ما در این مقاله چند مورد از برترین روش های طرز تهیه پوره سیب زمینی را بیان کردیم. پوره سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهاست که مواد مورداحتیاج آن در دسترس همگان است. برای تهیه مواد اولیه این غذا علاوه بر خرید حضوری می توانید به وسیله خبرنگاران اقدام کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62966

به "طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید