طرفداری فیس بوک از مشخص مقررات برای تبلیغات سیاسی

پس از توقف تبلیغات سیاسی در توییتر، گوگل هم روز پنجشنبه 21 نوامبر از موضع جدید خود در خصوص سخت گیری با تبلیغات سیاسی از محدود کردن امکان قرارگرفتن هدفمند تبلیغات انتخاباتی اطلاع داد.

طرفداری فیس بوک از مشخص مقررات برای تبلیغات سیاسی

توییتر چندی پیش خاطرنشان کرد، تبلیغات سیاسی در این شبکه را ممنوع می نماید. گوگل هم به تازگی خاطرنشان کرد تبلیغات سیاسی را محدود می نماید. در آلمان کارشناسان مشکل را در نبود تعریفی برای تبلیغ سیاسی می دانند.

به گزارش دویچه وله، فیس بوک می گوید، قانونگذاران آلمان باید برای تبلیغات سیاسی در اینترنت مقررات الزام آوری را وضع نمایند. یکی سخنگوی این کنسرن در گفت وگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ گفته است: تشخیص سیاسی بودن یک تبلیغ و اینکه چه کسی اجازه انتشار چنین تبلیغاتی را در شبکه دارد، آسان نیست. ما معتقدیم که الزامات قانونی در این زمینه لازم است و مایلیم در این زمینه صحبت کنیم.

یک مقام مسئول در حوزه رسانه های نوین در آلمان هم معتقد است که مشکل اصلی در شبکه، نبود تعریفی برای تبلیغ سیاسی است. زیگفرید اشنایدر، مدیر دفتر مرکزی ایالتی بایرن در رسانه های نوین هم از سیاستمداران در آلمان خواسته است به جای اینکه تصمیم گیری در خصوص محتوای سیاسی را به عهده توییتر و فیس بوک بگذارد، یک تعریف کلی و الزام آور برای تبلیغ سیاسی ارائه دهند.

توییتر تبلیغات سیاسی را متوقف کرد

توییتر پیش تر اعلام نموده بود که از 22 نوامبر میخواهد از درآمد حاصل از هرگونه محتوا با تبلیغات سیاسی چشم پوشی کند و جلوی انتشار تبلیغات و آگهی هایی پرداخت شده برای نامزدها یا موضوع های سیاسی از سراسر دنیا بر روی این پلتفرم را بگیرد.

جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر در توییت هایی که درباره این تصمیم منتشر نموده است، می نویسد، معتقدیم که دامنه پیغام های سیاسی باید به دست آورده گردد و نه خریداری. جک دورسی در استدلال برای جلوگیری از سوء استفاده از تأثیر تبلیغات سیاسی، به انتشار اطلاعات گمراه نماینده راستی آزمایی نشده و دیپ فیک ها که برای فراوری یا تغییر محتوای ویدیویی به کار می فرایند، اشاره نمود.

به این ترتیب توییتر با این اقدام آگاهانه راه خود را از سیاست های فیس بوک در زمینه تبلیغات جدا کرد.

گوگل تبلیغات سیاسی را محدود کرد

پس از توقف تبلیغات سیاسی در توییتر، گوگل هم روز پنجشنبه 21 نوامبر از موضع جدید خود در خصوص سخت گیری با تبلیغات سیاسی از محدود کردن امکان قرارگرفتن هدفمند تبلیغات انتخاباتی اطلاع داد.

به این ترتیب در نمایش تبلیغات سیاسی و هدف گیری مخاطبان این تبلیغات، ویژگی های گروه های گوناگون کاربران را مانند، سن، جنسیت و کد پستی محل اقامت در نظر خواهد گرفت. گوگل همچنین تأکید نموده است، انتشار اطلاعات اشتباه در هر تبلیغی بر خلاف مقررات این پلتفرم است که تبلیغات سیاسی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای نمونه در این دسته، ویدیوهای دست کاری شده یا دیپ فیک را هم می توان جای داد.

به این ترتیب گوگل، ویدیوهای دیپ فیک، ادعاهای آماری غلط یا هرگونه تبلیغ دیگری که اعتماد مردم و انتخابات و دموکراسی را تحت تأثیر قرار دهند، محدود و ممنوع می نماید.

با این اقدام، گوگل هم نسبت به فیس بوک، موضع محکم تری در زمینه محتوای صحیح تبلیغات پیش گرفته است.

تبلیغات سیاسی و رفتار با اطلاعات غلط در فیس بوک

فیس بوک در ازای پرداخت، هرگونه تبلیغ سیاسی را صرف نظر از درست یا اشتباه بودن آن، منتشر می نماید. این کنسرن اساسا دغدغه چک کردن فکت ها یا راستی آزمایی تبلیغات با محتوای سیاسی را ندارد. از سوی دیگر فیس بوک تصمیم گرفته است در صورت انتشار اطلاعات غلط یا گمراه نماینده از سوی سیاستمداران دست به اقدامی نزند. این خبر بحث های فراوانی را در آمریکا دامن زد.

مارک زاکربرگ، حذف و تصحیح اطلاعات غلط در تبلیغات سیاسی را بسته به متن دانسته بود. او با حضور در مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه ای که در آن از جمله در خصوص انتشار اطلاعات غلط در تبلیغات سیاسی صحبت شد، تأکید کرد سیاستمداران در فیس بوک از حق آزادی بیان برخوردارند. زاکربرگ معتقد است در یک دموکراسی، شرکت های خصوصی نباید سیاستمداران را سانسور نمایند. او همچنین می گوید، شبکه های آنلاین نباید در این باره که چه چیز درست و چه نادرست است، تصمیم گیری نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 21 دی 1398 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16311

به "طرفداری فیس بوک از مشخص مقررات برای تبلیغات سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفداری فیس بوک از مشخص مقررات برای تبلیغات سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید