ظرفیت بالای فراوری ماسک در استان کرمانشاه

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای فراوری ماسک در استان، گفت : در حال حاضر توان فراوری ماسک 1300 تومانی سه لایه استاندارد را برای کل استان داریم.

ظرفیت بالای فراوری ماسک در استان کرمانشاه

به گزارش ؛ محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان در فراوری ماسک، گفت : در حال حاضر توان استان به فراوری روزانه بیش از 600 هزار عدد ماسک رسیده است.

او گفت : روز های اول شیوع کرونا حتی یک عدد ماسک در استان فراوری نمی شد، اما به همت فراورینمایندگان بومی در حال حاضر این ظرفیت به فراوری روزانه 600 هزار عدد ماسک رسیده که توان افزایش این تعداد را هم داریم.

دارابی اضافه نمود: در حال حاضر هشت واحد فراوریی ماسک در استان فعال است که می توانند احتیاج تمام استان را تامین نمایند.

او قیمت مصوب ماسک سه لایه در استان را 1300 تومان اعلام و ادامه داد: تمام واحد های فراوریی استان این توان و ظرفیت را دارند که ماسک سه لایه استاندارد را با همین قیمت 1300 تومان به دست تمام مصرف نمایندگان برسانند.

دارابی با انتقاد از وادارات ماسک از خارج از استان، گفت: متاسفانه این واردات که از کانال های مختلف انجام می گردد و بسیاری از ماسک های وارداتی هم غیراستاندارد هستند، موجب شده محصولات فراوریی فراورینمایندگان بومی روی دستشان بماند.

این مسئول اضافه نمود: در حال حاضر در یکی از واحد های فراوریی استان حدود دو میلیون ماسک دپو شده داریم و بازاری برای مصرف آن نیست.

دارابی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از واردات ماسک به استان گفت: زمانی که خودمان فراورینماینده داریم که به قیمت پایین ماسک استاندارد فراوری و عرضه می نماید، چه احتیاجی به واردات ماسک به استان داریم.

او اضافه نمود: اگر این واردات ادامه داشته باشد و فراورینماینده ما متضرر گردد، شاهد تعطیلی واحد های فراوریی ماسک خواهیم بود. در اینصورت اگر احتیاج استان به ماسک افزایش یابد و حجم واردات دیگر پاسخگو نباشد، آن موقع باید از کجا ماسک تامین کنیم و در آن شرایط چطور می توانیم دوباره این واحد های فراوریی را احیا کنیم.

دارابی گفت: باید از هم اکنون از فراورینماینده های استان حمایت کنیم که همواره در استان فراوری ماسک داشته باشند .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35157

به "ظرفیت بالای فراوری ماسک در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت بالای فراوری ماسک در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید