فارس من، شیوع کرونا و درخواست تعویق کنکور ارشد

به گزارش بلاگ پو، شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی خوابگاه های دانشجویی، دانشگاه ها و حتی کتابخانه ها سبب شده تا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 99 نتوانند خود را برای آزمون اردیبهشت ماه آماده نمایند و خواهان تعویق زمان برگزاری آزمون هستند.

فارس من، شیوع کرونا و درخواست تعویق کنکور ارشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کرونا ویروس جدید (CoV) نوعی جدید از ویروس است و بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونا 2019 (COVID-19) می گویند که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس در حال حاضر در بعضی استان های کشورمان نیز شیوع یافته و از آنجایی که این بیماری به شدت به وسیله ارتباط با دیگران واگیردار است، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند.

دانشگاه ها، بجز کلاس ها خوابگاه ها را نیز تعطیل کردند و حتی آزمون ها نیز لغو شد.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد خواهان تعویق زمان برگزاری آزمون

قرار بود آزمون ورودی دکتری سال 99 در روز نهم اسفندماه سال جاری برگزار گردد، اما به دلیل شیوع این ویروس و تخلیه خوابگاه های دانشگاهی و تعطیلی دانشگاه ها، این آزمون لغو شده و به 28 فروردین ماه موکول شد.

اما آنچه این روزها مطرح است این که داوطلبان آزمون های مختلف مانند آزمون دکتری (28 فروردین)، آزمون کارشناسی ارشد(3 و 4 اردیبهشت ماه) و آزمون سراسری (12 و 13 تیرماه) به جای مطالعه و آماده کردن خودشان برای شرکت در آزمون، با استرس روزهای کرونایی دست و پنجه نرم می نمایند و البته بجز این موضوع این مساله هم مطرح است که به گفته کارشناسان و مسوولان، احتمال ادامه شیوع این ویروس تا خاتمه خردادماه وجود دارد و این مساله سبب شده تا داوطلبان علاوه بر اینکه در این روزهای آمادگی برای کنکور نتوانند خودشان را آماده نمایند بلکه به چگونگی حضور در آزمون نیز می اندیشند و این مساله هم استرسی در آن ها ایجاد نموده است.

این مسائل سبب شده تا داوطلبان آزمون ها بخصوص آزمون کارشناسی ارشد 99 در ارتباط با سامانه فارس من، خواهان تعویق آزمون شوند.

تمرکزی برای آماده شدن نداریم

یکی از داوطلبان اعلام نموده است: با توجه به همزمانی تقریبی کنکور کارشناسی ارشد با ماه مبارک رمضان، همچنین شیوع ویروس کرونا و شرایط پر استرس خوابگاه ها و تعطیلی آن ها، و درگیر شدن شهرها و افراد مبتلا به ویروس و عدم تمرکز افراد برای مطالعه برای کنکور ارشد99 خواهشمند است تاریخ برگزاری کنکور ارشد سال 99 به بعد از ماه مبارک رمضان موکول گردد.

یکی دیگر از داوطلبان به تعطیلی کتابخانه ها اشاره نموده و گفته است: این روزها که کتابخانه ها هم تعطیل است و در خانه نیز به دلیل حضور بیشتر اعضای خانواده، شرایط برای مطالعه فراهم نیست، امکان آماده شدن ما برای آزمون سخت شده است، همچنین شرایط کاملا مبهم روزهای آینده سبب از بین رفتن تمرکز ما شده است بنابراین از سازمان سنجش آموزش کشور می خواهیم به منظور فراهم آوردن آرامش ذهنی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد زمان برگزاری این آزمون را به تعویق بیندازند.

داوطلب دیگری عنوان نموده است: هر لحظه به شستشوی مداوم دست هایمان فکر می کنیم و استرس مبتلا شدن خودمان یا اعضای خانواده مان به ویروس کرونا را داریم بنابراین نمی توانیم تمرکز خودمان را برای آمادگی در کنکور حفظ کنیم.

احتمال تعویق آزمون در صورت ادامه فرایند شیوع کرونا

درباره چگونگی تصمیم گیری درباره این مساله از نمایندگان مجلس سوال کردیم.

سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در صورتیکه شرایط به همین صورت باشد حتما آزمون به تعویق می افتد، البته تصمیم گیری درباره این موضوع برعهده مجلس نیست اما ما پیشنهاد دادیم که اگر شرایط به همین صورت باشد آزمون به تعویق می افتد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر داوطلبان در منزل هستندو برای مطالعه زمان بیشتری دارند و آسیبی از نظر مطالعه نمی بینند، برنامه این است که التهاب کرونا کنترل و مدیریت گردد، اما اگر تا زمان آزمون ادامه داشته باشد حتما در زمان دیگری برگزار می گردد.

میرحمایت میرزاده عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این سوال را باید مسوولان سازمان سنجش و دولت جوابگو باشند و برعهده مجلس نیست، در حال حاضر برنامه ریزی این است که به زودی از کرونا عبور کنیم و مساله تعویق آزمون ها نیز برعهده مسوولان اجرایی است که قطعا دغدغه داوطلبان را دارند و مسئله ای پیش نمی آید.

کارن خانلری عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: این موضوع برعهده وزارت علوم و سازمان سنجش است و در همان پیشنهادات مطرح می گردد، اما داوطلبان نگرانی نداشته باشند چرا که مسوولان قطعا دغدغه آزمون ها را دارند و در زمان مقتضی تصمیم گیری می نمایند.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21068

به "فارس من، شیوع کرونا و درخواست تعویق کنکور ارشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، شیوع کرونا و درخواست تعویق کنکور ارشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید