فراخوان برای برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در صنعاء

به گزارش بلاگ پو، در راستای پویش جهانی نه به جنگ یمن، کمیته برگزارکننده راهپیمایی ها در یمن خواهان برگزاری تظاهرات در صنعاء پایتخت این کشور علیه جنایات آمریکا شده است.

فراخوان برای برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در صنعاء

به نقل از وبگاه جنبش انصارالله، کمیته برگزار کننده راهپیمایی ها در یمن از مردم این کشور خواست تا در تظاهرات امروز (دوشنبه) در صنعاء حضور گسترده داشته باشند.

این تظاهرات با عنوان محاصره و تجاوازت آمریکا علیه یمن، جنایت تروریستی است، در پایتخت یمن برگزار خواهد شد.

این فراخوان در راستای پویش دنیای نه به جنگ یمن که قرار است از امروز شروع به کار کند، صادر شده است.

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس در بیانیه ای بر توقف جنگ در یمن تأکید نموده و گفت که یک پویش دنیای برای توقف جنگ شش ساله در این کشور در شبکه اجتماعی توئیتر راه اندازی می نماید.

کوربین در توئیتی نوشت: شرایط در یمن در حال حاضر به گونه ای است که وخیم ترین فاجعه انسانی در دنیا را تجربه می نماید و بمب های ساخت انگلیس مسؤول کشته شدن هزاران نفر است.

رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس از تمام افرادی که مسأله یمن برایشان مهم است، خواست تا به این پویش بپیوندند؛ پویشی که قرار است، از امروز (25ژانویه ،6 بهمن) با عنوان دنیا به جنگ وحشیانه علیه یمن، نه می گوید راه اندازی گردد.

در این بیانیه تاکید شده است که هدف اصلی برگزار کنندگان این پویش، مجبور کردن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به عملی کردن وعده های خود درباره یمن و توقف جنگ این کشور است.

همزمان با راه اندازی این پویش دنیای، بیش از سیصد سازمان بین المللی در بیانیه ای خواهان مداخله فوری جامعه دنیای جهت سرانجام دادن به جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شدند.

مردم و سازمان های مختلف سراسر دنیا اعم از آمریکا، انگلیس، یمن، استرالیا، بنگلادش، کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئیس خواهان سرانجام جنگ یمن شده و بر همبستگی خود با ملت این کشور تأکید کردند.

علاوه بر این بیانیه ،22 گروه امدادی مستقر در یمن هم از بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خواستند تا انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کند، زیرا این امر می تواند جان میلیون ها انسان در یمن را در معرض خطر قرار دهد.

گروه های امدادی از جمله گروه های (Mercy Corps, Oxfam and Save the Children) در بیانیه ای اعلام کردند که قرارگرفتن نام انصارالله در لیست تروریستی درست در زمانی صورت می گیرد که قحطی تهدید واقعی برای کشوری است که به دنبال شش سال درگیری ویران شده و باید فورا این تصمیم لغو گردد. ، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42318

به "فراخوان برای برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان برای برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید