فشار اقتصادی چین به بازار کار آسیب خواهد زد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز سه شنبه یک روز پس از انتشار داده هایی که نشان داد اقتصاد چین کمترین رشد خود از سال 1990 تا کنون را داشته است، یک مقام دولتی چین هشدار داد فشار اقتصادی رو به پایین، به بازار کار چین لطمه خواهد زد.

فشار اقتصادی چین به بازار کار آسیب خواهد زد

منگ وی، سخنگوی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات (ان دی سی آر)، گفت: بازار کار در کل پایدار است، هرچند با تغییرات جدیدی روبروست.

ماه گذشته، صادرات و واردات چین به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت، درحالی که افت سفارشات کارخانه ها نشان دهنده افت بیشتر فعالیت اقتصادی در ماه های آینده و حذف مشاغل است.

در خاتمه ماه دسامبر، نرخ بیکاری چین طبق نظرسنجی های صورت گرفته، به 4.9 درصد افزایش یافت. این در حالیست که ماه قبل از آن، این نرخ 4.8 درصد بود. داده ها نشان داد که اقتصاد چین، در کل، در سه ماهه خاتمهی سال کندتر شده و با کمترین رشد خود در 3 دهه اخیر، همراه بوده است.

برخی از کارخانجات استان گوانگ دانگ چین، مرکز صادرات چین، با کاهش تجارت خود، زودتر از معمول همیشه، قبل از تعطیلات سال جدید قمری چین، تعطیل شدند.

با تور چین همراه شوید

منگ گفت: از نقطه نظر تغییرات، شرایط فضای خارجی، پیچیده و سخت شده است. در بین این تغییرات، باید نگران یک موضوع باشیم و آن فشار رو به پایینی است که به اقتصاد وارد می گردد. این فشار تا حدی به مشاغل منتقل خواهد شد.

منگ گفت: چین در کوشش برای تثبیت بازار کار، به کارکنان تحصیل نموده و مهاجر، اولویت خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2800

به "فشار اقتصادی چین به بازار کار آسیب خواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار اقتصادی چین به بازار کار آسیب خواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید