فعالیت 265 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، اکوسیستم فناوری و نوآوری طی چند سال اخیر با فراوری محصولات دانش بنیان پیشرفته است. این توسعه یافتگی در همه حوزه های فناورانه مانند کشاورزی و صنایع غذایی هم مشهود است.

فعالیت 265 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی

265 مجموعه دانش بنیان با اثبات توانمندی خود و فراوری محصولات فناورانه در حوزه کشاورزی، زیست فناوری و صنایع غذایی، این حوزه ها را به سمت استفاده از نوآوری های فناورانه و خلاقیت ها سوق دادند و نسل تازهی از این صنایع را ایجاد کردند. صنایع کاربردی و راهبردی در کشور که ارتباط تنگاتنگی با دیگر علوم پایه دارند.

هرچند که آمارها از این حکایت دارد که هنوز صنعت کشاورزی چندان بهره درستی از نوآوری ها و توانمندی شرکت های دانش بنیان نبرده است؛ اما این صنعت با ورود تخصص ها و توان دانشی جوانان در راستا توسعه یافتگی قدم گذاشته است. برطرف مسائل شرکت های دانش بنیان می تواند زمینه ورود فناوری های تازه را در بخش کشاورزی فراهم کند.

امنیت غذایی کشور به طور مستقیم به فراوریات بخش کشاورزی وابسته است و هرگونه اختلالی در فرایند فراوری این بخش میتواند به طور مستقیم، امنیت غذایی، مالی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را تهدید کند. بر همین اساس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان فعال این حوزه حمایت نموده است.

اما حوزه زیست فناوری یکی از عرصه های بهره مند از این فناوری ها است و شرکت های زیادی در این زمینه کوشش می نمایند و جایگاه ایران در جهان را ارتقایی قابل توجه داده اند. بر همین اساس تعداد شرکت های فعال این حوزه تقریبا قابل توجه است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در این زمینه 265 مجموعه در حوزه کشاورزی، زیست فناوری و صنایع غذایی فعالیت می نمایند و محصولاتی دانش بنیان در این زمینه فراوری نموده اند.

محصولاتی چون کودهای اصلاح نماینده، کودهای ماکرو، کودهای کامل، انواع گز ، پولکی ، شیرینی لوز، کیت های تشخیصی برای شناسایی و طبقه بندی بیماری های مختلف، اصلاح و بهینه سازی فرمولاسیون تغذیه گیاهان در شرایط هیدروپونیک، فناوری های نوین کشاورزی، مقاوم ازی در برابر کم آبی و خشکسالی، انواع کودهای شیمیایی، بیولوژیکی و نانو با استفاده از فناوریهای نوین بازیافت مواد زائد و پسماندهای شهری، صنعتی و کشاورزی از جمله محصولات فراوری شده در این حوزه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 61637

به "فعالیت 265 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 265 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید