فلتمن: پرونده سوریه اولویت بایدن نیست

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه اذعان کرد، دولت های این کشور در تحقق اهداف خود درباره سوریه شکست خوردند.

فلتمن: پرونده سوریه اولویت بایدن نیست

جفری فلتمن، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: سیاست دولت های باراک اوباما و دونالد ترامپ در تحقق نتایج چشمگیر درباره اهداف واشنگتن در سوریه بازنده شد و تنها هدفی که محقق شد شکست داعش بود. تحریم های آمریکا باعث تغییر عملکرد نظام سوریه نشده است.

وی گفت: باید رویکرد جدیدی را درباره سوریه در پیش گرفت بر این اساس که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اقدامات ملموس، معین و شفافی درباره اصلاحات سیاسی اتخاذ کند، در مقابل واشنگتن اقداماتی از جمله کاهش تحریم ها علیه دمشق را اتخاذ کند. با این حال من تردید دارم اسد به این رویکرد پاسخ مثبتی بدهد.

وی گفت: ماندن اسد در قدرت دیگر نه به خاطر مسئله نظامی بلکه به دلیل کاهش سطح شرایط مالی یک تهدید است. واقع بینانه نیست که سیاست واشنگتن براساس تغییر نظام در کوتاه مدت باشد. سیاست آمریکا باید برپایه کوشش برای تشویق تعامل با مسائل بزرگتری درباره سیاست های نظام سوریه باشد. چالش های اجتماعی و مالی و زیرساختی مسائل زیادی را به وجود می آورد.

فلتمن درباره شایعه ها درخصوص معین وی به عنوان فرستاده آمریکا به سوریه گفت: با صراحت می گویم هیچ کسی با من تماس نگرفته است. فکر نمی کنم معین فرستاده برای سوریه اولویت دولت جو بایدن باشد. پرونده سوریه اولویت بایدن نیست بلکه بخشی از پرونده های دیگر دارای اولویت مثل روسیه و ایران و حمایت از هم پیمانان در منطقه است.

وی درباره اوضاع سوریه گفت: خشونت و درگیری در سوریه طی سال های گذشته به دلایلی از جمله توافق های روسیه-ترکیه و وجود نیروهای ترکیه در ادلب کاهش یافته است. اوضاع مالی و انسانی در سوریه به دلایلی از جمله فروپاشی اقتصاد لبنان و پیامدهای جنگ و ویرانی و عوامل مالی و اجتماعی وخیم شده است. بخش اعظمی از بحران مالی در سوریه به دلیل بحران مالی در لبنان است. سوری ها قادر به تعامل تجاری با لبنان نیستند. بحران مالی سوریه دلایل متعددی دارد و نمی توان با اطمینان گفت تا چه حد تحریم ها باعث این بحران شده است. دلیل کمبود نان در سوریه تحریم ها یا وجود نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه نیست.

وی درباره اینکه آیا واشنگتن با دمشق یا مسکو مذاکره می نماید، گفت: صحبت با مسکو بهتر است هرچند روابط آمریکا و روسیه پیچیده است. باید اسد را درباره مسائل معین و مهمی در بوته آزمون قرار داد. آیا اسد آماده است رفتار خود را تغییر دهد تا تحریم ها کاهش یابد.، ایسنا

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42955

به "فلتمن: پرونده سوریه اولویت بایدن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلتمن: پرونده سوریه اولویت بایدن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید