فناوران سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک نمایند

به گزارش بلاگ پو، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه ها و مراکز علمی درخواست کرد تا راهکارهای برون رفت از چالش های کنونی را ارائه دهند و گفت: از فناوران نیز خواسته می گردد تا سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک نمایند.

فناوران سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک نمایند

به گزارش خبرنگاران دکتر مسعود برومند امروز در نشست وزارت علوم با رؤسای پارکهای علم و فناوری و معاونان پژوهش وفناوری دانشگاه ها با اشاره به تغییرات 40 ساله در وزارت علوم، اضافه کرد: در ابتدا در این وزارتخانه فعالیت آموزشی و تامین نیروی انسانی متخصص و توسعه تحصیلات تکمیلی تعریف شد.

وی فعالیت در حوزه پژوهشی را از دیگر دوران فعالیت این وزارتخانه نام برد و یادآور شد: وزارت علوم بعد از تاخیر 6 تا 7 ساله وارد فعالیت های نوآوری و فناوری شده است.

برومند با تاکید بر اینکه تغییرات این وزارتخانه بر اساس نیارهای روز جامعه بوده است، اظهار کرد: برای توسعه کارآفرینی و نوآوری به همکاری دست اندرکاران این حوزه احتیاج داریم.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم با اشاره به برخی چالش های علم و فناوری در کشور، خاطر نشان کرد: ما برای برخی مسائل راهکاری نداریم، ولی می توان مکانیزم هایی برای آن تعریف کرد.

وی تعریف مکانیزم هایی برای بهره گیری از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی را از جمله این مکانیزم ها نام برد و یادآور شد: بر اساس مستندات در سال 91 به میزان 9 میلیارد تومان از شرکتهای مستقر در پارک ها حمایت شده است.

برومند توضیح داد: این عدد در سال 96 به 42.7 رسیده است.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از مسائل کنونی باید از سوی پارک های علم وفناوری و دانشگاه ها مکانیزم های اجرایی ارائه گردد، اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز آماده دریافت این مکانیزم های اجرایی است.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم تاکید نمود: در این راستا از دانشگاه ها و مراکز علمی انتظار داریم TRL فناوری های خود را به سطح بازار نزدیک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3454

به "فناوران سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوران سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید