فهرستی از مواد غذایی چربی سوز

به گزارش بلاگ پو، قرار دادن مواد غذایی که چربی را می سوزانند و سوخت و ساز را افزایش می دهند در رژیم غذایی می توانند یاری نمایند تا وزن اضافی را از بین ببرید و رژیم غذایی موثرتری داشته باشید.

فهرستی از مواد غذایی چربی سوز

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

قرار دادن مواد غذایی که چربی را می سوزانند و سوخت و ساز را افزایش می دهند در رژیم غذایی می توانند یاری نمایند تا وزن اضافی را از بین ببرید و رژیم غذایی موثرتری داشته باشید.

سوخت و ساز بدن می تواند به اسم تبدیل غذا به انرژی تعریف شود که باعث سخوتن کالری ها می شود. در سال های اخیر، مطالعات علمی با مطالعات در خصوص اثر مواد غذایی بر بدن ادامه یافته است. برخی از مواد غذایی که چربی را می سوزانند و سوخت و ساز را افزایش می دهند در واقع میزان سوخت و ساز پایه را افزایش می دهند. این میزان کالری که بدن شما در حالت استراحت می سوزاند برای حفظ عملکرد طبیعی بدن است. با خوردن این مواد غذایی در هر دو یا سه ساعت می توانید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و در نتیجه فرایند سوزاندن چربی ذخیره شده در بدن افزایش می یابد.

لیستی از مواد غذایی که باعث سوزاندن چربی و افزایش سوخت و ساز بدن می شوند

تصور می شود که با انتخاب مواد غذایی دارای کالری منفی یا حرارت بالا می توانید کل کالری به دست آمده از غذاها را بسوزانید. علت این امر این است که برای سوزاندن این مواد غذایی چربی سوز بدن شما به انرژی بیشتری احتیاج دارد تا بتواند آن ها را هضم کند. به این ترتیب چربی اضافی سوخته و تبدیل به انرژی می شود. در اینجا لیستی از ترکیبات مواد غذایی وجود دارد که چربی را سوزانده و سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد.

آب

برترین راه برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و تشویق بدن به عملکرد مطلوب، نوشیدن میزان زیادی آب است. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب سرد یا یخ دار به سوزاندن چربی های اضافی یاری می نماید.

پروتئین آب پنیر (وی)

پروتئین وی احتمالا یکی از برترین چیزهایی است که می توانید به منظور افزایش سوخت و ساز مصرف کنید، علاوه بر این یک پروتئین کامل با کیفیت بالا است.

چای سبز

چای سبز و عصاره آن مواد شیمیایی مانند EGCG دارد که نه تنها به سوزاندن چربی یاری می نماید بلکه سوخت و ساز را هم افزایش می دهد. چای سبز دارای خاصیت ضد سرطانی است و از بیماری های قلبی جلوگیری می نماید و سلامت جسمانی را بالا می برد.

پروتئین بدون چربی

مصرف پروتئین بدون چربی مانند سینه مرغ بدون پوست می تواند سرعت سوخت و ساز را بالا ببرد. علت این است که هضم پروتئین باعث تحریک فعالیت های سلولی می شود که باعث سوختن چربی های اضافی می شود. برترین مواد غذایی حاوی پروتئین بدون چربی می تواند شامل، مرغ بدون چربی، سینه بوقلمون، سفیده تخم مرغ، ماهی و سایر غذاهای دریایی باشد.

ترکیب کربوهیدرات با فیبر بالا

غذاهای غنی از کربوهیدرات و فیبر نه تنها باعث گرمازایی می شوند، بلکه شکم شما را پر می نمایند و اجازه می دهند مدت زیادی را بدون غذا سپری کنید. ترکیب کربوهیدرات با میزان مناسب پروتئین بدون چربی باعث آزاد شدن میزان ثابتی انسولین به داخل جریان خون می شود و نوسانات انسولین را به حداقل می رساند. برترین مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات با فیبر بالا هستند شامل نان سبوس دار، برنج قهوه ای، لوبیا، جو دو سر و سبزیجات غیرنشاسته ای هستند.

کلسیم

کلسیم برای تنظیم فعالیت های هورمونی در بدن لازم است و می تواند با شکستن و تجزیه چربی در سلول های چربی سرعت از دست دادن وزن را بالا ببرد. محصولات لبنی کم چرب، سبزیجات برگ سبز، دانه کنجد و بادام غنی از کلسیم هستند.

سبزیجات

سبزیجات با فیبر بالا غیر نشاسته ای مانند کلم، کلم بروکسل، مار چوبه، کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، کرفس، گوجه فرنگی و فلفل برترین افزایش دهنده سوخت و ساز هستند چون دارای بیشترین خاصیت ترموژنیک و بعلاوه دارای کمترین اثر بر سطح انسولین در بدن هستند. این مواد غذایی می توانند چربی و کالری ها را بسوزانند و بعلاوه سوخت و ساز را تنظیم نمایند.

میوه ها

انواع میوه های تازه در رژیم غذایی می توانند بدن را پاک نمایند چون دارای میزان بالایی فیبر، آب و ویتامین ها هستند. برترین میوه هایی که می توانید انتخاب کنید شامل سیب، مرکبات، توت فرنگی، زغال اخته، تمشک، خربزه، انبه، کیوی و آناناس هستند. میوه هایی که سرشار از ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B12، پتاسیم و فسفر هستند به عملکرد کارآمد سوخت و ساز در بدن یاری می نمایند. پکتین موجود در میوه هایی مانند سیب و انواع توت به جذب نشدن چربی به داخل سلول ها یاری می نمایند.

ادویه جات

مواد غذایی تند می توانند به صورت موقت سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا ببرند. برای مثال، ترکیب کپسایسین موجود در فلفل تند بدن را تحریک می نمایند تا هورمون استرس بیشتری آزاد کند، در نتیجه سرعت سوخت و ساز بالا می رود و توانایی بدن را برای سوزاندن کالری ها افزایش می دهد. این ادویه جات شامل فلفل هایی مانند فلفل قرمز تند، گرد فلفل قرمز و ترب کوهی است.

سیر و زنجبیل

سیر و زنجبیل درجه حرارت بدن را افزایش می دهند و مکانیسم سوزاندن چربی بدن شما را تحریک می نمایند. جدای از این، این گیاهان دارای خاصیت ادرارآوری هم هستند. مصرف منظم سیر و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را قوی می نماید و به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا یاری می نماید.

سرکه

اسید موجود در سرکه هضم نشاسته را کند می نماید و سطح انسولین خون را متعادل می نماید. این ویژگی در واقع می تواند حین صرف وعده غذایی قند خون را تا 30 درصد پایین بیاورد. این امر در واقع سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و برای درمان اختلالات سوخت و ساز موثر است.

اسیدهای چرب ضروری

اسیدهای چرب ضروری امگا 3 بر سطح هورمون چربی که لپتین نام دارد تاثیر می گذارند. گفته می شود که لپتین بر میزان کالری های سوخته شده تاثیر می گذارد و به اسم چربی ذخیره می شود. بنابراین افراد دارای سطح لپتین پایین نسبت به آن هایی که دارای سطح بالایی از این هورمون هستند تمایل به سوزاندن کالری بیشتری دارند. برترین منابع اسید چرب امگا 3 شامل تن ماهی، ماهی سفید بدون چربی، ماهی آزاد و ساردین هستند.

رژیم غذایی سالم شامل این مواد غذایی که چربی را می سوزانند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند همراه با یک برنامه ورزشی میانه به شما یاری می نمایند تا چربی اضافه را از بین ببرید و اندام خود را به سرعت زیبا سازید. غذای سالم بخورید و اندام متناسب داشته باشید!

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: راسخون
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55914

به "فهرستی از مواد غذایی چربی سوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرستی از مواد غذایی چربی سوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید