فیسبوک محتوای سیاسی را محدود می نماید

به گزارش بلاگ پو، شرکت رسانه اجتماعی فیسبوک که در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا به سانسور آزادی بیان ودیدگاه های سیاسی متهم شده است، خاطرنشان کرد که محتوای سیاسی در این پیغام رسان را محدود می نماید.

فیسبوک محتوای سیاسی را محدود می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از مارک زاکربرگ مدیر عامل این شرکت از کاهش استفاده کاربران گروه های سیاسی از این پیغام رسان و محدود کردن دسترسی کاربران به چنین محتواهایی اطلاع داد.

زاکربرگ گفت شرکت متبوعش از توصیه به کاربران برای محلق شدن به گروه های سیاسی و مدنی خودداری خواهد نمود.

زاکربرگ از پاسخ به این سئوال که چگونه محتوای سیاسی را در این پیغام رسان اجتماعی کاهش خواهد داد خودداری کرد.

وی گفت که کاربران نمی خواهند مسائل سیاسی و درگیری های سیاسی استفاده آنها از این اپلیکیشن تحت تاثیر قرار دهد.

در ماه های اخیر، این شرکت با اتهامات فزاینده از سوی محافظه کارران در سانسور عمدی آزادی بیان روبرو بوده است. این اتهامات به دنبال سانسور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از حمله به کنگره تشدید شد.

با این حال به نظر نمی رسد حتی این اقدام فیسبوک در جلوگیری از استفاده ترامپ از این پیغام رسان ، منتقدان این شرکت را راضی نموده باشد.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020، فیسبوک به طور موقت تبلیغات سیاسی با استفاده از این پیغام رسان را متوقف کرد و دلیل آن را جلوگیری از اطلاعات غلط مطرح کرد و وعده داد این محدودیت تمدید نخواهد شد. این اقدام باعث شد بسیاری این رسانه را به جانبداری متهم نمایند.

فیسبوک 11 نوامبر یعنی بعد از انتخابات 2020 ممنوعیت تبلیغات سیاسی را همزمان با توئیت های ترامپ درباره تقلب در انتخابات تمدید کرد.

این اقدام از سوی بعضی از چهره ها به دلیل تضعیف آزادی بیان و سرکوب دیدگاه ها مورد انتقاد قرار گرفته است. این شرکت در عین حال به سانسور اطلاعات مخرب علیه جو بایدن رئیس جمهوری جدیدآمریکا و تعدیل تبلیغات سیاسی ترامپ متهم شده است.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42339

به "فیسبوک محتوای سیاسی را محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک محتوای سیاسی را محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید