قانونگذار آلمانی: آمریکا باید جنگ افزارهای اتمی خود را از کشور ما خارج کند

به گزارش بلاگ پو، به دنبال سخنان اخیر سفیر آمریکا در آلمان، یک قانونگذار آلمانی گفت آمریکا باید سلاح های اتمی خود را از خاک آلمان خارج سازد.

قانونگذار آلمانی: آمریکا باید جنگ افزارهای اتمی خود را از کشور ما خارج کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تهدید اخیر سفیر آمریکا در برلین مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک آلمان، یک قانونگذار این کشور یکشنبه در این زمینه واکنش نشان داد و گفت که نباید سلاح های اتمی آمریکا در آلمان مستقر باشند.

به نوشته وبگاه هانوفر آلگماینه، دیتمار بارش رهبر فراکسیون حزب چپ آلمان در این زمینه گفت: اگر آمریکا تصمیم به انتقال نیروهای خود از آلمان به لهستان داشته باشد، باید جنگ افزارهای اتمی خود را نیز از کشور خارج کند.

وی اضافه کرد: اگر آمریکایی ها نظامیان خود را از کشور بیرون می برند، پس باید سلاح هسته ای خود را نیز با خود ببرند. و البته آن ها باید این سلاح ها را به آمریکا و نه لهستان ببرند، زیرا این یک تشدید روابط دیگر با روسیه است که با منافع اروپا و آلمان مطابقت ندارد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان به تازگی هشدار داده بود که عدم تمایل آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای افزایش بودجه دفاعی ممکن است آمریکا را مجبور کند نیروهای مستقر در آلمان را به لهستان منتقل کند.

گرنل که با خبرگزاری دی پی آی مصاحبه می کرد، گفت: این توهین آمیز است که مالیات دهندگان آمریکایی همچنان هزینه 50 هزار نظامی آمریکایی در آلمان را پرداخت می نمایند، اما آلمان ها بودجه مازاد خود را بر روی برنامه های داخلی هزینه می نمایند. (جزئیات بیشتر)

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر از کشورهای عضو ائتلاف ناتو خواسته بود تا بودجه دفاعی خود را تا 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود افزایش دهند.

اینک بیش از 33 هزار نظامی و 17 هزار کارمند غیر نظامی آمریکایی در پایگاه های نظامی آلمان مستقر هستند.

انتهای پیغام/ق

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10163

به "قانونگذار آلمانی: آمریکا باید جنگ افزارهای اتمی خود را از کشور ما خارج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار آلمانی: آمریکا باید جنگ افزارهای اتمی خود را از کشور ما خارج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید