سفیر ونزوئلا:اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار هستند

به گزارش بلاگ پو، نیویورک- خبرنگاران- سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد، مسدود کردن حساب های بانکی و دارایی های این کشور در آمریکا و اروپا و دلسوزی آنها برای یاری های انسان محبت آمیز را استانداردهای دوگانه نامید و گفت: اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار خود در آمریکای لاتین هستند.

سفیر ونزوئلا:اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار هستند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ساموئل مونکادا عصر پنج شنبه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رای گیری درباره دو قطعنامه آمریکا و روسیه با موضوع ونزوئلا در جمع خبرنگاران، این مطلب را عنوان کرد.

وی با اشاره به اظهارات کشورهای اروپایی و آمریکا در این نشست، افزود: بعضی از کشورها آمدند و درباره نگرانی های خود نسبت به مردم ونزوئلا صحبت کردند اما همزمان تمام جابجایی بانکی و دارایی های کشور ما را مسدود نموده اند.

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد ادامه داد: آنها نزدیک به 1.2 میلیون دلار طلای ما را در بانک انگلیس توقیف نموده اند و وقتی از آنها می خواهیم که به ما بازگردانید، می گویند که به وسیله تحریم های آمریکا مورد مجازات قرار می گیریم.

مونکادا با بیان اینکه این کار به معنای فقدان استقلال بانک های انگلیس و گسترش بی حد و حصر قدرت آمریکا است، افزود:

استقلال بانک های انگلیس یک خیال و توهم بیش نیست، آنها طلای ما را سرقت کردند؛ آنگاه نماینده این کشور در سازمان ملل می گوید که نه اینگونه نیست ما نگران رفاه مردم ونزوئلا هستیم. آیا باورکردنی است؟

وی یادآور شد: آنها تهدید به استفاده از نیروی نظامی می نمایند. مشهور است که ترامپ گفته است که همه گزینه ها روی میز است و این به معنای استفاده از نیروی نظامی است. به شدت نگران نماینده است. خودتان قضاوت کنید؛ از یک سو آنها به حمله نظامی تهدید می نمایند و پول های ما را می دزدند و از سوی دیگر نگران یاری های انسان محبت آمیز به مردم ونزوئلا هستند.

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد درباره کمبود حمایت از قطعنامه روسیه در شورای امنیت هم گفت: اعضای فعلی شورای امنیت، این شورا را مهندسی می نمایند. آلمان، فرانسه، انگلیس، لهستان و بلژیک همچون یک گروه استعماری به یکدیگر محلق می شوند.

مونکادا افزود: رای امروز درباره قطعنامه روسیه، پیامد اکثریت این ها در شورای امنیت است، دو سال پیش آرا متفاوت بود. اکنون آنها قدرت را در دست دارند. شما نگاه کنید که جامعه بین المللی ائتلاف ساخته شده آمریکایی نیست. از بین 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل، تنها 50 کشور با آنها همراهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت خوان گوایدو به کشور هم گفت: باید بدانید که ارکان قانون اساسی در کنار رئیس جمهوری فعالیت می نمایند و تصمیم درباره گوایدو با مقامات دیوان عالی قضایی ما است؛ من در این باره نظری ندارم.

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد افزود: باید بگویم که در حال حاضر گوایدو با حمایت آمریکا ادعا می نماید که رئیس همه چیز است؛ همزمان رئیس جمهوری، رئیس دیوان عالی قضایی، رئیس مجمع ملی و رئیس همه قدرت های ونزوئلا است. در حالی که او حتی مدیریت یک واحد گشت پلیس را هم ندارد.

مونکادا با طرح این سوال که اروپایی ها در ونزوئلا به دنبال چه هستند، اظهار کرد: قدرت در ونزوئلا به وسیله حاکمیت و مردم آن مشخص می گردد. اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار در آمریکای لاتین هستند. آنها تنها به ونزوئلا محدود نخواهند شد، پس از آن به سراغ نیکاراگوئه، کوبا، بولیوی و دیگران هم خواهند رفت.

وی اعلام نمود: مشروعیت قدرت و دولت ما از قانون اساسی و مردم ونزوئلا به دست می آید. آنها باید این را بدانند. اروپا و دیگر کشورها باید به قوانین کشور ما احترام بگذارند اما آنها به دنبال استعمار هستند.

سفیر ونزوئلا درباره شرایط بازداشت شدگان به ویژه بعضی از زندانیان کشورهای دیگر هم گفت: قانون اساسی ما حقوق تمام زندانی ها اعم از زندانی های آمریکایی، ایتالیایی و مابقی را تضمین می نماید. کنسول آمریکا این حق را خواهد داشت که با این بازداشت شدگان ملاقات کند؛ همچنان که پیش از این هم انجام می شد.

اروپام*1429

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4960

به "سفیر ونزوئلا:اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ونزوئلا:اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید