قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیس بوک

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق رای دادگاه دیوان عدالت اتحادیه اروپا(ECJ) در لوگزامبورگ، شرکت هایی که دکمه لایک فیس بوک را در وب سایت های خود قرار می دهند باید قبل از دادن اطلاعات شخصی کاربران به این شرکت آمریکایی، از رضایت آنها اطمینان حاصل نمایند.

قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیس بوک

پلاگین های وب سایت ها مانند لایک فیس بوک یک ویژگی معمول در خرید آنلاین است زیرا شرکت ها سعی دارند کالاهایشان را در شبکه های اجتماعی پرطرفدار تبلیغ نمایند. اما کارشناسان بیم آن دارند با این روش اطلاعات کاربران منتقل و در نتیجه قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران شکسته گردد.

دادگاه دیوان عدالت اتحادیه اروپا(ECJ) پس از آن صادر شد که یک سازمان حمایت از مصرف نماینده در آلمان شرکت خرده فروشی آنلاینFashion ID را به نقض قوانین حفظ اطلاعات شخصی کاربران از طریق پلاگین لایک فیس بوک متهم کرد.

در نتیجه این روند دادگاه آلمان نیز به دنبال هدایت در این باره بود. قضاتECJ نیز اعلام کردند وب سایت ها و فیس بوک به طور مشترک مسئول حفاظت از اطلاعات کاربران هستند.

طبق قوانین حفظ حریم خصوصی اطلاعات اتحادیه اروپا که سال گذشته تصویب شد، کنترل نماینده اطلاعات معین می نماید که چرا داده های شخصی باید جمع آوری و پردازش شوند و همچنین رضایت کاربران را تضمین می نماید.

پردازنده اطلاعات که معمولا یک شرکت ثالث است، فقط اطلاعات شخصی را از طرف کنترل نماینده پردازش می نماید. به گفته قضات اپراتور وب سایتی که دارای دکمه لایک فیس بوک است ، به طور مشترک با فیس بوک مسئول جمع آوری و انتقال اطلاعات شخصی بازدید نمایندگان به وب سایت شبکه اجتماعی هستند.

همچنین قضات اعلام نموده اند: این خرده فروش آلمانی از مزیت تجاری بهره مند شده زیرا دکمه لایک محصولات خود را در فیس بوک نمایان تر می نماید. هرچند این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال پردازش داده های بعدی فیس بوک ندارد.

فیس بوک نیز اعلام نموده رای دادگاه اهمیت پلاگین های وب سایت روشن می نماید و آنها یک ویژگی مهم اینترنت هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9604

به "قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید