قصدشان توسعه امامزاده شاه نعمت الله است

به گزارش بلاگ پو، در شرایطی که پیش از این متولیان امامزاده شانه نعمت الله در بخش گزو برخوار اصفهان، به استناد حفاری های باستان شناسی صورت گرفته در این محوطه مدعی شده بودند که هیچ اثر باستانی در محل پروژه وجود ندارد و در خاکبرداری عظیمی که توسط شهرداری در دهه 80 صورت گرفته همه شواهد باستان شناسی از بین رفته، مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها و بافت ها و محوطه های تاریخی، این محوطه را آنالیز کرد.

قصدشان توسعه امامزاده شاه نعمت الله است

به گزارش خبرنگاران، جلسه آنالیز طرح توسعه امامزاده شاه نعمت الله گزبرخوار در 18 دی، این محوطه آنالیز شد و سیدهادی احمدی، گفت: باتوجه به اینکه گمانه زنی های اجرا شده از نظام معینی برخوردار نیست و حدود و ثغور تپه نیز معین نشده و با توجه به اینکه آثار به دست آمده از این محوطه متعلق به دوره های مختلف تاریخی است و گورخمره های موجود در کاوش ها بیانگر اهمیت تپه تاریخی است، بنابراین باید در اسرع وقت معین عرصه و حریم این تپه به صورت کاملا دقیق در دستور کار قرار گیرد.

او با تاکید بر این که بدون عرصه و حریم و ضوابط حاکم بر آن امکان اظهار نظر وجود ندارد، گفت: پس از معین شدن عرصه و حریم و ضوابط، ضروری است پژوهشکده باستان شناسی به عنوان مرجع اصلی آنالیز گزارش باستان شناسی نظر رسمی خود را مبنی بر مجاز بودن و یا نبودن اقدامات مورد درخواست هیات امناء در محل اعلام کند.

به گفته مدیر کل دفتر حفظ، احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی همچنین در خصوص ادعای وجود مسجد تاریخی در ضلع شمالی امامزاده احتیاج به آنالیز مستندات ارائه شده از سوی هیئت امنا و تصاویر هوایی سال 1335 است.

احمدی اضافه نمود: بنابراین هر گونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در جوار امامزاده منوط به تدقیق عرصه و معین حریم و ضوابط حفاظتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3915

به "قصدشان توسعه امامزاده شاه نعمت الله است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصدشان توسعه امامزاده شاه نعمت الله است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید