معرفی بهترین رستوران های اصفهان

به گزارش بلاگ پو، بهترین رستوران های اصفهان

کشور عزیزمان ایران سرزمینی شگفت انگیز و کهن است و به هر گوشه از این مرز و بوم که سفر کنید با دیدنی ها و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و … آشنا می شوید. با این حال، در بین تمام شهرهای ایران، شهر اصفهان به دلیل بناها و شاهکارهای معماری بی نظیرش شهرتی عالمگیر پیدا نموده است و در بین توریست ها و گردشگران خارجی هم محبوبیت زیادی پیدا نموده است. اگر به اصفهان سفر کنید حتما دوست دارید در بهترین رستوران های اصفهان غذا بخورید و علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی مثل چلوکباب و جوجه کباب، با غذاهای سنتی اصفهان هم آشنا بشوید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم بهترین رستوران های اصفهان را به شما معرفی کنیم که هم در بین مردم محلی و هم گردشگران داخلی و خارجی شهرت و محبوبیت زیادی پیدا نموده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی بهترین رستوران های اصفهان

رستوران شهرزاد

معرفی بهترین رستوران های اصفهان را جا دارد با رستوران شهرزاد آغاز کنیم. این رستوران یکی از قدیمی ترین، بهترین و محبوب ترین رستوران های اصفهان است و در بین توریست ها و شهرت زیادی پیدا نموده است. این رستوران به دلایل زیادی محبوب است: غذاهای خوشمزه و با کیفیت ایرانی، فضای داخلی رستوران که با کاشیکاری ها و نقاشی دیواری های قاجاری مزین شده اند و موقعیت خوب و مناسب آن در چهارباغ عباسی و نزدیک بودن به دیدنی های مشهوری مثل پل خواجو، زاینده رود و هتل عباسی. شیشه های رنگارنگ پنجره ها و آیینه کاری های بی نظیر و هنرمندانه، رستوران شهرزاد را به یکی از بهترین و محبوب ترین رستوران های اصفهان تبدیل نموده است. در این فضای دلنشین و تماشایی می توانید خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایرانی مثل جوجه کباب، چلوکباب کوبیده و … را امتحان کنید.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 11:30 صبح تا 10:30 شب
  • آدرس: اصفهان، خیابان عباس آباد، رستوران شهرزاد

رستوران خوان گستر

خوان گستر نام مجموعه رستوران های موفقی است که چندین شعبه در شهر اصفهان دارد. یکی از شعبه های این رستوران در اصفهان سیتی سنتر و شعبه دیگر که شاید محبوبیت بیشتری هم داشته باشد در هتل جلفا و منطقه ارمنی نشین قرار گرفته است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های اصفهان است و با دکوراسیون شیک و مجلل، فضای تمیز و دلپذیر، سرویس دهی عالی و صد البته غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی مشتریان زیادی پیدا نموده است. در بین تمام غذاهای رستوران، چلوکباب کوبیده اش زبانزد خاص و عام است و به شما هم پیشنهاد می کنیم حتما امتحانش کنید. بخشی از این رستوران به صورت سلف سرویس است و انواع سالادها و غذاهای گیاهی را برای گیاه خواران و کسانی که دوست دارند غذایی غیرگوشتی بخورند ارائه می نماید.

  • آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، هتل جلفا، رستوران خوان گستر

رستوران بریانی اعظم

یکی از غذاهای معروف و سنتی اصفهان بدون شک بریانی است که خودِ اصفهانی ها تعصب و علاقه زیادی به آن دارند. بنابراین اگر می خواهید کاملا با آشپزی اصفهانی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم بریان را امتحان کنید. در سرتاسر اصفهان رستوران های مختلف مخصوص بریان وجود دارند، اما یکی از بهترین رستوران های اصفهان برای امتحان کردن این غذا، رستوران بریانی اعظم است. بریان که به اشتباه بریانی نامیده می گردد غذایی چرب و گوشتی است که از گوشت چرخنموده بره یا گوسفند تهیه می گردد و مثل کله پاچه، رستورانی مخصوص به خود دارد.

در همین جا ضروری است یک اشتباه متداول را اصلاح کنیم. غذای سنتی اصفهان بریان نامیده می گردد و به رستوران هایی که مختص ارائه این غذا هستند بریانی گفته می گردد. بنابراین بریانی نام غذا نیست و نام مکانی است که آن را عرضه می نماید.

در بین تمام رستوران های بریانی اصفهان، بریانی اعظم با قدمت و کیفیت بالایی که دارد شهرت زیادی پیدا نموده و بهترین مکان برای امتحان کردن این غذای سنتی است. در این رستوران بریان معمولا همراه با نان تافتون یا سنگک تازه، سبزی خوردن و دوغ سرو می گردد که ترکیبی بی نظیر و خوشمزه به وجود می آورد. بریانی اعظم سه شعبه در اصفهان دارد: یکی در دروازه دولت، ابتدای چهارباغ عباسی قرار گرفته است و فقط به صورت بیرون بر سرویس دهی می نماید. اما دو شعبه دیگر در خیابان مسجد سید و خیابان کمال اسماعیل قرار دارند و فضای مکفی برای نشستن و غذا خوردن هم دارند.

رستوران آرک

رستوران آرک یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان است که در خیابان مشهور و باکلاس جلفا و در کوچه کلیسای وانک قرار گرفته است. به همین دلیل اکثر مسافران و توریست ها بعد از بازدید از کلیسای مشهور وانک برای غذا خوردن رستوران آرک را انتخاب می نمایند. این رستوران با فضا و دکوراسیون سنتی و زیبایی که دارد محلی دلنشین و کاملا سنتی برای غذا خوردن به وجود آورده است که برای گردشگران خارجی بسیار جالب توجه است. اگر در فصل تابستان به این رستوران بروید می توانید در حیاط باصفا و دلباز آن بنشینید، در غیر این صورت فضای داخل رستوران فضایی دوست داشتنی برای غذا خوردن دارد. رستوران آرک یکی از لوکس ترین رستوران های اصفهان است و به همین دلیل هم قیمت غذاها نسبتا بالا و گران است و هم این که باید قبل از مراجعه به رستوران از قبل رزرو کنید. انواع غذاهای ایرانی مثل چلوکباب، برنج ایرانی و خوش عطر، غذاهای مدیترانه ای و حتی گیاهی را هم به مشتریان ارائه می نماید.

  • آدرس: اصفهان، جلفا، کوچه کلیسای وانک، رستوران آرک

رستوران جارچی باشی

یکی از باصفاترین و بهترین رستوران های اصفهان در یک حمام تاریخی و 400 ساله قرار گرفته است. رستوران جارچی باشی داخل یک حمام سنتی واقع شده و در حین غذا خوردن می توانید از تماشای کاشیکاری های فیروزه ای و زیبا و صدای فواره های آب در حوض های سفالی لذت ببرید. علاوه بر این، چهارشنبه ها و شنبه ها شب و سه شنبه ها و آدینه ها ظهر اجرای موسیقی زنده هم در این رستوران برگزار می گردد و صدای ساز ایرانی که لابلای این حمام تاریخی طنین می اندازد فضایی بسیار دلنشین و رویایی به وجود می آورد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی مثل انواع کباب و پلو و همین طور بریان مشهور اصفهان را سفارش بدهید.

  • آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه تاریخی اقامتی ملک سلطان جارچی باشی

کافه رستوران هرمس

علاوه بر رستوران های سنتی، جا دارد چند فست فود بسیار مشهور را هم در لیست بهترین رستوران های اصفهان به شما معرفی کنیم. کافه رستوران هرمس رستورانی ایتالیایی در اصفهان است که بیش از هر چیز به خاطر استیک های لذیذ و خوشمزه اش شهرت پیدا نموده است. فضای شیک و مبلمان مدرن این رستوران هم مزید بر علت شده تا بسیاری از اهالی اصفهان و همین طور مسافران این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب نمایند. جالب است بدانید که این کافه رستوران هم در منطقه جلفا و در کوچه کلیسای وانک قرار گرفته است و همین موضوع باعث استقبال بیشتر گردشگران و توریست ها به آن شده است.

  • آدرس: اصفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، کوچه میدان جلفا، کافه رستوران هرمس

فست فود آرابو

به طور کلی، منطقه جلفا مملو از رستوران و فست فود است و اگر می خواهید بهترین رستوران های اصفهان را پیدا کنید باید حتما سری به این منطقه بزنید. جلفا منطقه ای ارمنی نشین در اصفهان است و شماری از بهترین فست فودهای شهر در همین منطقه و متعلق به ارمنی ها هستند. آرابو فضای کوچکی دارد و با دیدنش شما را به یاد ساندویچی های دهه 60 می اندازد. با این حال، خوشمزه ترین ساندویچ ها و فست فودهای اصفهان را می توانید در آرابو نوش جان کنید.

  • آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، فست فود آرابو

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4280

به "معرفی بهترین رستوران های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین رستوران های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید