قطر حمل و نقل محموله های دریایی به وسیله عمان را شروع کرد

به گزارش بلاگ پو، قطر با هدف دور زدن کشورهای عربی خلیج فارس، حمل و نقل محموله های تجاری دریایی را به وسیله عمان شروع نموده است.

قطر حمل و نقل محموله های دریایی به وسیله عمان را شروع کرد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، قطر امروز دوشنبه بیان کرد که حمل و نقل محموله های تجاری از راستا دریایی را به وسیله عمان شروع نموده است تا کشورهای خلیج فارس را دور بزند.

این تازه ترین اقدام قطر است تا نشان دهد در تنش دیپلماتیک با کشورهای عربی خلیج فارس، می تواند به حیات خود ادامه دهد. سازمان بنادر قطر تصاویری را منتشر نموده است که نشانگر تخلیه بارهای کشتی های کانتینربر در بندر حمد دوحه است، کشتی هایی که از بندر سوهر عمان بارگیری شده اند.

ارسال محموله های تجاری به مقصد قطر در بندر جبل علی دوبی یا ابوظبی متوقف شده است.

عربستان، مصر، امارات و بحرین روز دوشنبه گذشته در اقدامی مشترک و هماهنگ شده روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل آنچه حمایت این کشور از تروریسم می خوانند، قطع کردند و مرزهای هوایی و زمینی خود را بر روی این کشور بستند.

این کشورها همچنین به مشارکت دوحه در ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ علیه انصار الله و یمن سرانجام دادند.

به تبع عربستان، بعضی کشورها نیز سطح نمایندگی سیاسی خود در این کشور را کاهش دادند.

سازمان بنادر قطر اعلام نموده است که محموله های تجاری این کشور به وسیله بندر سوهر عمان منتقل خواهد شد و ارسال محموله های دریایی احتیاجی به عبور از بنادر کشورهای عربی خلیج فارس نخواهد داشت.

شرکت بزرگ کشتیرانی مارسک نیز اعلام نموده است که با استفاده از بندر سلاله محموله های تجاری را به قطر ارسال خواهد نمود.

ایران نیز اعلام نموده است که 2 فروند ناو جنگی را برای گشت های مقابله با دزدی دریایی به آب های عمان اعزام خواهد نمود. عمان روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با قطر را قطع ننموده است.

این بدترین بحران سیاسی بین کشورهای عربی از زمان اشغال کویت توسط عراق به شمار می رود. تحریم کشورهای عربی موجب شده است تا بسیاری از پروازهای شرکت هواپیمایی قطر به وسیله آسمان ایران و ترکیه انجام گردد.

پس از هجوم مردم قطر به سوپرمارکت ها برای خرید مواد غذایی و سایر اقلام مورد احتیاج، ترکیه صادرات مواد غذایی به خصوص لبنیات به این کشور را افزایش داده است. ایران نیز سبزیجات و میوه به وسیله هوایی به قطر اعزام نموده و میخواهد 350 تن میوه نیز به وسیله دریا برای این کشور بفرستد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12720

به "قطر حمل و نقل محموله های دریایی به وسیله عمان را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر حمل و نقل محموله های دریایی به وسیله عمان را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید