قطع ارتباط چشمی در زمان صحبت کردن نشانه چیست؟

به گزارش بلاگ پو، در زبان بدن هر حرکت و یا حالت چهره تعریف خاصی دارد و دزدیدن یا قطع ارتباط چشمی از این قاعده مستثنی نیست.

قطع ارتباط چشمی در زمان صحبت کردن نشانه چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی خبرنگاران دزدیدن ارتباط چشمی یا قطع کردن آن می تواند بیانگر مسائل مختلفی باشد. این رفتار در بسیاری از موارد نشانه اطاعت یا معذب بودن و ناراحتی است. اگرچه انسان به طور غریزی از موقعیت ها و احساسات ناراحت نماینده فرار می نماید، در زندگی روزمره و واقعی فرار گزینه مناسبی نیست، زیرا باید با سایر انسان ها همیاری و همکاری داشت. از طرف دیگر، گاهی اوقات دوری از ارتباط چشمی به شما قدرت، جذابیت و کشش می دهد. این نکته حائز اهمیت است که شما از ارتباط چشمی با چه کسی خودداری می کنید و چگونه این کار را انجام می دهید. در ادامه به مطالعه دلایل رایج انسان ها برای پرهیز از ارتباط چشمی می پردازیم:

بیشتر بخوانید

1-فرار از رویارویی و برخورد:

فرار از نگاه کوتاه یا خیره یک نفر، حرکتی دفاعی و محافظت نماینده است. این حرکت نوعی فرار از تعامل است که در شما پاسخ جنگ یا گریز را بر می انگیزد. وقتی احساس می کنید دارید شکست می خورید خواه شکست در یک بحث یا به دست آوردن توجه باشد با عقب کشیدن نگاهتان به صورت ناخودآگاه از رویارویی و برخرد صرف نظر می کنید. برگرداندن نگاه خود از دیگران، پرهیز از نگاه خیره و تغییر در جهت نگاه، باعث می گردد کوچکتر به نظر برسید. افرادی که احساس ناراحتی می نمایند و معذب اند، چشمانشان سریع و به صورت مرتب حرکت می نمایند و نشان می دهند که ترجیح می دهند جایی دیگر را نگاه نمایند.

2-نشانه اطاعت (تسلیم):

وقتی نگاهتان را از کسی که شما را ناراحت نموده، بر می گردانید، در واقع از قدرتتان چشم پوشی می کنید و آن را به طرف مقابل واگذار می کنید.

3-پرهیز از برخورد با افراد:

به محض اینکه نشانه ای از برخورد و درگیری با دیگری آشکار می گردد افراد دل نگران و مضطرب از مقدار زمان نگاه کرد به شخصی که با او مخالف اند، می کاهند. وقتی عصبی هستید، از نگاه کردن به طرف مقابل خودداری می کنید، در واقع چشمان تان در پی راه فراری است تا در آنجا بتوانید به خوبی در برابر آنچه در حال وقوع است، پنهان شوید و در پی راه چاره باشید. وقتی شاهد در گرفتن یک ناراحتی یا دردسر بین دو نفر هستید و احساس می کنید که نزدیک است یکی از آن ها مغلوب گردد، تعجب نکنید اگر دیدید که شخص مورد نظر نگاهش را بر می گرداند تا شخص برتر و مسلط در میدان دیدش نباشد.

4-نشانه ای از احساس ناخوشایند:

کسانی که ناراحت، شرمسار و خجالت زده هستند، آگاهانه و از عمد نگاهشان را بر می گردانند.

5-جلب توجه فرد دیگر:

ممکن است عقب کشیدن و برگرداندن نگاه خود از کسی، نشانه علاقه شما به او باشد. این رفتار بخشی از فرایند به دست آوردن دل افراد است و طرف مقابل را ترغیب می نماید تا در پی شما باشد. اگر با این هدف از ارتباط چشمی خودداری می کنید، مطمئن باشید که بار ها بار ها به پشت سرتان نگاه می کنید.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56968

به "قطع ارتباط چشمی در زمان صحبت کردن نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع ارتباط چشمی در زمان صحبت کردن نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید