قند خون ناشتایتان باید چند باشد؟

به گزارش بلاگ پو، فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری گفت:افرادی که سابقه خانوادگی دیابت را دارند، افرادی که اضافه وزن دارند، خانم هایی که سابقه دیابت بارداری و پلی کیستیک دارند و کسانی که سابقه فشار خون و نارسایی قلبی و مسائل چشمی دارند، باید از سی سالگی و یا حتی زودتر، سالی یک بار قند خون خود را چک نمایند قند خون ناشتای زیر صد طبیعی تلقی می گردد.

قند خون ناشتایتان باید چند باشد؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر فرشید حق وردی بیان نمود: مهمترین فاکتور، پیشگیری از دیابت است، چرا که با پیشگیری از دیابت می توانیم از عوارض این بیماری مصون بمانیم، ورزش، کنترل وزن، داشتن رژیم سالم و کیفیت زندگی در به تعویق افتادن دیابت و عوارض آن نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: دیابت دو نوع تیپ 1 و 2 دارد که تیپ 1 بیشتر در اطفال و نوجوانان دیده شده و مربوط به مسائل ژنتیکی است، اما شایع ترین دیابت، تیپ 2 بوده که بیشتر سبک زندگی بر روی آن اثر دارد.

وی تاکید نمود: شایع ترین دلیل نارسایی کلیه و قطع پا (به جز تصادفات) و بعلاوه نابینایی دیابت است.

دکتر حق وردی اعلام نمود: افرادی که سابقه خانوادگی دیابت را دارند، افرادی که اضافه وزن دارند، خانم هایی که سابقه دیابت بارداری و پلی کیستیک دارند و کسانی که سابقه فشار خون و نارسایی قلبی و مسائل چشمی دارند، باید از سی سالگی و یا حتی زودتر، سالی یک بار قند خون خود را چک نمایند قند خون ناشتای زیر صد طبیعی تلقی می شود.

این فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری تاکید نمود: بسیاری از عادات غذایی ناسالم از زمان کودکی، در بزرگسالی عوارضی از جمله دیابت را به همراه دارد و باید در این خصوص از سوی والدین و مدارس آموزش های لازم در مورد الگوی سالم تغذیه صورت بگیرد، مصرف غذاهای آماده باید حداقل برسد و استفاده از بستنی هم باید به صورت تفننی باشد و بیشتر از میوه ها و سبزیجات استفاده شود.

وی گفت: افراد دیابتی باید به مقدار کالری و انرژی مواد غذایی توجه نمایند به اسم مثال مصرف زیاد خرما برای افراد دیابتی مضر بوده و بهتر است بیمارانی که دیابت دارند از استفاده تمامی شیرینی جات به مقدار بالا خودداری نمایند.

وی در انتها اضافه کرد: تحرک، تغذیه سالم و کنترل وزن تاثیر بسزایی در پیشگیری از همه بیماری ها از جمله دیابت دارند سه سم سفید، بسیار برای بدن مضر است از جمله نمک، شکر و برنج که استفاده از این سه ماده باید کنترل شود چرا که ایرانیان عادت به استفاده زیاد از این مواد را دارند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52286

به "قند خون ناشتایتان باید چند باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قند خون ناشتایتان باید چند باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید