19 روش ساده اما معجزه آسای کاهش سریع وزن برای خانم ها

به گزارش بلاگ پو، در جهت کاهش وزن که قرار بگیرید، متوجه می شوید که همه چیز آن طور که شما تمایل دارید پیش نمی رود. یک مدت در کاهش وزن پیروز هستید و مدتی پیشرفت خاصی نمی کنید. کاهش وزن می تواند به طور ویژه برای خانم ها سخت باشد. تغییرات هورمونی، یائسگی، استرس، زایمان، نوع بدن، جراحی و مصرف بعضی داروها همگی می توانند منجر به کاهش سرعت سوخت وساز بدن شوند.

19 روش ساده اما معجزه آسای کاهش سریع وزن برای خانم ها

خوشبختانه روش های زیادی وجود دارند که می توانند به خانم ها در کاهش وزن اصولی کمک کنند. اگر این روش ها را موبه مو به کار بگیرید، مطمئن باشید کاهش وزن بدون بازگشت را تجربه می کنید. در مقاله امروز خبرنگاران مگ تصمیم داریم 19 روش کاهش وزن سریع برای خانم ها را معرفی کنیم. اگر شما هم قصد کاهش وزن دارید، تا خاتمه مقاله در کنار ما باشید .

1. روزه متناوب را امتحان کنید

خیلی خوب می دانید که رژیم غذایی نقش قابل توجهی در لاغری دارد. بنابراین اولین قدم برای کاهش وزن، غذا خوردن آگاهانه است. تا به حال روزه متناوب را امتحان کرده اید؟ روزه متناوب برای لاغری خانم ها و آقایان معجزه می کند. این روش کاهش وزن به کاهش سطح قند خون، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید کمک می کند.

روزه متناوب کمک چشمگیری به لاغری می کند. اگر به دیابت، فشار خون بالا یا بیماری های دیگر مبتلا هستید، قبل از امتحان کردن روزه متناوب با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری سلامتی شما را تهدید نمی کند. توجه کنید که روزه متناوب را باید همیشه زیر نظر متخصص تغذیه دنبال کنید. اگر روزه متناوب را به روش نادرست و غیراصولی انجام دهید، ممکن است نتیجه دلخواهتان را نگیرید.

2. از مصرف پروتئین، چربی های سالم و فیبر غذایی غفلت نکنید

پروتئین، چربی های سالم و فیبر غذایی ترکیبات عالی برای لاغری به تعداد می فرایند. باید منابع این مواد مغذی را در هر وعده غذایی مصرف کنید. هورمون ها، عضلات، آنزیم ها، مو، پوست و ناخن ها همگی از پروتئین تشکیل شده اند. با مصرف پروتئین به اندازه کافی بدن می تواند توده عضلانی کم چرب بسازد، به ریکاوری بعد از ورزش کمک کند و احساس سیری را افزایش دهد.

نکته ای که حتما باید بدانید این است که همه چربی ها مضر نیستند و بعضی از چربی ها حتی به کاهش وزن کمک می کنند. چربی های سالم ضدالتهاب هستند. التهاب می تواند منجر به جمع شدن سموم در بدن شود که این موضوع اضافه وزن ناشی از التهاب را در پی دارد.

از جمله منابع چربی های سالم می توانیم ماهی های چرب مثل ماهی های سالمون، ساردین و ماکارل، اسیدهای چرب امگا 3، مغزها، دانه ها، آووکادو، روغن زیتون، روغن آووکادو و … را نام ببریم. این مواد غذایی التهاب را در بدن کاهش می دهند. در این مقاله 10 غذای پرچرب که برای سلامتی بسیار مفیدند! منابع چربی های سالم را معرفی کرده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، میوه هایی مانند سیب و گلابی، برنج قهوه ای، جو، گندم و کینوا همگی جزء منابع خوب فیبر غذایی محسوب می شوند. فیبر به افزایش احساس سیری کمک می کند، هضم را بهبود می بخشد و سموم را از بدن خارج می کند. این موضوع منجر به افزایش سوخت وساز بدن می شود. برای اینکه با منابع فیبر آشنا شوید، مقاله زیر را بخوانید.

3. به اندازه کافی آب بخورید

در طول روز آن قدر مشغول کارهای مختلف می شویم که گاهی اوقات فراموش می کنیم آب کافی بنوشیم. نوشیدن آب کافی در تمام طول سال، به ویژه تابستان اهمیت زیادی دارد. در طول تابستان بدن از طریق تعریق آب بیشتری را از دست می دهد؛ بنابراین در این فصل باید بیشتر آب بنوشید. شاید یکی از علل اینکه وزنتان کاهش پیدا نمی کند و شکمتان صاف نمی شود، مصرف ناکافی آب باشد.

نوشیدن آب به هیدراته کردن بدن و خارج کردن سموم از بدن کمک می کند. این موضوع در افزایش سوخت وساز بدن و در نتیجه کاهش وزن مفید است. همیشه زمانی که بیرون می روید، همراه خودتان یک بطری آب داشته باشید. همچنین روی میز کار خود هم یک بطری آب قرار دهید تا هر زمان که تشنه شدید، تشنگیتان را رفع کنید. برای آبرسانی به بدن، می توانید میوه هایی مثل هندوانه و خیار هم بخورید که حاوی اندازه زیادی آب هستند و بدن را هیدراته نگه می دارند.

4. اندازه غذایی که می خورید را کنترل کنید

بسکمک از افراد برای اینکه به کاهش وزن سریع دست پیدا کنند، برای مدت زمان طولانی هیچ چیز نمی خورند و به خودشان گرسنگی می دهند؛ غافل از اینکه این کار نه تنها به کاهش وزن کمکی نمی کند، بلکه حتی می تواند اثرات منفی روی لاغری داشته باشد و منجر به پرخوری شود. کنترل اندازه غذای مصرفی، کلید کاهش وزن بدون محروم کردن خود از مواد غذایی است.

زمانی که قصد کاهش وزن دارید، می توانید غذا بخورید، اما باید به دو نکته توجه کنید؛ چه می خورید و چه اندازه می خورید. زمانی که رژیم هستید، باید دور غذاهای ناسالم و چاق کننده مثل چیپس، پفک، بستنی، پیتزا، همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده را به طور کامل خط بکشید. همچنین باید اندازه غذایی که می خورید را کم کنید.

می توانید هر از گاهی به خودتان به خاطر پیروزیت در کاهش وزن پاداش دهید و اندازه کمی غذاهای پرکالری بخورید. حواستان باشد که نباید در خوردن چنین غذاهای چاق کننده ای زیاده روی کنید، وگرنه تمام تلاشتان برای کاهش وزن به باد می رود.

5. مصرف شکر و قند را کاهش دهید

شکر و نمک هر دو مضرات زیادی برای سلامتی دارند؛ با این وجود بسکمک از افراد در مصرف آن ها زیاده روی می کنند. مصرف نمک زیاد منجر به احتباس آب در بدن می شود که این موضوع اگر کنترل نشود، بالا رفتن فشار خون را در پی دارد. از طرف دیگر، زیاده روی در مصرف شکر سطح قند خون را افزایش می دهد و منجر به مقاومت به انسولین می شود.

شکر اضافی به نام چربی در بدن ذخیره می شود. از اضافه کردن نمک و شکر زیاد به غذای خود اجتناب کنید. همچنین حواستان به نمک و شکر پنهان موجود در بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی ها مثل کیک، نوشابه، سوسیس، خیارشور، مرغ سوخاری، بستنی، پنیر، مغز های نمکی، سس سویا، سس کچاپ، شکلات و. .. باشد.

6. دور شیرین کننده های مصنوعی را خط بکشید

کالری تعدادی تنها نکته ای نیست که در کاهش وزن اهمیت دارد. شیرین کننده های مصنوعی می توانند مقصر عدم پیروزیت شما در کاهش وزن باشند. مطالعات مختلف با دلایل علمی نشان داده اند که مصرف شیرین کننده های مصنوعی نه تنها برای کاهش وزن، بلکه برای سلامتی بدن هم ضرر دارد. این ترکیبات ممکن است باعث افزایش وزن و تومور مغزی شوند.

هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند شیرین کننده های مصنوعی برای سلامتی بدن مفید هستند. زنان باردار و شیرده، بچه ها، افراد مبتلا به دیابت و میگرن باید مصرف شیرین کننده های مصنوعی را به طور کامل قطع کنند. به جای شیرین کننده های مصنوعی می توانید از شکر قهوه ای یا عسل استفاده کنید.

7. حواستان به سس ها باشد

سس ها حاوی اندازه زیادی نمک، قند، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند. بسکمک از افراد از اثرات منفی سس ها روی کاهش وزن غافل هستند. معمولا روی سالاد، غذاهای سوخاری، مرغ رست شده و غذاهایی از این دست سس می ریزیم و با لذت آن ها را می خوریم.

اگر به برچسب ارزش غذایی بطری یا شیشه سس نگاه کنید، متوجه می شوید که حاوی اندازه زیادی نمک و قند است و علاوه بر این مواد شیمیایی زیادی دارد. خودتان می توانید با رب گوجه فرنگی و اندازهی سرکه، سس کچاپ درست کنید. برای تهیه سس سالاد هم روغن زیتون، سرکه سیب، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و روی سالاد بریزید.

8 . هر هفته بدنتان را سم زدایی کنید

عادت های غذایی ناسالم، کیفیت پایین مواد غذایی، پرخوری های آخر هفته و به طور کلی سبک زندگی ناسالم باعث شده سم زدایی بدن یک یا دو بار در هفته واجب شود. یک روز در هفته رژیم آب میوه را دنبال کنید. در این رژیم غذایی آب میوه های طبیعی و خانگی بخورید و از مصرف آب میوه های آماده که حاوی قند زیاد و مواد نگهدارنده هستند، خودداری کنید.

هنگام گرفتن آبِ میوه ها، گوشت آن ها را هم بخورید تا فیبر غذایی دریافت کنید. اگر دچار بیماری التهابی روده (IBD) و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستید، گوشت میوه را مصرف نکنید. توجه داشته باشید که آب سبزیجات گزینه بهتری نسبت به آب میوه است.

9. هر زمان گرسنه شدید، تست کلم بروکلی را انجام دهید

هر چند وقت یک بار دچار گرسنگی می شوید؟ ما گاهی اوقات احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه می گیریم. یک روش ساده برای اینکه متوجه شوید واقعا گرسنه هستید یا نه این است که هر زمان که گرسنه شدید، به کلم بروکلی فکر کنید. اگر بعد از فکر کردن به کلم بروکلی احساس گرسنگی نکردید، بدانید که گرسنه نیستید و احتمالا تشنه هستید. اگر همچنان احساس گرسنگی داشتید، اندازهی غذا بخورید.

10. پیاده روی تند کنید

داشتن فعالیت بدنی هم مثل رژیم غذایی نقش چشمگیری روی کاهش وزن دارد. پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها محسوب می شود، چون به مفاصل و قلب فشار زیادی وارد نمی کند. اگر به ورزش کردن عادت ندارید، پیاده روی یک روش عالی برای شروع است.

هر روز به مدت 15 تا 20 دقیقه با سرعت معمولی پیاده روی کنید. بعد از یک هفته سرعت و مدت زمان پیاده روی را زیاد کنید. به کمک تایمر برای یک دقیقه با سرعت کم پیاده روی کنید. سپس به مدت 30 دقیقه با سرعت بیشتر پیاده روی کنید و این کار را ادامه دهید.

اوایل ممکن است در ناحیه ماهیچه های ساق پا دچار درد و گرفتگی شوید. این موضوع کاملا طبیعی است. تسلیم نشوید و به اهدافتان برای رسیدن به اندام ایدئال فکر کنید. حواستان باشد که نباید در ورزش کردن زیاده روی کنید، وگرنه بدنتان آسیب می بیند. تعادل را در ورزش کردن رعایت کنید و هر زمان که خسته شدید، به اندازه کافی استراحت کنید.

11. اگر استرس دارید، بدوید

دویدن زمانی که استرس دارید، حالتان را حسابی جا می آورد. علت این موضوع این است که هنگام دویدن مغز بیشتر روی پیشگیری از افتادن تمرکز می کند تا نگرانی در مورد مسائل دیگر . هنگامی که ورزش می کنید، هورمون های حال خوب کن به نام های سروتونین، آدرنالین و دوپامین ترشح می شوند. این موضوع باعث می شود با ورزش کردن احساس بهتری پیدا کنید. دفعه بعد که دچار استرس شدید، به جای پرخوری کردن بدوید. مطمئن باشید با این کار حالتان خیلی بهتر می شود.

12.بپایکوبیید

چه چیزی بهتر از اینکه موسیقی مورد علاقه تان را پلی کنید، بپایکوبیید و همزمان وزن کم کنید؟ پایکوبییدن یک نوع تمرین کاردیوی مؤثر برای سوزاندن چربی های جمع شده در بدن به تعداد می رود. می توانید با جست وجو در اینترنت، پایکوبی های مختلف مثل زومبا، پایکوبی بالیوودی و .. . را امتحان کنید. نگران این نباشید که پایکوبینده خوبی نیستید. از هدف اصلی غافل نشوید. هدف در اینجا این نیست که خوب بپایکوبیید، هدف این است که یک فعالیت بدنی شاد و مفرح داشته باشید و چربی سوزی کنید.

13. همیشه از آسانسور استفاده نکنید

بسکمک از افراد آن قدر تنبلی می کنند که حتی برای بالا و پایین رفتن از یک یا دو طبقه هم از آسانسور استفاده می کنند. بد نیست هر از گاهی از پله ها استفاده کنید. استفاده از پله ها یک ورزش خوب برای پاها محسوب می شود و برای کالری سوزی عالی است.

14. از معجزه یوگا غفلت نکنید

مطالعات نشان می دهند که انجام یوگا می تواند به افزایش چربی سوزی و پیشگیری از اضافه وزن کمک کند. می توانید به کمک یوگا سطح استرس و اضطراب خود را هم کاهش دهید که هر دو منجر به پرخوری احساسی می شوند. علاوه بر این نشان داده شده که یوگا پرخوری را کاهش می دهد. اگر تازه کار هستید، از ویدئوهای موجود در یوتیوب برای انجام یوگا کمک بگیرید.

15. تمرینات مقاومتی را به روتین ورزشی خود اضافه کنید

تمرینات مقاومتی به عضله سازی و افزایش استقامت کمک می کنند. این تمرینات به طور ویژه برای زنان بالای 50 سال مفید هستند، چون تعداد کالری که بدن در زمان استراحت می سوزاند را افزایش می دهند. علاوه بر این تمرینات مقاومتی به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان ها کمک کرده و از این طریق از شما در برابر ابتلا به پوکی استخوان محافظت می کنند. انجام تمرینات با وزنه و استفاده از دستگاه های ورزشی موجود در باشگاه نمونه های خوبی برای شروع تمرینات مقاومتی هستند.

16. سطح استرس خود را کنترل کنید

این روزها استرس تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسکمک از ما شده است. عوامل مختلفی مثل شغل، زندگی شخصی، مسائل مالی و… محرک استرس به تعداد می فرایند. زندگی کوتا ه تر از آن است که بخواهید مدام استرس و اضطراب داشته باشید. مطمئن باشید یک ماه بعد مسأله ای که الان به خاطر آن ناراحت هستید را حتی به یاد نخواهید آورد؛ پس چرا آن قدر به خودتان سختی می دهید؟

زندگی را آسان بگیرید و خودتان را برای هر چیزی ناراحت نکنید. اگر دچار استرس شدید، به فکر راهکارهای مفید برای کاهش استرس خود باشید. نوشیدن دمنو ش های آرام بخش، پیاده روی، انجام یوگا و مدیتیشن، کتاب خواندن، گوش دادن به موسیقی و… از جمله کارهایی هستند که می توانید برای پایین آوردن سطح استرس خود انجام دهید.

17. به اندازه کافی بخوابید

اگر در رسیدن به اهدافتان در کاهش وزن ناپیروز هستید، به احتمال زیاد خوابتان ناکافی است. از اهمیت خواب در کاهش وزن هرچه بگوییم کم گفته ایم. مطالعات نام می کنند که خواب کافی ممکن است به اندازه رژیم غذایی و ورزش در کاهش وزن نقش داشته باشد. مطالعات مختلف بین خواب ناکافی و افزایش وزن بدن و بالا رفتن سطح هورمون گرلین (هورمونی که مسؤول تحریک گرسنگی است) ارتباط برقرار کرده اند. علاوه بر این یک مطالعه به این نتیجه رسید زنانی که دست کم 7 ساعت خواب شبانه داشتند، 33 درصد بیشتر در کاهش وزن پیروز بودند. یک تا دو ساعت قبل از اینکه بخوابید، وسایل الکترونیک مثل موبایل و لپتاپ را کنار بگذارید و دیگر غذا نخورید.

18. مدیتیشن کنید

مدیتیشن هم مانند یوگا یک روش عالی برای کاهش وزن محسوب می شود. زمانی که مدیتیشن را برای اولین بار انجام دهید، متوجه می شوید که تمرکز روی یک موضوع برایتان سخت است؛ این موضوع طبیعی است و با تمرین و پشتکار حل می شود. اگر می خواهید انجام مدیتیشن را شروع کنید، باید به بعضی نکات مهم توجه داشته باشید. توصیه می کنیم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

19. میان وعده ها را هوشمندانه انتخاب کنید

خوردن میان وعده برای بسکمک از افراد لذت بخش است. افرادی که می خواهند وزنشان را کم کنند، باید گزینه های سالم و سیرکننده را برای میان وعده انتخاب کنند. خوردن میان وعده های سالم و کم کالری یک روش عالی برای لاغر کردن و کاهش گرسنگی بین وعده های غذایی است. میان وعده هایی را انتخاب کنید که پروتئین و فیبر زیادی دارند و به افزایش احساس سیری و جلوگیری از گرسنگی کمک می کنند.

میوه با کره مغزها مثل کره بادام زمینی، سبزیجات با حمص یا ماست یونانی و توت از جمله میان وعده های سالم، خوشمزه و مقوی هستند که می توانید امتحان کنید. برای اینکه به سراغ میان وعده های چاق کننده مثل چیپس و پفک نروید، باید آن ها را از دید خود دور کنید. اگر چنین میان وعده های ناسالمی را در دسترس قرار دهید، هر زمان که گرسنه می شوید، به سراغ آن ها می روید.

این موضوع به مرور زمان افزایش وزن و چربی بدن را در پی دارد. کابینت های آشپزخانه و کشوی میز کار خود را پر از میان وعده های سالم بکنید و به سراغ خوراکی های چرب و ناسالم نروید.

کلام آخر

کاهش وزن فرآیندی است که اگر با روش های اصولی انجام نشود، هیچ نتیجه مثبتی را در پی نخواهد داشت. رژیم غذایی، ورزش و خواب سه عنصر کلیدی در کاهش وزن به تعداد می فرایند. در مقاله امروز خبرنگاران مگ 19 روش را معرفی کردیم که به کاهش وزن سریع خانم ها کمک می کنند. می توانید به کمک این روش ها، از مشکلاتی که مانع کاهش وزن می شوند پیشگیری کنید. دقت کنید که قرار نیست یک شبه به وزن ایدئالتان برسید. پس صبر داشته باشید و ناامید نشوید. مطمئن باشید با تلاش و پشتکار به اهدافتان در کاهش وزن می رسید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: health line, style craze

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52113

به "19 روش ساده اما معجزه آسای کاهش سریع وزن برای خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 روش ساده اما معجزه آسای کاهش سریع وزن برای خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید