لاماری ایما در پیست آزادی ، ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار

به گزارش بلاگ پو، لاماری ایما یا دانگ فنگ T5 ایوو، محصول تازه آرین موتور است که به زودی وارد بازار خواهد شد؛ ظاهر زیبا و کیفیت میانه متریال، از جمله شاخصه های این خودرو هستند. توان خروجی موتور آن نیز نسبت به قدرت حدود 200 اسب بخار، چندان راضی کننده نیست!

لاماری ایما در پیست آزادی ، ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار

خبرنگاران - مهدی درفشی: آرین موتور پس از حضور با محصولات دی اس و میتسوبیشی، به زودی با لاماری ایما حضورش را در بازار احیا خواهد نمود. در آرین موتور نیز رد پای همکاری با دانگ فنگ دیده می گردد و لاماری ایما، ثمره این همکاری است. این خودرو در واقع همان دانگ فنگ T5 ایوو است.

پیست آزادی، کراس اوور چینی و موتور 1.5 لیتری توربو!

سه گانه پیست آزادی، کراس اوور چینی و موتور 1.5 توربو فصل مشترک بیشتر آنالیز های این روزهای صنعت خودرو ایران است. احتمالا لاماری ایما آخرین کراس اوور 1.5 لیتری چینی است که اواخر امسال، در پیست آزادی تست شد.

رخ زیبای کار

لاماری ایما از جمله خودروهایی است که به طراحی آن، ایراد خاصی نمی توان گرفت. البته انگار بیشتر چشم بادامی ها، استفاده از جلو پنجره بزرگ، چراغ های نافذ و چند تکه در جلو و چراغ های پیوسته در عقب را در دستور کار طراحان قرار داده اند! ایکس 22 پرو، تیگو هفت پرو، کی هفت و ایما از همین سبک بهره مند هستند. البته از لحاظ طراحی و فرم بدنه، بهمن دیگنیتی توانایی رقابت مستقیم با محصول تازه آرین موتور را دارد. چرا که هر دو نقش یک کراس اوور کوپه را بازی می نمایند.

195 اسب بی بخار در میدان

حقیقتا در پیست، از لاماری ایما انتظار بیشتری نسبت به خودروهای دیگری چون تیگو هفت پرو که قبلا در آزادی تست شد، داشتیم. اما متاسفانه ایما نتوانست چندان پیروز عمل کند. ایما به موتور 1.5 لیتری توربو با حدبیشتر قدرت 195 اسب بخار و حدبیشتر گشتاور 285 نیوتن متری مجهز است. نیروی موتور به واسطه جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل می گردد.

حین تست، انگار پیشرانه ایما همچون تیگو هفت پرو، حدود 155 اسب بخار قدرت داشت. در مقایسه با لاماری ایما 195 اسب بخاری، جک اس پنج با موتور 1.5 لیتری توربو، ظاهرا عملکرد بهتری دارد.

با این قدرت موتور، از لاماری ایما انتظار شتاب صفر تا 100 زیر ده ثانیه را داشتیم. اگر چه این خودرو توانست در حدود 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. در مقایسه با رقبا، لاماری ایما از چابکی مناسبی برخوردار است. هماهنگی گیربکس و موتور معقول و واکنش پذیری نسبت به عملکرد راننده مناسب است. البته حالت تعویض دنده تیپ ترونیک در این خودرو وجود ندارد و راننده باید مطابق با سلیقه گیربکس رفتار کند.

عملکرد لاماری ایما در پیچ ها

در پیچ ها، فرمان پذیری مناسب بود و بیش یا کم فرمانی مشاهده نشد. البته عقب خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از جهت داشت. بادی رول بدنه در پیچ ها نیز باعث فعال شدن سیستم کنترل کشش و پایداری می شد. بعلاوه عملکرد ترمز لاماری ایما با وجود ساعت ها تست در پیست آزادی مناسب ارزیابی شد. البته حین تست، دو مرتبه حین ترمز گیری ناگهانی خودرو به سمت چپ کشیده شد. سیستم تعلیق نیز در جلو و در عقب از نوع است.

500 دستگاه اول؛ لو اپشن

آرین موتور در ابتدا، تعداد 500 دستگاه ار لاماری ایما را به وسیله فروش به نمایندگی ها وارد بازار خواهد نمود. این تعداد از آپشن های کمتری نسبت به نمونه های بعدی برخوردار هستند. احتمالا نسخه های عرضه شده بعد از این 500 دستگاه اولیه، به سنسور پارک و دوربین جلو، دوربین 360، رادار و گرم کن جایگاه ها مجهز شوند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

لاماری ایما در نسخه پایه به شش کیسه هوا، کی لس استارتر، جایگاه برقی راننده، فرمان یاری برقی، اتو هلد، دوربین ثبت وقایع، رینگ های 19 اینچی، اتو هلد، سیستم کنترل پایداری و سقف پانوراما مجهز است.

رقبا و نتیجه گیری

بهمن دیگنیتی پرایم، فونیکس تیگو هفت پرو و KMC K7 از رقبای لاماری ایما در بازار ایران هستند. صرف نظر از تفاوت های ظاهری و تجهیزات، از لحاظ فنی خودروهای مذکور عملکرد تقریبا مشابه ای دارند. قیمت نهایی از فاکتورهای اساسی پیروزیت یک محصول در بازار است. احتمالا لاماری ایما با قیمت بین 950 تا یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

لاماری ایما و آپشن های حذف شده آن در بازار ایران / دانگ فنگ به خودروسازان آپشن نمی دهد؟
تست و آنالیز ارزش خرید خودرو تیگو 7 پرو / تیگو هفت پرو + قیمت
تست و آنالیز تیگو هشت پرو / لوکس ترین محصول مدیران خودرو در پیست آزادی
منبع: بیت ران
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62578

به "لاماری ایما در پیست آزادی ، ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار" امتیاز دهید

1 کاربر به "لاماری ایما در پیست آزادی ، ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاماری ایما در پیست آزادی ، ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید