محدودیت های سفر در تعطیلات انتها هفته

به گزارش بلاگ پو، همزمان با تعطیلات خاتمه هفته، محدودیت های تردد و سفر نیز تعیین شد.

محدودیت های سفر در تعطیلات انتها هفته

به گزارش دنیای سفر، ستاد کرونا هنوز درباره سفرهای نوروزی یا تعطیلات اسفندماه تصمیم قاطعانه ای را اعلام ننموده اما پلیس راهور ناجا با گسترش ویروس جهش یافته برای تردد به سمت شهرهای استان خوزستان منع تردد اعلام نموده است. هم اینک 11 شهر اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون، شادگان، هویزه، شوشتر، ماهشهر، رامهرمز و دشت آزادگان در شرایط خیلی پرخطر قرار گرفته اند. ضمن این که ویروس جهش یافته شرایط در اهواز را بحرانی نموده است. طبق اعلام پلیس، تردد به سمت استان خوزستان و این مناطق یک میلیون تومان جریمه دارد.

پلس راهور ناجا برای تعطیلات سرانجام هفته همچنان ورود خودروهای شخصی به استان های شمالی حتی با وجود شرایط زرد (خطر متوسط) در بعضی شهرهای این استان را به اضافه مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر و بندرعباس و جزایر قشم و کیش محدود و مشمول جریمه نموده است.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت 52 شهرستان از جمله جلفا، آذرشهر، هادیشهر، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، ماکو، بازرگان، شوط، خوی، میاندوآب (آذربایجان غربی)، زواره، اردستان (اصفهان) دره شهر (ایلام)، قائن (خراسان جنوبی)، شاهرود، بیارجمند (سمنان)، سیرجان (کرمان)، سعادت شهر (فارس)، خمین (مرکزی)، یاسوج، گچساران، دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد)، تویسرکان (همدان)، بستک (هرمزگان) در شرایط پرخطر قرار دارند که طبق اعلام قبلی قرارگاه ستاد کرونا ورود و خروج خودروهای شخصی در این مناطق مشمول 500 هزار تومان جریمه می گردد.

روابط عمومی فرمانداری تهران نیز از توقف فعالیت سایت صدور مجوز تردد بین شهری به دستور استاندار تا اطلاع ثانونی خبر داده و علت آن را خیز ویروس کرونا در بعضی شهرها و شیوع ویروس جهش یافته اعلام نموده است. روابط عمومی فرمانداری تهران گفته که در این شرایط اگر هموطنان به ناچار نیازمند تردد به شهرهای محل غیرسکونت خود هستند می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اعلام نموده که در گردنه تاراز و سد کارون چهار از ورود خودروهای غیربومی از استان های مجاور به چهارمحال و بختیاری جلوگیری می گردد.

این محدودیت ها بیشتر برای سفرهای زمینی و با خودرو شخصی اعمال می گردد و سفرهای هوایی و ریلی هنوز مشمول محدودیتی نشده است.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش تعداد موارد جدید ویروس کرونا در کشور، گفته که این افزایش فعلا به حدی نیست که تمام تخت های بیمارستانی اشغال شده باشد، ولی از آن جهت نگران نماینده است که اگر فرایند به این شکل ادامه داشته باشد تعطیلات نوروز سال جاری هم مردم درگیر خواهند بود.

تا کنون مقام های بهداشتی استان های قزوین، تهران، البرز، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان و هرمزگان تایید نموده اند بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در بعضی از شهرهای این استان ها شناسایی شده اند. هنوز محدودیتی غیر از آن چه پیش از این معین شده بود برای استان های درگیر با ویروس جهش یافته کرونا معین نشده است. بنابراین در برنامه ریزی برای سفر و یا تردد در این استان ها باید به خطر احتمالی انتقال ویروس جهش یافته کرونا توجه ویژه داشت.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44349

به "محدودیت های سفر در تعطیلات انتها هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های سفر در تعطیلات انتها هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید