مخالفت بادرخواست کمیته المپیک برای سهمیه اعطایی به والیبال ساحلی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروان به نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا، متقاضی برخورداری از سهمیه وایلد کارت (اعطایی) در بعضی از رشته ها مانند والیبال ساحلی شده است.

مخالفت بادرخواست کمیته المپیک برای سهمیه اعطایی به والیبال ساحلی

در راستای رایزنی هایی که توسط رئیس کمیته ملی المپیک و در جریان سفر اخیر وی به لوزان سوئیس انجام شد، این درخواست به صورت رسمی به فدراسیون دنیای والیبال و همچنین اتحادیه کمیته های ملی المپیک (انوک) اعلام شد اما مسئولان این دو نهاد بین المللی پس از انجام آنالیز های لازم با آن مخالفت کردند.

بدین ترتیب کشتی تنها رشته ای است که احتمال کسب سهمیه وایلد کارت در آن وجود دارد. در این زمینه رایزنی های لازم با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه دنیای کشتی اجرا شده و موافقت های ابتدایی وی نیز جلب شده است.

نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا 20 تا 24 مهرماه به میزبانی قطر و در دو ساحل الغرافه و القطر برگزار می گردد. ابتدا قرار بود این بازی ها به میزبانی سن دیگو برگزار گردد اما حدود دو ماه پیش آمریکایی ها به دلیل ناتوانی در تامین منابع لازم از این میزبانی انصراف دادند.

اتحادیه کمیته های ملی المپیک (انوک) برگزارکننده بازی های ساحلی دنیا است. برای دوره نخست این بازی ها 1250 سهمیه در نظر گرفته شده که تاکنون 80 کشور پیروز به کسب آنها شده اند.

همچنین تعداد رشته های مصوب برای نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا با حذف رشته ورزشی موج سواری از 16 به 15 رشته کاهش یافته است. بدین ترتیب ورزش های سه گانه، بسکتبال، کوهنوردی، هندبال، کاراته، بادبانی، والیبال ساحلی، کشتی، اسکی روی آب، اسکی روی آب با تخته، فوتبال ساحلی، شنا، تنیس، دوچرخه سواری و اسکیت برد رشته هایی هستند که ورزشکارانشان در این دوره بازی ها نماینده خواهند داشت.

ورزش ایران تا به امروز در فوتبال ساحلی، کاراته و صخره نوردی پیروز به کسب سهمیه لازم برای حضور در بازی های ساحلی دنیا شده است.

بسکتبال سه نفره بانوان یکی از رشته هایی بود که پیش از این برای بازی های ساحلی دنیا کسب سهمیه نموده بود اما از آنجا که این رشته جزو رشته های مصوب برای اعزام نبود، کمیته ملی المپیک در مکاتبه با برگزارکنندگان بازی های ساحلی دنیا، متقاضی جایگزین شدن تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران به جای بانوان شده بود. البته به این درخواست پاسخ مثبتی داده نشد درحالی که از سهمیه تخصیصی برای بانوان هم دیگر نمی توان استفاده کرد.

فرصت کسب سهمیه های لازم برای حضور در بازی های ساحلی دنیا تا سرانجام این هفته ادامه دارد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9464

به "مخالفت بادرخواست کمیته المپیک برای سهمیه اعطایی به والیبال ساحلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت بادرخواست کمیته المپیک برای سهمیه اعطایی به والیبال ساحلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید