مخالفت شرکتهای فناوری با قانون جدید ترامپ

به گزارش بلاگ پو، 13 شرکت فناوری از جمله مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و توئیتر مخالفت خود با قانون جدید آمریکا درباره لغو ویزای دانشجویان بین المللی در صورت آنلاین بودن کلاس ها را اعلام نموده اند.

مخالفت شرکتهای فناوری با قانون جدید ترامپ

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و چند شرکت فناوری عظیم دیگر مخالفت خود را با قانون جدید دولت ترامپ اعلام نموده اند. طبق این قانون جدید دانشجویان بین المللی در صورت آنلاین بودن کلاس ها باید به کشور خود برگردند.

به همین دلیل دانشگاه هاروارد و انستیتوی فناوری ماساچوست(MIT) علیه اداره مهاجرت و اجرای گمرک (ICE)آمریکا شکایتی درباره قوانینی ثبت نموده اند که طبق آن اعطای ویزای دانشجویی نیازمند تدریس حضوری در دانشگاه است.

این بدان معنا است که دانشجویان بین المللی که در دانشگاه ها ثبت نام نموده اند و کلاس های آنان در ترم پاییز به طور آنلاین برگزار می گردد، احتمالا به کشورهای مبدا خود بازگردانده می شوند.

دانشگاه هاروارد و انستیتو فناوری ماساچوست این قانون را خودسرانه نامیده اند. علاوه بر آن حدود 60 دانشگاه نیز از شکایت این دو موسسه آموزش عالی پشیبانی نموده اند. اکنون به نظر می رسد شرکت های عظیم فناوری نیز از آن پشتیبانی می نمایند.

در اسناد مربوط استدلال حقوقی ارائه شده به دادگاه، 13 شرکت فناوری و 6 انجمن دلایلی برای مخالفت با این قانون را اعلام نموده اند. آنها معتقدند دانشجویان بین المللی به عنوان ساکنان در آمریکا و بعدا به عنوان نیروی کار به اقتصاد این کشور یاری می نمایند.

علاوه بر گوگل، مایکروسافت و فیس بوک، شرکت های دیگری که نام آنها در اسناد ذکر شده عبارتند از ؛ ادوب سیستمز، گروه مشاوره بوستون، دراپ باکس، گیت هاب، لینکدین، پی پال، سیلز فورس، اسپاتیفای و توئیتر. همچنین نام اتاق بازرگانی آمریکا، هیات صنعت فناوری و اطلاعات آمریکا، بنیاد اینترنت، بنیاد مدیریت منابع انسانی آمریکا، تک نت و بنیادBSA نیز در اسناد ذکر شده است.

در اسناد ارائه شده به دادگاه به پژوهشی اشاره نموده که طبق آن فرایند تحصیل بیش از نصف دانشجویان بین المللی در آمریکا(بیش از 575 هزار نفر) با اختلال روبرو می گردد و احتمالا آنان نمی توانند تحصیلات خود را تکمیل نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30561

به "مخالفت شرکتهای فناوری با قانون جدید ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت شرکتهای فناوری با قانون جدید ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید