مخوف ترین بمب افکن های روسیه؛ از قوی سفید تا پاکدای کشنده

به گزارش بلاگ پو، یک نشریه آمریکایی با تحلیل در خصوص چهار فروند از بمب افکن های مخوف ارتش روسیه، به رمز ماندگاری آن ها اشاره نموده است.

مخوف ترین بمب افکن های روسیه؛ از قوی سفید تا پاکدای کشنده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک نشریه معتبر آمریکایی در مطلبی با پرداختن به مخوف ترین بمب افکن های نیروی هوایی روسیه نوشت که ارتقاء همراه با پیشرفت در ساخت موشک ها و مهمات با راهنمایی دقیق، دلیل حفظ قدرت هواپیماهای روسی است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک مجله آمریکایی نشنال اینترست توپولوف-95، توپولوف-22 ام، توپولوف-160 (قوی سفید) و بمب افکن پیشرفته پاک دا را به عنوان خطرناک ترین بمب افکن های روسیه معرفی کرد.

کیلب لارسن نویسنده این گزارش در تحلیل خود چهار فروند از خطرناکترین بمب افکن های روسیه همیشه قابل پرواز را معرفی نموده و استدلال می نماید با وجود این واقعیت که بیشتر تجهیزات سخت افزاری روسیه میراث اتحاد جماهیر شوروی است، اما بعضی از بمب افکن های موجود در زرادخانه کنونی این کشور به لطف ارتقاء قدرتمند باقی مانده اند.

قوی سفید روس ها

این نویسنده آمریکایی توپولوف-95 را بمب افکنی بادوام با قابلیت حمل بارهای سنگین معرفی می نماید. در خصوص توپولوف 22ام، نویسنده توانایی حفظ بارهای سنگین در عین حفظ سرعت بالا را مورد اشاره قرار می دهد. توپولوف-160 نیز به مدد به روزرسانی ها تا سال های آینده همچنان باقی خواهد ماند.

چهارمین هواپیمای ذکر شده پاک دای در حال توسعه است که به کشنده ترین بمب افکن پنهان کار روسی نسل بعدی مبدل خواهد شد. قرار است این بمب افکن جایگزین سه بمب افکن نامبرده که درحال خدمت در ناوگان هواپیماهای دوربرد روسیه هستند، گردد.

این در حالی است که چندی قبل رئیس جمهور روسیه نسل پنجم سوخو-57 را به عنوان بهترین هواپیمای جنگی دنیا توصیف کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این زمینه گفت: سوخو -57 ،بهترین هواپیمای روز دنیا است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد:این بهترین هواپیما در دنیا با تمام ویژگی های عملیاتی و تسلیحاتی است و هیچ هواپیمای دیگری نمی تواند همانند هواپیمای ما پرواز کند. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور ترکیه نیز به تازگی از علاقه خود به خرید خرید جنگنده های نسل جدید سوخو از روسیه اشاره نمود. روسیه نیز متعاقب آن جنگنده سوخو-57 خود را برای شرکت نمایشگاه صنایع هوانوردی موسوم به تکنوفست 2019 به ترکیه ارسال کرد. (جزئیات بیشتر)

گفته می گردد که نیروی هوایی ایران هم نیم نگاهی به خرید جنگنده های سوخو-32 یا مدل های پیشرفته میگ -35 ساخت روسیه دارد. نیروی هوایی مصر نیز در اقدامی جهت سبقت دریافت از رقبای منطقه ای خود میخواهد به جنگنده های پیشرفته روسی مجهز گردد.

به نوشته وبگاه دیلی ایجپت نیروی هوایی مصر قصد خرید 50 فروند میگ-35 ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال های گذشته محسوب می گردد. تصاویر جدید منتشر شده پرواز یک میگ- 33 با پرچم مصر در پایگاه هوایی ژکوسکی در روسیه در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13124

به "مخوف ترین بمب افکن های روسیه؛ از قوی سفید تا پاکدای کشنده" امتیاز دهید

1 کاربر به "مخوف ترین بمب افکن های روسیه؛ از قوی سفید تا پاکدای کشنده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخوف ترین بمب افکن های روسیه؛ از قوی سفید تا پاکدای کشنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید