مدال جهانی را از راستا سنگلاخی گرفتم

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - موفقیت بانوان ورزشکار ایرانی در رشته های مختلف، اتفاقی است که این روزها بسیار شنیده می گردد. مثل مدال آوری الناز رکابی در رقابت های سنگ نوردی قهرمانی دنیا در روسیه که باعث شد نخستین مدال قهرمانی دنیای ایران در رشته سنگ نوردی زنان کسب گردد.

مدال جهانی را از راستا سنگلاخی گرفتم

به گزارش ایران، رکابی در ماده کمباین پیروز به کسب نشان ارزشمند برنز دنیا شد تا دست به تاریخ سازی بزند. او قهرمان سنگ نوردی کشور از سال 1381 تا 98 بوده است و مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال 2017، مدال برنز ماده لید کاپ آسیا 2017، قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان 2016 و چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا را به دست آورده است ولی مدال برنزی که او در مسابقات کمباین (مجموع سه رشته سرعت، سرطناب و بولدرینگ) قهرمانی دنیا 2021 مسکو با کسب 42 امتیاز به دست آورد، برای او طعم دیگری دارد. رکابی در گفت و گویی که با خبرنگار ایران داشت، درباره پیروزیت ارزشمندی که کسب کرد، چنین شرح داد: این مسابقات، مهم ترین تورنمنت سنگ نوردی در دنیا محسوب می گردد که 200 شرکت نماینده از 44 کشور دنیا داشت و 3 نفر از ملی پوشان بانو و 8 نفر از آقایان از ایران در آن شرکت نموده بودند. پس از یک هفته ای که مسابقات 3 رشته سنگ نوردی برگزار گردید، نتایج رشته کمباین هم اعلام شد که خوشبختانه توانستم مجموعاً با رتبه هایی که کسب نموده بودم، به مدال برنز برسم و اولین ورزشکار زن ایرانی در رشته سنگ نوردی باشم که به مدال دنیای دست پیدا می کنم و از اینکه توانستم دست به تاریخ سازی بزنم، بسیار خوشحالم.

این ورزشکار زنجانی ادامه داد: من حدود 2 سال بود که به خاطر کرونا نتوانسته بودم در مسابقات بین المللی شرکت کنم و حتی مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 در آسیا لغو شد و متأسفانه نتوانستم شانس حضور در توکیو را به دست آورم. برای مسابقات دنیای هم رقیبان سرسختی داشتم و شک داشتم که در این مسابقات به پیروزیت برسم ولی بعد از اینکه در ماده بولدرینگ اول شدم، حس کردم که می توانم به مدال برسم و خوشبختانه به آن هم رسیدم. من برای رسیدن به این مدال راه سخت و سختی را پشت سر گذاشتم که مانند یک سنگلاخ بود ولی خوشحالم که کوششم هایم بعد از سال ها فعالیت در این رشته به ثمر رسیده و توانستم در مسابقات دنیای هم به مدال برسم.

رکابی درباره اینکه آیا با این مدال به کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس امیدوار شده، چنین نظر داد:من در 2 رقابت انتخابی المپیک نتوانسته بودم کسب سهمیه کنم ولی بسیار امیدوار بودم در انتخابی آسیا سهمیه بگیرم ولی این انتخابی هم به خاطر کووید 19 لغو شد. با این حال امیدوارم شانس حضور در المپیک پاریس را کسب کنم. البته در المپیک بعدی کمباین حذف می گردد و رشته سنگ نوردی در ماده های سرعت و ترکیب سرطناب و بولدرینگ برگزار می گردد. این سال ها برای من سال هایی طلایی محسوب می گردد. چون خیلی در این رشته تجربه کسب نموده ام و حالا نوبت بهره برداری و پیروزیتم در سنگ نوردی است.

او یادآور شد: من در این سال ها مربی سنگ نوردی حرفه ای در رده دنیای نداشتم و با کوشش خودم و یاری برادرم داوود رکابی که خودش ملی پوش سنگ نوردی بود و مدال آسیایی هم دارد، به این پیروزیت ها رسیدم. در واقع سنگ نوردی رشته مهجوری است که چندان توجهی به آن نمی گردد ولی من در این 20 سالی که این رشته را دنبال می کنم، علاقه زیادی به سنگ نوردی پیدا کردم و تمام وقتم را روی آن گذاشتم. ما امکانات مان نسبت به رقبای دنیای مان خیلی کمتر است و من حتی اسپانسری هم ندارم که حمایتم کند و همین باعث شده تا دیرتر به نتیجه برسیم. ما در رشته سرعت رکورددار و قهرمان دنیا مثل رضا علیپور را داریم ولی در رشته سرطناب و بولدرینگ امکانات و تجربه حرف اول را می زند. رقبای ما هر سال در 8، 7 تورنمنت شرکت می نمایند و تکنیک های تازه هم می آید. ضمن اینکه هزینه های زیادی هم باید انجام داد و برای هر مسابقه حدود 40 میلیون باید خرج کنیم. برای همین طول کشید تا به نتیجه برسم و من مطمئنم ما در این دو رشته هم می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم. چون مدال آوری در تک رشته برای خود من بسیار مهم است و امیدوارم به آن هم برسم. ما در بخش بانوان نشان داده ایم که پتانسیل کسب پیروزیت را داریم و اگر حمایت های لازم صورت بگیرد، می توانیم بدون دغدغه به هدف مان برسیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55084

به "مدال جهانی را از راستا سنگلاخی گرفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال جهانی را از راستا سنگلاخی گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید