مراقب کلاهبرداری با صفحات جعلی افراد مشهور باشید!

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - با توجه به افزایش روزافزون خطرات امنیتی در فضای مجازی، پلیس فتا هشدارهایی در راستای حریم خصوصی کاربران، نکات امنیتی در هنگام خرید و نگهداری از رمز ارزها و کلاهبرداری با صفحات جعلی افراد مشهور را اعلام نموده است.

مراقب کلاهبرداری با صفحات جعلی افراد مشهور باشید!

به گزارش پلیس فتا، در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی نکاتی پلیس فتا هشدار ها و توصیه هایی را منتشر نموده است.

عدم استفاده ازاینترنت بی سیم (وای فای) رایگان همگانی، پرهیز از دانلود و نصب اپلیکیشن های ناشناس و نامعتبر، استفاده از گذرواژه های امن و سیستم ورود دو مرحله ای، باز نکردن لینک های ناشناس و تبلیغات وب سایت های نامعتبر و عدم ارائه اطلاعات شخصی و اقتصادی به افراد ناشناس از جمله این هشدارهاست.

پلیس فتا بعلاوه با تأکید بر اینکه امروزه خرید و نگهداری از رمزارزها محبوبیت بیش از پیشی یافته و کاربران زیادی را به خود جذب نموده است، دانستن نکات امنیتی استفاده از رمز ارزها برای کاربران که قصد ورود به این فضا را دارند لازم و ضروری دانسته و چند نکته امنیتی مهم را بیان نموده است.

قرار ندادن کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی خود را در اختیار دیگران، چک کردن آدرس کیف پول مقصد قبل از انتقال پول، اطمینان از امنیت و اعتبار صرافی که قصد استفاده از آن را دارید، استفاده از کیف پول های سخت افزاری و آفلاین برای ذخیره سازی رمز ارزها، تهیه کیف پول سخت افزاری خود را از وب سایت ها و مراکز معتبر و استفاده از احراز هویت دو مرحله ای از نکات ایمنی اعلام شده است.

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با صفحات جعلی افراد مشهور هم هشدار داده و اعلام نموده که افراد کلاهبردار در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی شبیه به افراد مطرح جامعه مانند ورزشکاران، بازیگران، خوانندگان و…، و با خرید فالوورهای فیک، مدتی مشابه اکانت اصلی فعالیت می نماید و بعد با گرفتن تبلیغات، درخواست پول، فروش پیج و راه های دیگر از اعتماد افراد سوءاستفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53969

به "مراقب کلاهبرداری با صفحات جعلی افراد مشهور باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب کلاهبرداری با صفحات جعلی افراد مشهور باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید