مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور چند روز آینده آغازمی گردد

به گزارش بلاگ پو، رییس انستیتو پاستور ایران از صدور مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کرونا این موسسه (مشترک ایران و کوبا) اطلاع داد و گفت: مرحله سوم یا آخرین مرحله کارآزمایی بالینی این واکسن در چند روز آینده شروع می گردد.

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور چند روز آینده آغازمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا بیگلری روز دوشنبه تعداد داوطلبان این مرحله را 24 هزار نفر گفت و گفت: این کارآزمایی در هفت استان توسط هشت دانشگاه علوم پزشکی شامل مازندران، بابل، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، زنجان و همدان به اجرا درمی آید.

وی ادامه داد: در 2 استان علاوه بر 2 دوز واکسن، یک دوز یادآور نیز به داوطلبان تزریق خواهد شد.

بیگلری گفت: این واکسن در فازهای کارآزمایی 1 و 2 از نظر اثربخشی و بی خطر بودن آن به دقت مورد آنالیز و تایید نهاده شد و پس از طی مرحله نهایی آنالیز بالینی می تواند در واکسیناسیون عمومی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید نمود: امروزه تزریق دوز یادآور مورد تاکید کارشناسان است و اغلب شرکت های فراوری کننده واکسن در حال طراحی دوز یادآور برای واکسن های فراوریی خود هستند. خوشبختانه این موضوع از ماه ها پیش مورد توجه نهاده شد و برای این واکسن دوز یادآور پیش بینی و طراحی شده است.

بیگلری گفت: البته نشان داده شده که دوز یادآور این واکسن در تقویت ایمنی افرادی که قبلا به بیماری کووید - 19 مبتلا شده و بهبود یافته اند، نیز می تواند موثر باشد.

به گزارش ایرنا، کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه مجوز کارآزمایی بالینی فاز 3 واکسن کرونا پاستور را صادر کرد.

پروپوزال (پیشنهاده) طرح آنالیز اثربخشی، ایمنی زایی و بی خطری کاندیدای واکسن سوبرانای محصول انستیتو فینلای حاوی پروتئین نوترکیب از ناحیه RBD ژنوم ویروس Sars-Cov-2 تحت رژیم 2 نوبته، با و بدون دوز بوستر برای کارآزمایی بالینی فاز 3 تصادفی شده با گروه پلاسبو و دو سو کور در جمعیت ایرانی 18 تا 80 سال توسط کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 28 فروردین 1400 صادر شد.

در این مصوبه آمده است: به رغم تصویب مطالعه در کمیته اخلاق در پژوهش، تمامی مسئولیت های حقوقی و حرفه ای اجرای طرح بر عهده شما و همکاران تان باقی خواهد ماند. تمامی مستندات مطروحه در این مصوبه، بر اساس مدارک دریافت شده در تاریخ 28 فروردین 1400 است و لازم است هرگونه تغییرات و اصلاحات اعمال شده در این مستندات توسط متقاضی طرح فوری به کمیته اخلاق اطلاع داده گردد.

این واکسن با مشارکت ایران و کوبا ساخته شده و با عنوان واکسن کرونا پاستور از آن یاد می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47516

به "مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور چند روز آینده آغازمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور چند روز آینده آغازمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید