مسکو آمریکا را به از بین بردن پیمان آسمان های باز متهم کرد

به گزارش بلاگ پو، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از خودداری آمریکا از بازگشت به پیمان آسمان های باز انتقاد نموده و توضیح داد که آمریکا مسوول از بین رفتن پیمان آسمان های باز است.

مسکو آمریکا را به از بین بردن پیمان آسمان های باز متهم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود در خصوص تصمیم آمریکا برای عدم بازگشت به پیمان آسمان های باز نوشت: این اقدام آمریکا یک بار دیگر بی توجهی واشنگتن نه فقط به امنیت اروپا بلکه به منافع متحدان خود را نشان می دهد که خواهان تجدیدنظر در تصمیم دولت ترامپ (رئیس جمهوری سابق آمریکا) شده بودند.

در بیانیه آمده است: متاسفانه حرف و عمل واشنگتن مطابقت نمی نماید و این مساله مربوط به شفافیت امور نظامی می گردد که امریکا خواهان افزایش شفافیت نظامی از دیگران می گردد اما سرزمین خود را برای نظارت به روی دیگر کشورها می بندد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پنجشنبه شب گزارش داد که دولت بایدن به روسیه خبر داده است که قصد ندارد ایالات متحده را به معاهده آسمان باز که پروازهای نظارتی را در هر دو کشور ارائه می دهد، بازگرداند.

آسوشیتدپرس در آن گزارش نوشت که وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به روسیه خبر داد که ایالات متحده قصد ندارد دوباره به توافق نامه ای که دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق از آن خارج شده است، بازگردد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه گفته است: اطمینان داریم که آمریکا یک اشتباه سیاسی آشکار دیگر مرتکب شد و شانس برای داشتن سهم مثبت در تحکیم امنیت اروپا را از دست داد.

این بیانیه با اشاره به اینکه روسیه در یک دوره طولانی همه اقدامات ممکن برای حفظ پیمان اسمان های باز را بکار برده، خاطر نشان می نماید: روسیه با شکیبایی به دولت آمریکا فرصت داد تا در تصمیم کوته بینانه گرفته شده تجدیدنظر کند اما این امر تحقق نیافت.

وزارت خارجه روسیه تصریح نموده است: خودداری آمریکا از بازگشت به پیمان آسمان های باز، موجه بودن تصمیم گرفته شده از سوی رئیس جمهوری روسیه برای شروع مراحل خروج روسیه از این پیمان را نشان داد و این مراحل جریان دارد و دومای روسیه طرح قانونی مربوط را تایید نموده و شورای فدراسیون نیز دوم ژوئن آن را آنالیز می نماید.

در انتها بیانیه گفته شده است: آمریکا مسوول از بین رفتن پیمان آسمان های باز است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه، بتازگی تصمیم آمریکا برای عدم بازگشت به پیمان اسمان های باز را تصمیم نادرست دیگر این کشور خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ریابکوف روز آدینه گفت که محتمل است مراحل خروج روسیه از پیمان آسمان های باز پیش از اجلاس سران روسیه و آمریکا به انتها برسد.

ملاقات ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای 16 ژوئن (26 خرداد ماه) در شهر ژنو سوئیس برنامه ریزی شده است.

ریابکوف یادآورشد که بعید به نظر می رسد سرنوشت پیمان آسمان های باز یا پیمانی برای جایگزینی آن در اجلاس سران روسیه و آمریکا مطرح و آنالیز گردد. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49774

به "مسکو آمریکا را به از بین بردن پیمان آسمان های باز متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو آمریکا را به از بین بردن پیمان آسمان های باز متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید